Kjøp av BMX-Nybegynner

Startet av Smurflin96, 17 august 2011, 22:15:20

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Smurflin96

Hei,

jeg har i det siste tenkt på og kjøpe meg en BMX sykkel, ettersom jeg synst det er gøy og kult. Budsjettet mitt er på rundt 3500kr.

Jeg håper noen kan hjelpe meg med og si hva som er bra og hva som er dårlig. Jeg skal kjøpe brukt

Takker

Don Runo

Som førstegangskjøper ville jeg kjøpt noe nytt. Du kan være heldig med pris nå på høsten.

Men, det er ikke det du spør om, så her er svaret på det:

Kjøp et kjent merke med godt rykte, som feks Wethepeople  (sjekk hva babracing.no og bmxelement.no selger)
Kjøp så ny du klarer for den summen, mye har skjedd de siste årene, som drevstørrelser, kranktyper, styrehøyder.Kjedelig å feks måtte bytte bakhjul hvis man ødelegger et drev man ikke får tak i lenger.
Kjøp av en som har syklet en stund, da er det større sjans for at han/hun har vedlikeholdt sykkelen bedre.
Kjøp her på forumet. Her er det som oftest bmxere som selger, og ikke folk som har kjøpt bmx for å cruise på fra den lokale sportsbutikke.
Kjøp en som ser pen ut, da er sjansen større for at alt "inni" er pent også.
Kjøp en med rette hjul, det kan fort bli dyrt å fikse.
Kjøp en som passer. Er du over 150 skal du ikke ha 18" (barnestørrelse) En gjennomsnittlig størrelse er overrør på 20.6-21" vil sannsynligvis passe bra. Hvis selger ikke vet denne størrelsen, er sjansen stor for at du ikke har med en bmxer å gjøre, som igjen kan bety at sykkelen ikke har fått riktig behandling.
Kjøp ikke billige bmx fra butikk som ikke kan bmx. Det ender bare med feil utstyr, lite hjelp når noe går istykker osv.

Kjøp feil. Min første var en GT som gikk i stykker hele tiden, fra en butikk som ikke kunne hjelpe, men det ble da folk av meg også.

Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no