Hovedmeny

14mm gaffel

Startet av Hjermahgerd, 28 juli 2007, 17:35:02

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Rune

Jeg ville aldri eid et annet Primo produkt enn mix cassetten eller pro dirt dekket.

Vandero 1 hadde problemer som ble fikset. 2 har det ikke vært noen problemer med enda.
Wombolt problemene kom av at folk ikke fulgte instruksene å la til nok spacere som skulle til. På batch 2 har de fikset den så den er idiot sikker også, men idioter liker å klage på ting som er deres egen feil. Jeg kjøper en med engang jeg har pengene.
Jeg har hatt 2 ribcage lenge nå, beste felgen jeg har hatt. Har du riktig trykk i den så blir det ikke noe problemer. Folk kjørte tynne flat dekk å var ikke nøye med trykket idekkene, rart at de bulker seg? Til å med hazzard lite felgen er bedre enn andre felger der ute.
Aldri sett en elementary gått til helvette, de gjorde faktisk også den idiot sikker når de nå skal slippe sin v3 av den.
Odyssey er et merke som ikke går rundt med hype, men faktisk prøver nye ting som andre kopierer.
Nå har folk hatt de gaflene i over 4år uten noe stress, min gamle pro dirt funker også fortsatt bra
S&M derimot snakker om hvordan us produkter er bedre enn taiwan, hyper opp dritten sin som knakk.
Senest denne måneden var det en tråd om primo gaffelen som knakk.Skulle likt å sett dine bevis på odyssey gafler som knekker

TheAtl

Sitat fra: Rune på 31 juli 2007, 20:59:11
F s&m

Du vet at S&M også lager bl.a. FIT? En veldig seriøs aktør med andre ord, med flere av markedets mest spennende produkter. Ikke at du klarer å overraske med ditt sneversyn lengre.

MVH

TheAtl

#32
Sitat fra: Rune på 31 juli 2007, 21:23:29
Wombolt problemene kom av at folk ikke fulgte instruksene å la til nok spacere som skulle til. På batch 2 har de fikset den så den er idiot sikker også, men idioter liker å klage på ting som er deres egen feil. Jeg kjøper en med engang jeg har pengene.

Se bmxboard, et ferskt par der nå (førstesiden, I ride... under tittelen clank). En annen som er på sitt tredje par, hvorav de to siste var av siste versjon om du skroller ned et par sider.

Men vær en tuling å få poeng hos Bikeguide.

Jeg vet de jobber med problemet og er en relativt seriøs aktør, jeg liker bare ikke måten de oppererer på, folk ender jo opp som hjernevaskede tullinger uten refleksjonsevne ;).

Mvh

Rune

Fit er bare hype, bare bassert på teamet sitt. Uten de hadde de ikke vært noe idag. Jeg har sett bilder av s3 rammer der bremse festene har knekt av. FitED som har knekt. Van Homan ramma er bare en fited med bremsefester. De har bra ting, og det har s&m også. Men jeg vil heller ha odyssey deler enn de.
Og tråden du viste til er wombolt, som nok en gang ikke har nok spacer lengde imellom. Gafler Atl, vis meg gafler.

George sier:
Sorry to see that. However I do wonder how you are so sure they are a later version? As far as I am aware we havent had a single set of the thickened boss version back yet. So obviously if that IS a later version I am very keen to see it.

Not to impune your honesty, but that's a pretty blurry photo from the otherside of the bike, so doesnt really show ANYTHING. Such a photo COULD be produced simply by assembling the cranks out of phase for example.

Please send the cranks in for warranty ASAP so they can be closely examined and lessons learned (if any). I would stress that we dont just throw warranty items in the bin like some may. You can see our response to failures in the evolution of the products.


G.

TheAtl

Sitat fra: Rune på 31 juli 2007, 22:00:56
Fit er bare hype, bare bassert på teamet sitt. Uten de hadde de ikke vært noe idag. Jeg har sett bilder av s3 rammer der bremse festene har knekt av. FitED som har knekt. Van Homan ramma er bare en fited med bremsefester. De har bra ting, og det har s&m også. Men jeg vil heller ha odyssey deler enn de.
Og tråden du viste til er wombolt, som nok en gang ikke har nok spacer lengde imellom. Gafler Atl, vis meg gafler.

George sier:
Sorry to see that. However I do wonder how you are so sure they are a later version? As far as I am aware we havent had a single set of the thickened boss version back yet. So obviously if that IS a later version I am very keen to see it.

