Howto: 180 (enåtti)

Startet av Fr£|)RiK, 7 april 2006, 14:19:38

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

OleA

180 i quarter er liksom lært på 5 min, det er bare hoppe så vrir kroppen seg selv, slik er det for meg i hvertfall. På bakken er det litt mer tricky, men du trenger absolutt ikke å kunne høye bunnyhop for å ta 180.
K-town / Granli knights

Marius

Det har noe med hvor du ser.. Når man tar 180 i quarter ser man automatisk ned i bua. Da følger kroppen med i samme retning.
Når man tar det på flat mark, kan noen ha en tendens til å snu seg og svinge i motsatt retning enn det man skal.
Derfor er det en lurt å være litt obs på det og tenke på å ha øynene konsentrert på der forhjulet skal lande.

Plasseringa av beina spiller en ganske stor rolle. Har du f.eks venstre fot forran, skal du ta 180 mot høyre. Går såklart an å ta det motsatt vei, men det er vanskeligere. Det er enklest å presse beina til siden, når du har de plassert slik jeg nevnte først.
Milk. Shaken, not stirred
- info@milkshakeco.com

teh_vegar


eirik s

SitatHar du f.eks venstre fot forran, skal du ta 180 mot høyre. Går såklart an å ta det motsatt vei, men det er vanskeligere.
Nå stemmer ikke det hundre prosent, da. Normalt sett er det sånn, men for noen kan det være lettest omvendt. Bare spør Ryan Nyquist, Tomas W og CC (sikkert lettest å få tak i de to sistnevnte). Så man må bare finne ut hva som føles best, selv om det nok er greit å ta utgangspunkt i det "normale"...

Nicco

Jeg har venstre foten fram, og spinner mot venstre, pga at det er mest naturlig..
Men i mitt tilfelle, tar jeg en bedre 180 når jeg har venstre fot fram, og spinner mot høyre!
Jeg øver så mye jeg kan på å ta 180 ved å ha venstre fot fram, og spinne mot venstre, fordi, som nevnt tidligere, det er mest naturlig.

eirik s

Hæ? Mest naturlig for deg eller mest naturlig generelt? Og hvorfor ikke fortsette mot høyre, siden du sier at den blir bedre?

Nicco

Sitat fra: eirik s på 21 november 2006, 19:30:17
Hæ? Mest naturlig for deg eller mest naturlig generelt? Og hvorfor ikke fortsette mot høyre, siden du sier at den blir bedre?

Naturlig for meg ja.
Føler det blir helt feil å gjøre det den veien (mot høyre), blir så rart og lande.
Men det blir lettere mot høyre siden da får jeg brukt den bakerste foten (høyre foten) til å få sykkelen rundt.
Hvis dette var forståelig?

cc

Bruker bare armene på 360 iaf, aldri bena. Legger da hele meg litt på skrå, og så lar jeg fronten falle med tyngdekraften og hjelper den videre rundt med armene. Det er vel innerste skulder som er mest i sentrum av rotasjonen. På denne måten får man en fin nosedive og mye bedre oversikt over landing. Dette er på større hopp.

skaaren

#83
nar jeg  lander ruller jeg liksom ikke bakover. noen tips om hva jeg gjor galt ville hvert fint.                        (beklager skivefeil men har skrevet dette paa PSPen)

RL1

Hvis du skal rulle bakover så må du trø bakover (hvis du ikke har freecoaster).
Jeg vil tro at du ikke kommer helt rundt, eller har for lite fart. Stemmer?
MilkshakeCo.

Leifi

eg har liksom aldri skjønt bunny 180, hjelper det å ha større fart? hvordan kommer jeg lettere rundt?
yay, i ride little bike

Thomas

Vri kroppen din!
Når du hopper, prøv å ikke mist farten din på vei opp...
-Sgitnuar_

Marius

Å komme lett rundt har vel ikke noe med farten å gjøre. Man kan ta det stillestående og likevel komme fint rundt.
Se på hvor du vil lande med forhjulet, det vil hjelpe.
Milk. Shaken, not stirred
- info@milkshakeco.com

BergenTorArne

Ov øg øv og øv og øv og øv!
nææææh

Leifi

eg klarer alltid å kjøre leggen inn i setet.....dritvondt. ;D ;D
yay, i ride little bike