Hovedmeny

GT 07?

Startet av psx, 4 september 2006, 10:22:59

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

psx

skal ha en gt bmx neste år? hvilken er best til skatepark +litt street?

Rølla

Hvorfor i all verden vil du ha en GT? Det kommer andre komplett sykler som slår gt ned i støvla.
.Bikers unite.

Thomas

Begynner å lure på om folk her i det hele tatt leser/leiter etter andre tråder! GT er noe dritt.
Stikk innom BaB eller www.bmxelement.no og ta en titt på Twenty syklene. Det er mye sykkel til en billig penge, og sjappa blir drevet av erfarne. En GT sykkel vil uansett hva du betaler for den, ikke holde så alt for lenge. Så da kan du like gjerne kjøpe en annen komplett sykkel som holder en stund, og muligens vil bli billigere pga. at delene vil holde lengre.
-Sgitnuar_

cc

Det viktigste poenget blir fortsatt å støtte BmxElement...
Så jeg spør psx, er det en spesiell grunn til at du har bestemt deg for en GT? Det finnes en haug med andre merker.

psx

faktisk fordi jeg får gt sykler endel billigere fordi jeg kjenner noen på en butikk, og jeg tenkte meg en av toppmodellene ja, men hvis disse suger kjøper jeg de selvsagt ikke. men trodde gt var tidlig ute med bmx jeg, jeg kjører mest freeride hardtail men er sugen på litt bmx og, så skal liksom ikke bruke 10 000kr + på den sykkel når jeg har en annen sykkel som koster litt også. noen VANLIGE merker som vanlige sportsbutikker kan ta inn som lager gode bmx'er?

OleA

Igjen... www.bmxelement.no har bra sykler til langt under 10k...
K-town / Granli knights

psx

ok klart da, jeg får 30% off ¨på gt sykler, nå vet ikke jeg hva de toppmodellene koster, men jeg kjører hardt på mtb.. så må ha noe som tåler shit.. og dessuten, hadde jeg vært bmx'er så hadde jeg støttet bmx element, men det er jeg ikke enda så jeg kjøper det beste jeg får til em billigst penge!

Bmx_tulebox

skal du ha mye sykkel til billig penge, kjøp mongoose

cc

Jeg ville nok kjøpt en bra GT fremfor noe annet sportkjedene kan ta inn, det er vel Haro hos G-sport/Interbike og så en haug med ræl-merker alá Nakamura som er alternativene.

GT var en av de første produsentene av bmx, ja. De lager nok gode produkter enda. Vi her på forumet anbefaler på død og liv de merkene som forhandles hos Element fordi de ligger helt i spissen for dagens utvikling. Til syvende og sist - bare skaff deg en "skikkelig" bmx (les: over 4000kr), bruk den, gjør deg opp en mening om du liker dette, og så kan du begynne å tenke på alle de detaljene vi henger oss opp i etterhvert. Det viktigste er bare å unngå Biltema-kvalitet så ikke du får helt feil inntrykk av sporten, men det regner jeg med du skjønner, siden det er like gjeldende for sykkel generelt.

Synes GT Calafia 2007 ser ut som en ganske kurant sykkel, men vanskelig å avgjøre her på nett. Du må jo gjerne ta turen til NM eller møte opp med noen lokale bmxere, og så teste ut hva dem sykler på, så har du noe å sammenlikne mot før du går og handler. Ses på rampa, peace.

psx

CYA at nm, jeg kommer med en hardtail sykkel! skal vel mest se på og skaffer sikkert en bmx til våren! ;D

eirik s

Sitat fra: Rune på  5 september 2006, 13:54:07
Og det virker som de har mistet vettet. 73headtube vinkel på en street sykkel som calafia skal være. På en flat sykkel så er det vel normalt.

Øøh. Flat-rammer er da vel kjappere enn street? De var i hvert fall det i gamle dager. Jo høyere grade-tall, jo kjappere svinger de. Uten at jeg vet (eller bryr meg så mye om) hva GT tenker, så kan jo det være input fra Bestwick, siden vertfolk som oftest foretrekker noe som styrer litt "roligere"...

harry

Jo mindre vinkel jo sjappere.

eirik s

Hva mener du med "mindre", da? Hvis "mindre" betyr brattere vinkel (altså nærmere 90 grader), er jeg enig. For jeg garanterer at en med head tube angle 75 svinger raskere enn en med 74 (forutsatt samme gaffel osv).

harry

#13
Jeg er med på tanken nå, Tenkte motsatt. Når vinkelen er stor er den mot ramma og når den er liten, er den lengre forann sykkelen. Jeg tenkte at når den var f.eks 73 var den nermere ramma enn når den er 76 grader. Min feil.

eirik s

Man beregner den vinkelen sett i forhold til flatmark, eller vater eller whatever. Og siden jeg har gått fra en sykkel (min første) med 69 grader (!) til den neste med 72,5 og så til 74, skal jeg love dere at man merker forskjell. I "gamle dager" var sånt en del mer viktig (eller det ble prata mer om), siden man som oftest skulle kunne bruke sykkelen sin til alt fra flat til vert, og det var viktg å finne en god middle ground. Så akkurat dette har jeg litt peil på  ;)