Not to impune your honesty, but that's a pretty blurry photo from the otherside of the bike, so doesnt really show ANYTHING. Such a photo COULD be produced simply by assembling the cranks out of phase for example.

Please send the cranks in for warranty ASAP so they can be closely examined and lessons learned (if any). I would stress that we dont just throw warranty items in the bin like some may. You can see our response to failures in the evolution of the products.


G.

Så dette er også pga feil installasjon http://i5.photobucket.com/albums/y177/saltedone/brokencrank.jpg ? Det var ikke noe galt med monteringen på første eksemplar heller, det er spekulasjoner som du likevel tar som fakta fordi det underbygger din sak. Fant ingen ødelagte Odyssey gafler gjennom et google søk, heller ingen S&M. Med tanken på hvor mange komplette som kommer med S&M, så synes jeg det er vel så sterkt. Når det er sagt har jeg sett bilder av både S&M og Ody gafler brukket. Under nok stress vil enhver gaffel brekke, spesielt om den er på den lettere siden av skalaen. Her er forresten diverse brukererfaringer fra Wombolteiere:

Wom-busted, a club that grows daily

not sure why you posted pictures, it's not like no body hasn't seen that happen already. that's how i broke mine.

probaly just a bad batch, or installation error.; hahaha...if this is the jab at odyssey that i believe it is then bravo. hahaha

thats exactly where mine broke.. i was doing a bunnyhop 180.

I broke my Wombolts... again.This is the 2nd time in two months. I thought they were supposed to be stronger than the 41 Thermals?

I've heard of atleast 20 cases of broken wombolts. Poor installation or not, i wasn't ever stoked on those cranks.....price tag especially.

Typical G-Sport designed product. When the shit breaks, blame the rider because the it's "installed wrong."

As much as I've tried to defend the Wombolts, the breaking does seem like it's happening a lot more often than it should.

Listen kunne fortsatt ad infinitum.

Men hvorfor gidder jeg, Storebror G har allerede gjort deg ute av stand til annet enn å dobbeltenke (1984 referanse om du ikke tok den).

Hvorfor denne sykelige forsvarstrangen, Odyssey lager gode produkter (som mange andre), hverken mer eller mindre. Noen tydeligvis bedre enn andre, f.eks. gafler kontra kranker.

Mvh

TheAtl

Sitat fra: Rune på 31 juli 2007, 21:23:29
Jeg ville aldri eid et annet Primo produkt enn mix cassetten eller pro dirt dekket.

Du vet Primo nå lager hva sannsynligvis er verdens sterkeste kranker (de første utgavene var vel å merke langt fra like vellykkede, armene strippet)? (Solid sine skal også tåle juling.)

Mvh

Anki

Nå har jeg hatt Wombolts ett par måneder og må nok si at den holder kjempebra. Eneste problemet jeg har hatt er å få den av, noe som var litt problematisk. Men når den først er på så sitter den. Som FAEN!
Dessuten er den kjempeflott å grinde på.

Alt i alt så stoler jeg egentlig ganske mye på Odsy.

eirik s

SitatDu vet Primo nå lager hva sannsynligvis er verdens sterkeste kranker
Jupp. Jeg har kjørt med både Powerbites og Hollowbites lenge uten merkbare problemer. Kjører med Fly nå (av ren nysgjerrighet), og er fornøyd med den, men skjer det noe tvilsomt med den er det langt fra umulig at jeg går tilbake til Primo. Selv om den nye KHE-kanken også ser interessant ut ;)

Rune

Sitat fra: TheAtl på 31 juli 2007, 23:30:02
Sitat fra: Rune på 31 juli 2007, 21:23:29
Jeg ville aldri eid et annet Primo produkt enn mix cassetten eller pro dirt dekket.

Du vet Primo nå lager hva sannsynligvis er verdens sterkeste kranker (de første utgavene var vel å merke langt fra like vellykkede, armene strippet)? (Solid sine skal også tåle juling.)

