Hovedmeny

14mm gaffel

Startet av Hjermahgerd, 28 juli 2007, 17:35:02

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Rune

Hva er det jeg overser, du glemmer kanskje at 14mm aksling ikke har vært standard foran på 4-5 år. Så det han ender opp med da er en gammel dritt gaffel siden alle andre kjører 10mm foran. Steinar har ikke hatt et 14mm nav i butikken så lenge jeg kan huske (bortsett fra homer som har vært der nesten siden starten). Det er ikke så jævli vanskelig å anta at han har et 10mm nav siden han har en 10mm gaffel, det skjønner vel du også?

TheAtl

#16
Sitat fra: Rune på 30 juli 2007, 23:06:37
Hva er det jeg overser, du glemmer kanskje at 14mm aksling ikke har vært standard foran på 4-5 år. Så det han ender opp med da er en gammel dritt gaffel siden alle andre kjører 10mm foran. Steinar har ikke hatt et 14mm nav i butikken så lenge jeg kan huske (bortsett fra homer som har vært der nesten siden starten). Det er ikke så jævli vanskelig å anta at han har et 10mm nav siden han har en 10mm gaffel, det skjønner vel du også?

Og hvor står det at han har en 10mm gaffel? Det er igjen noe du antar.

Brorparten av gaflene under produksjon er også tilgjengelig som 14mm: Macneil I.D.; Odyssey Dirt Classic; Primo Kamikaze; S&M Pitchfork; S&M Pitchfork XLT; Sunday Bikes Night 2; United Bike Co. U; WTP Helium; etc - hvorav ingen er hva en kan kalle "en gammel dritt gaffel".

Og noen trenger og foretrekker 14mm foran, selv om du ikke trenger det og trendene ikke omfavner det.

Når det er sagt kjører jeg 10mm på min egem sykkel. Om du mener han sannsynligvis ikke trenger det, kan det nok stemme. Men i stedet for å være besserwisser kunne du kanskje spurt hvorfor han ville ha 14mm, om det betyr så mye for deg? Du går meg i næringa når det gjelder å være arrogant, neppe noe å være kry av. Igjen bygger du argumentene dine på antagelse og personlige preferanser noe jeg finner høyst snevert.

Gudene må vite hvorfor jeg gidder.

Hjermahgerd

Sitat fra: TheAtl på 31 juli 2007, 00:39:33
Og hvor står det at han har en 10mm gaffel? Det er igjen noe du antar.

Jeg har ingen 10mm-gaffel, nei
Sykkelen jeg kjøpte kom med 14mm foran av en eller annen grunn, og jeg gidder ikke kjøpe meg et helt nytt hjul
Sykkelen er lett nok som den er

Har tenkt litt på å skaffe meg en Primo Kamikaze, ja
No cake for the impurity
Blogg

TheAtl

Skal visst være både billig og bra. Ody og S&M lager også gode gafler, men det blir henholdsvis litt, og en del dyrere. En del komplettsykler kommer med 14mm, ingen direkte ulempe.

Beklager krangelen som ikke hjalp deg stort.

Ai.

Hjermahgerd

Sitat fra: TheAtl på 31 juli 2007, 01:57:56
Beklager krangelen som ikke hjalp deg stort.

Ikke no' problem
Var relativt underholdende
No cake for the impurity
Blogg

alexsander07

jeg har gaffel som er filt til 14mm det funker fett.. 10mm synnes jeg blir for svakt.. sorry folkens men jeg håller meg til 14mm=)

Rune

Primo er kanskje billig, men det er ikke brahvor du har hørt den skal være bra hen aner jeg ikke. Samme med pitchfork, mange har knekt de. Skal du ha gaffel så gå for odyssey eller sunday. Etter de så er det wtp og macneil på den lista som ikke er noe problemer med.

TheAtl

Sitat fra: Rune på 31 juli 2007, 15:38:15
Primo er kanskje billig, men det er ikke brahvor du har hørt den skal være bra hen aner jeg ikke. Samme med pitchfork, mange har knekt de. Skal du ha gaffel så gå for odyssey eller sunday. Etter de så er det wtp og macneil på den lista som ikke er noe problemer med.

Primogaffelen er den nye trenden, og meg bekjent er det svært mange som kjører den med null problemer. "Mange" har knekt Odyssey race også, som er deres alternativ til pitchfork xlt. Odysseys gode rykte kommer av en markedsføring jeg synes er helt over styr og som gjør at i det minste jeg vegrer meg for å bruke deres produkter. (Kjører elementary og race classic, men hadde tenkt meg om to ganger om jeg skulle handlet nå.)

