Hovedmeny

Mitt BMX prosjekt

Startet av Sickcnt, 22 juli 2012, 23:31:57

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Sickcnt

Heisann. Dette blir da mitt første innlegg på forumet. Har tittet rundt en stund nå, og tenkte det var på tide å registrere seg.

Jeg er mest opptatt av bil, men må jo ha andre hobbyer og.
Hele grunnen til BMX prosjektet, er at jeg vil ha med en matchende sykkel i baggasjerommet når jeg drar på treff med bilen.
Første store treff blir i Østerike våren 2013.

Sykkelen er en WTP Reason, og vil bli lakkert Vibrant red, med røde og sorte detaljer. Skal holde deg cleant og enkelt.
Skal bytte ut salt bremsen og hendelen, holkene, styret, setet, pedalene og kjedet i første omgang.
Mulig jeg kjøper old school mag felger og. Enten i 3 eller 6 eikers. :)

Sykkelen er plukket i molekyler, så har ingen bilder nå. Men tipper de fleste her kjenner til den. Den er nå sort og turkis. :)

Den er vel for liten til meg og til aktivt bruk. Er 1.91 høy, og så vidt jeg vet er 20.4 tt for lite for en langbein som meg.
Men til kosecruising på treff og lignende blir den perfekt. Kanskje litt bysykling og. :)


Kommer til å poste bilder etter hvert som jeg kjøper deler og har fått lakkert ramma.

Sickcnt

Fant en snedig side hvor jeg kunne legge inn diverse farger.

Slik er planen at den skal bli fargemessig iallefall. :)



eirik s

SitatMulig jeg kjøper old school mag felger og. Enten i 3 eller 6 eikers. :)
Jeg regner med at de er kun for utseendes skyld, og ikke til fornuftig bruk. De er nemlig crap i forhold til ordentlige hjul. Tro meg, jeg sykla på det i 2-3 år, back in the day.
Litt usikker på om du får de med 14 mm aksling også, som du jo trenger for at bakhjulet skal passe i ramma.

Forresten: Hverken 3- eller 6-eikers mags er "ordentlige"* old school-hjul, bare så det er sagt. Men det er kanskje ikke så nøye?

* Da må man ha Skyway Tuff 2s, evt Peregrine Master Sports (men lykke til med å finne sistnevnte)

Sickcnt

Tror jeg kanskje bare beholder hjula som de er. :) Takk for info forresten.

Blir mest for utseendets skyld ja. Den er sikkert for liten til at jeg får til å bruke den noe særlig og, som nevnt i forrige innlegg.



SK

Høres kult ut :) Gleder meg til bilder.
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"


eirik s

Sitat fra: pet på 26 juli 2012, 00:29:22
http://bmxsociety.com/topic/53162-every-kind-of-mag-wheel-ever-seen-on-a-bmx-bike/
Ja, ja, ja. Poenget mitt var at hvis han ville ha noen som liksom blir sett på som "klassikere", er det Skyway Tuffs eller til nød Peregrine Master Sports. Eventuelt hvis man er skikkelig hardcore, kan man gå for Motomags :)

pet

eirik s: Jeg søkte opp bare opp Peregrine, og linken var første og beste posten jeg fant:) Mye tøft! Eneste jeg husker er Spin-hjulene som kom med GT racerne alle de kule gutta brukte på treningene før 2000: http://bmxmuseum.com/bikes/gt_bicycles/20754/

Sickcnt

Da har sykkelen blitt fullstendig demontert, og pusset ned. Klar for å lakkeres imorgen. (Flott å jobbe deltid på lakkverksted da) :)
Kjøpte og noen nye deler av en hyggelig ung mann her på forumet tidligere ikveld. Takk for handelen Maggy.
Ble ny gyro, bakbrems og hendel og kabel. Noe Odyssey Evo2 greier, og husker ikke hva det stod på gyroen.

Mangler holker sete og headset nå. :)

Sickcnt

Kjøpte nettopp et sete, så headset og holker er alt jeg mangler før jeg begynner å montere sammen sykkelen.



Sickcnt

Da er ramma lakkert. Farger er uredigert i dette bildet. Rødfargen er så sterk. (Nissan GT-R Vibrant red)

:)



Sickcnt

#11
Woohoo. Da kom setet. Da mangler jeg bare setepinnen og holker så skal jeg skru den sammen. :)



Bestilte nettopp dette headsettet fra Element. Noen som vet om det følger med sånn toppdeksel?
Eller må jeg bruke det jeg har fra før?



warland

alt følger med :D altså spacers, lager,topcap og den klemma :D
"BMX is changing my perspective of the way i look at life" Sykkelen min

Sickcnt

Konge. Har stusset på det, da jeg har sett bilder av diverse headsets der noen er med og noen er uten. :)

Sickcnt

Tja, viste seg at mistankene mine var berettiget. Fikk headsettet mitt, og dette var alt som var i pakken.
Får vel lete etter noen som selger en topcap som passer da. Noen som vet om alle passer?