Mvh


Mange primo kranker knekker fordi aluminumen blir trettet av å bli skrudd av å på. Var et bilde av noen som hadde knekt spindelen rett av også. Du er akkurat som drittungene på bg som klager på det. Hvordan kan du si at det ikke er bruker feil? Hvorfor har antallet reklamerte wombolts gått ned etter andre batch?  Og om du knekker den så får du en ny igjen med engang. Det er ikke bare posetivt jeg har hørt om s&m sin garanti. Pluss, 2 ødelagte pitchforks xlt på bg. Ingen odyssey uansett modell. Du kan krangle på det så lenge du vil, men saken er at odyssey familien er ledende innen bmx uansett del stort sett.

eirik s

Bare for å komplisere enda mer, så er jeg også en stor fan av nyere Odyssey-ting, og har hatt lite (ingen?) problemer med mine ting fra dem (selv om jeg har hørt om en del folk som ødelegger kassett-navene sine). Og Rune har helt rett i at ingen slår dem på garanti-delen.

Jeg bytta faktisk tilbake til den gamle Odsy dirt-gafflen min nylig, selv om den er 200 gram tyngre enn WTP'en min...

Rune

Det har vært endel problem med 2005 modelen da de bytta til 4 pawls istedet for 3. Men har ikke hørt noe siden da. Det er en billig cassette som du lett kan skaffe reservedeler til. Flere andre produsenter lager deler til de også med mer eller mindre hell

TheAtl

Sitat fra: Rune på  1 august 2007, 00:06:10
Sitat fra: TheAtl på 31 juli 2007, 23:30:02
Sitat fra: Rune på 31 juli 2007, 21:23:29
Jeg ville aldri eid et annet Primo produkt enn mix cassetten eller pro dirt dekket.

Du vet Primo nå lager hva sannsynligvis er verdens sterkeste kranker (de første utgavene var vel å merke langt fra like vellykkede, armene strippet)? (Solid sine skal også tåle juling.)

Mvh


Mange primo kranker knekker fordi aluminumen blir trettet av å bli skrudd av å på.

At mange primokranker knekker er bs; i forhold til ody, profile og fly (kjører selv fly, men trenger ikke mer styrke) er det faktisk latterlig lite. Kopi av hollowbite har jeg sett knekke - det finnes en del av dem? (Før Eirik kommer meg i forkjøpet, ja primokranken er også en kopi.) Men knapt en eneste primokrank i nyere tid. Jeg har sett 22mm akslinger ryke, med armene intakt - noe som er uhørt.

Som sagt, ody lager bra ting, jeg vemmes av markedsføringsstrategien og hypehorene det skaper, derfor vil jeg heller rocke noe annet. Det ody er mest beryktet for er gafler, sånn sett er gaflene bombesikre kjøp. Men det er virkelig ikke så mye som skiller dem fra konkurrentene, og kamikazegaffelen er så vidt jeg kan se en kvalitetsgaffel. Propagandaen din korrelerer rett og slett ikke med virkeligheten, Odyssey har sine styrker og problemer som ale andre selv om du foretrekker å vende det blinde øye til.

Kassettnavene er forøvrig ommerkede joytecher (standard taiwanprodukt).

Mvh

Rune

å har jeg sett på joytech navene. Odyssey har tatt et produkt å forbedret det. Akkurat som khe har tatt en joytech coaster og gjort det samme. Du skjønner, jeg liker å sette meg inn ting så jeg vet sånne ting. Hvor tror du mye av primo sine ideer kommer ifra? Eller shadow og wtp sine cassetter med q-lite system?
Og odyssey sin markedsføring er faen ikke noe å bli dårlig av. De har ikke mongo reklamer som s&m har slengt ut om amerikansk produserte produkter. Forskjellen mellom Odyssey og andre merker er at odyssey kommer sterkere tilbake.

Hey i was taking my headset out to grease up the bearings and get the grit out and noticed that both welds on the star nut were cracked all the way across. I emailed primo but no response in 4 days.

Rune

Sitat fra: TheAtl på  1 august 2007, 00:31:32
kjører selv fly, men trenger ikke mer styrke

Forresten så sier fly at deres kranker er noe av det sterkeste. Og ingen 41thermals har knekt på 2-3 år. Sjelden du hører om profile også. Eneste er at de krankene er utprøvd å fin justert til kvaliteten som fins nå. Akkurat som Fly og wombolt krankene blir nå

TheAtl

Sitat fra: Rune på  1 august 2007, 00:43:02
[bla, bla, Odyssey]
å har jeg sett på joytech navene. Odyssey har tatt et produkt å forbedret det.
[bla, bla, Odyssey]

Den huben kan de ikke ha forbedret stort, da alle deler fortsatt går om hverandre (alle veier) med alle andre joytech kloner, samt at det er den minst smoothe hubben jeg har eid.

Nå har jeg gitt opp, er møkk lei Odyssey fanatismen din.