Du har forresten driti deg ut over to sider allerede, på tide å jekke ned egoet et lite hakk?

Mvh

Rune

#23
Kanskje DU skal vite hva du prater om før DU driter deg ut? Sjekk bg som jeg gjør hver dag. Mange har knukket de nye pitchforks, (som er et forsøk fra s&m sin side på å ta igjen odyssey på gaffel delen)ingen odyssey på laaaaang tid. Ingen sknekker odyssey race gafflene. Noen har tidligere knukket dropoutsa pga pegs som den ikke er beregnet for. De får en pro dirt tilbake. Og elementary er det sterkeste stemet på markedet. Seriøst, her vet du faktisk ikke hva du prater om, odyssey er ledende på gaffel markedet og alle prøver å holde følge. Å si at odyssey gafler er dårlige er mer på trynet enn å kjøre 14mm foran. Odyssey familien med sunday og g-sport er de som gir ut de beste produktene med de beste garantiene som alle andre prøver å kopiere. Kanskje pitchfork var kult når du syklet før, men nå er de ræva. Som meningen din om gafler

Seriøst, om du prøver å påstå at odyssey gafler er dårligere enn pitchfork så kan du bare legge deg på hylla allerede. Da har du ikke peil på markedet idag. Det er ikke mer å si om det. Odyssey/sunday gafler slår alt

eirik s

Kremt... Rune:
Sitat fra: HjermannSykkelen jeg kjøpte kom med 14mm foran av en eller annen grunn, og jeg gidder ikke kjøpe meg et helt nytt hjul
Sykkelen er lett nok som den er
Trodde dette burde vært hovedpoenget jeg. Trådstarter og gode greier...

eirik s

P.S. Både Odyssey Dirt Classic og Sunday Night 2 kommer med 14mm. Tenkte bare jeg skulle nevne det...

Rune

Nå gikk jeg ikke inn i tråden seriøst. Men jeg mener fortsatt at det er et bedre alternativ å ha 3/8" aksel foran. Og ja eirik, skal du ha gaffel med 14 så gå for odyssey og sunday. F s&m

eirik s

SitatNå gikk jeg ikke inn i tråden seriøst.
Den har vi aldri hørt før.

Og selvfølgelig er jeg enig i at det er mer eller mindre poengløst med 14mm foran, men det er et eller annet med å se skogen for bare trær noen ganger...

TheAtl

Sitat fra: Rune på 31 juli 2007, 20:10:46

Kanskje DU skal vite hva du prater om før DU driter deg ut? Sjekk bg som jeg gjør hver dag. Mange har knukket de nye pitchforks, (som er et forsøk fra s&m sin side på å ta igjen odyssey på gaffel delen)ingen odyssey på laaaaang tid. Ingen sknekker odyssey race gafflene. Noen har tidligere knukket dropoutsa pga pegs som den ikke er beregnet for. De får en pro dirt tilbake. Og elementary er det sterkeste stemet på markedet. Seriøst, her vet du faktisk ikke hva du prater om, odyssey er ledende på gaffel markedet og alle prøver å holde følge. Å si at odyssey gafler er dårlige er mer på trynet enn å kjøre 14mm foran. Odyssey familien med sunday og g-sport er de som gir ut de beste produktene med de beste garantiene som alle andre prøver å kopiere. Kanskje pitchfork var kult når du syklet før, men nå er de ræva. Som meningen din om gafler

Vandero en og to, Wombolt, G-sport rimmen, etc... Odyssey sine produkter (spesielt kranken, den er søppel etter hva jeg har fått med meg) har mer enn sin andel problemer. Elementary har faktisk revnet et par ganger (Sparks blant annet), men da under unormale stressforhold. Problemet er nok heller at du har vært for mye på Bikeguide. Jeg for min del har ikke hørt om færre gaffelproblemer med Odyssey enn S&M. Hva Odysseyhorene på Bikeguide tar seg tid til å stige av G sin pikk for å si er ikke mye verdt i min bok. Men, to each his own. Det stedet styrer jeg unna. Som sagt, selv kjører jeg Elementary og Race classic, gode produkter, men det finnes konkurransedyktige alternativ hvorav kamikaze gaffelen ettersom jeg har forstått er at av dem.

Mvh
Atle "don't believe the hype" K

Hjermahgerd

No cake for the impurity
Blogg