Dekk på BMX'en

Startet av Jelstad, 11 august 2012, 22:00:22

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Jelstad

Er det dumt at bakdekket er ''tynnere'' enn fordekket? Det er 0.8 cm tynnere.


Takk.

krølle

bakdekket er som regel tynnere enn framdekket.

Tommy.Nybakken

Jeg har hørt at det med breiest og med mest knaster skal være forran  :)

VolvoRåner'N

Kjøp deg KHE 1,90 foran og bak drit smud gå inn på bmxelemts.no dem har bra dekk Khe er best ;)

Murre

Sitat fra: Harrytass93 på 18 oktober 2012, 19:37:34
Kjøp deg KHE 1,90 foran og bak drit smud gå inn på bmxelemts.no dem har bra dekk Khe er best ;)

Flott innlegg!

VolvoRåner'N

Ja hvis du skal ha en lett og smuud bmx til og gjøre triks med så burde du kjøpe de dekka ;) dem veier ikke nesten ingen ting og tåler mye du kan fylle opp til 6 bar da smuud og bruke bmx  6 bar foran og bak prøv det kjøp animal slange bmxelemtns har det

Ruggeland

Sitat fra: Harrytass93 på 22 oktober 2012, 12:44:54
Ja hvis du skal ha en lett og smuud bmx til og gjøre triks med så burde du kjøpe de dekka ;) dem veier ikke nesten ingen ting og tåler mye du kan fylle opp til 6 bar da smuud og bruke bmx  6 bar foran og bak prøv det kjøp animal slange bmxelemtns har det

1. Det er ikke dette han spør om. Les første post før du svarer på en tråd.
2. Tegnsetting? Har du hørt om det? Verdt å sjekke opp i, du får helt sikkert bruk for det en dag.
3. Ingenting både tåler mye og veier lite uten å også koste masse. Derfor racingbiler og romferjer og tilsvarende er dyrt. KHE-dekkene koster ca det samme som andre dekk.
4. KHE-dekk er absolutt ikke for alle. Jeg har greie erfaringer, men de fleste jeg kjenner vil si de tåler for lite. Grinding i stor stil for eksempel er ikke noe å tenke på med KHE-dekk.
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

VolvoRåner'N


Jonas

Sitat fra: Jelstad på 11 august 2012, 22:00:22
Er det dumt at bakdekket er ''tynnere'' enn fordekket?
On topic: Grunnen til at de fleste bruker større framdekk enn bakdekk er for å ha mer grep i framdekket enn i bakdekket, dette gjør at en skeiv landing kan bli rettet opp fordi bakdekket glir på plass. Større framdekk gir også bedre grep hvis du gjør mye footjams.

Btw. Animal dekk er "best" ;)

Murre

Sitat fra: Harrytass93 på 22 oktober 2012, 12:44:54
Ja hvis du skal ha en lett og smuud bmx til og gjøre triks med så burde du kjøpe de dekka ;) dem veier ikke nesten ingen ting og tåler mye du kan fylle opp til 6 bar da smuud og bruke bmx  6 bar foran og bak prøv det kjøp animal slange bmxelemtns har det

ja jeg liker og gjøre masse trix trur du dem dekka er bra da hvem andre dekk er smuude trur du veit du om nån dekk som er bra og ta barspinn me å kansje teilwip ;D

krølle

Sitat fra: Murre på 22 oktober 2012, 15:49:04
Sitat fra: Harrytass93 på 22 oktober 2012, 12:44:54
Ja hvis du skal ha en lett og smuud bmx til og gjøre triks med så burde du kjøpe de dekka ;) dem veier ikke nesten ingen ting og tåler mye du kan fylle opp til 6 bar da smuud og bruke bmx  6 bar foran og bak prøv det kjøp animal slange bmxelemtns har det

ja jeg liker og gjøre masse trix trur du dem dekka er bra da hvem andre dekk er smuude trur du veit du om nån dekk som er bra og ta barspinn me å kansje teilwip ;D
trix er gay!

TønsbergBendik

Tilbake til tema: Anbefaler å ha litt mer knaster og litt tykkere dekk foran, så slipper du å skli i krappe svinger/bevegelser med forhjulet. Det kan være veldig greit å ikke ha like dype/mange knaster på bakdekket, i forhold til å kunne skli litt inn i skjeve landinger eller sketchy rotasjoner. Dette er jo selvfølgelig bare smak og behag, så hva som er tilpasset deg kommer jo helt an på om du sykler trails, street, flatland eller park.

Når det kommer til valg av dekk anbefaler jeg Flybikes sitt fordekk med mye knaster. God levetid, bra grep og snill pris.

Don Runo

Sitat fra: krølle på 23 oktober 2012, 21:37:45
trix er gay!

Fortell meg mer om hvordan seksuell legning kan beskrive sykling.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

Tommy.Nybakken

Fly Ruben synes jeg er bra :) koster 299 på element, tror jeg