Er snowboardere veldig høye?

Startet av eirik s, 2 mars 2007, 21:04:44

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

BergenTorArne

Om du ikke er sikker på hva han skrev kan du lese igjennom teksten en gang til for å være sikker og å  slippe å starte en lang unødvendig diskusjon som dette har blitt ;) Jeg skjønte teksten til eirik s etter å ha lest den sakte for å få med alle avanserte ord han bruker :P
nææææh

SteffN

jeg fårsto hva han mente.....

skjønner ikke hvorfor ingen andre jorde det!!

Erik

hadde heller ingen problem med å forstå hva han mente i første innlegg.

og det som er litt rart at hvis det skal kunne regnes som ny verdensrekord burde målestokken være rett. guiness wolrd records kan da ikke være så sløve..
Sykkel: sykkel

eirik s

SitatJeg skjønte teksten til eirik s etter å ha lest den sakte for å få med alle avanserte ord han bruker
Hihi.
Faen azz, jeg trukke høydemålinga i Arktikk Sjællensj er helt kul azz. For det ztemmer lizzom ikke når jeg glaner skikkelig nøye azz...
Var det bedre?

eirik s

SitatDere skal ikke stole på de strekene på TV skjermen deres...
Å herregud! Ser du ikke at det er en selvmotsigelse, siden de strekene faktisk stemte med det "offisielle" resultatet?

Sitat fra: Erik på  3 mars 2007, 19:57:31
hadde heller ingen problem med å forstå hva han mente i første innlegg.

og det som er litt rart at hvis det skal kunne regnes som ny verdensrekord burde målestokken være rett. guiness wolrd records kan da ikke være så sløve..

Jeg påstår heller ikke at jeg har rett, men jeg bare syntes det så litt rart ut, spesielt, som sagt, hvis man sammenligner med han kamerafyren oppe på quarteren. I tillegg til ren magefølelse, ervervet etter mange års studering av Mat Hoffman  ;D

eirik s

En liten sammenligning:
Først Mat Hoffman:

Så Terje:


Hoffman er på litt over 6 meter der. Og det er ingen tvil om at Håkonsen er høyere, men er det så mye som 3-3,5 meter høyere? Ikke veit jeg...

RL1



Var målelinjene kun på tven? Uansett sykt høyt.
MilkshakeCo.

eirik s

SitatVar målelinjene kun på tven?
Jepp. De ble lagt på som grafikk på slow motion-klippene: http://www.nrksport.no/snowboard/1.1902498 (ligger under "Håkonsen: Deilig")

Et til av Mat:

Dette er det høyeste han har gått, 26 fot, som er 7,9 meter...

Erik

aha, da trekker jeg tilbake det jeg sa at det er rart om det er så unøyaktig. trodde de var malt på sverdet eller noe slikt..
Sykkel: sykkel

Kanuca

Sitat fra: eirik s på  2 mars 2007, 21:04:44
Har akkurat sittet og kikka litt på Arctic Challenge fra Midtstuen, og lurer på en ting: Er det bare meg, eller er de rimelig generøse med høydemålinga? Føler at jeg har litt trening i å bedømme høyde etter noen år i "denna bransjen", og syntes det var noe som skurra litt. Så jeg tok en nærmere titt på de bildene hvor de viser "meterstreker" (nei, jeg har ikke noe bedre å gjøre på en fredagskveld). Så jeg har nå konkludert med at en gjennomsnitts snowboarder er over 2 meter høy, og han kameramannen oppå quarteren må være bortimot 2,5 meter (tatt i betraktning at han står et par meter inne på plattformen)...

Skrev du...


For å skrive litt bedre, kunne du skrevet:

Sitat
Har akkurat sittet og kikka litt på Arctic Challenge fra Midtstuen, og lurer på en ting: Er det bare meg, eller er de rimelig generøse med høydemålinga? Føler at jeg har litt trening i å bedømme høyde etter noen år i "denna bransjen", og syntes det var noe som skurra litt. Så jeg tok en nærmere titt på de bildene hvor de viser "meterstreker" og har kommet frem til at dette må være galt.

Eller fortsod jeg feil igjen? Hvis jeg gjorde det, skal jeg holde kjeft og holde meg unna erik s sine emner.

eirik s

Kunne godt ha skrevet det, ja, men siden jeg liker å prøve å skrive litt mer fargerikt innimellom gjorde jeg ikke det. Og jeg skjønner uansett ikke hva som var så vanskelig med det. Dere kan ikke på alvor ha trodd at jeg mente at kameramannen var 2,5 meter høy?

Kanuca

Sitat fra: eirik s på  3 mars 2007, 21:45:36
Dere kan ikke på alvor ha trodd at jeg mente at kameramannen var 2,5 meter høy?

Siterer deg: "Sosialt tilbakestående"

Kunne godt hent det ja.

Var bare litt forvirrende.

Noen som så Terje's fall i dag?

eirik s

SitatSiterer deg: "Sosialt tilbakestående"
Oooh, der tok du meg, gitt!
Nummer en: Tatt ut av sammenhengen. Nummer to: Du skjønner ikke hva "sosialt tilbakestående" betyr. Nummer tre: Slå opp ordet "selvironi"

SitatVar bare litt forvirrende.
Tydeligvis (merkelig at det bare var deg og Larz som sleit, men det er nå så). Spesielt siden jeg senere presiserte to ganger at det ikke var snowboarderes reeelle høyde det handlet om, mens du likevel fortsette å gnage på det...

P.S. Ja, jeg kjeder meg...

SteffN

Sitat fra: eirik s på  3 mars 2007, 21:45:36
Dere kan ikke på alvor ha trodd at jeg mente at kameramannen var 2,5 meter høy?

Verdens høyste mann er faktisk 2,371m ::)
Så det er ganske umulig at kameramannen er 2,5m høy