"kjappe" ting

Startet av Erik, 12 november 2007, 23:34:15

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Erik

hva faen er greia med at alle sier alt skal være så kjapt for tida?

kjapp sykkel, kjapp ramme, kjapp gaffel osv.

folk bruker jo uttrykket i hytt og pine og ofte i tilsynelatende tilfeller der de ikke vet hva det er engang.

så. hva faen?
Sykkel: sykkel

Matsf

er u kjapp i senga eller? ??? ??? ??? ???

Erik

lynkjapp.

men jeg prøver å være seriøs.
folk må slutte å bruke det uttrykket der om alt
Sykkel: sykkel

Anki

folk vil jo ha en ustabil og ekkel sykkel.

BergenTorArne

Setepinnen min er kjapp.....
nææææh

Rune

Er ramma di kjapp erik?

eirik s

Har tenkt akkurat det samme. Personlig bruker jeg det bare om styrevinkelen, og for meg virker det som den mest fornuftige bruken, dvs at sykkelen svinger raskt/brått.

* aka mads

tenker først og fremst geo når folk sier kjapp, men har en stygg anelse om at det går inn i trend-ordlista sammen med lett og stort.
seteklemma mi er yberkjapp
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

Fredrik

Går en kjapp sykkel fortere?

Holger

jepp, trondhjem oslo på 2 timer.

greia med kjapp sykkel, hmm... Det spørs på hva man er vant til.
BB

Dyne

#10
Hvis du har en kjapp sykkel og kjøper en ny sykkel som er like kjapp så vil den fremdeles være kjapp.
[left]IF YOU DON'T LISTEN TO SLAYER, YOU SHOULD JUST FUCKING DIE![/left][right]Man skal være rimelig dreven med brenneapparatet, helst trønder, for å brenne ren sprit. En vanlig amatør klarer kanskje å lage 90-prosent- sprit[/right]

Rune

En kjapp ramme er alt ifra brattere tt, st, lavere tt, cs, kortere cs. Alt dette kan gjøre ting kjapt. Smalere styre gjør den kjapp. Mindre offset på gaffel gjør den kjapp. Kjapp er responsiv eller nervøs om du vil.

SteinG

lengre stem gjør den kjapp...
og hvis du virkelig vil ha et nervevrak av en sykkel må du kjøre smale og harde dekk også (sånn som meg)

Kristian

tror også at trendgreia setter inn her litt..
kjapp vil vel si at det blir "lettere" å spinne(360 og oppover) ?

(den venstre holken min er kjappere enn den høyre)
Sitat fra: C-Man på 18 juni 2008, 17:42:24
Jeg er glad fordi Kristian knakk armen i går. Det betyr at vi andre kan progge i fred, uten å bli tatt igjen hele tiden.  :P

Rune

Kjapp er et ord i det norske språket. Bruk det for hva det er verdt