sykkel størelse

Startet av BmX Dud, 5 november 2006, 12:08:32

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

BmX Dud

hei! eg skall snart kjøpe min andre sykkel nå. Eg har fra før ein gt performer. og eg vill ha ein letere og meir solid sykkel. Eg har tenkt litt på ein wtp phoenix eller ein wtp addict.

Men eg er ikkje sikker på om dei kommer til og passe til meg eg er ca 162 høg og veier ca 53kg.

Langseth


haffi

de nye der er bare mye deiligere da :D

SimenF

Du bør vel ha en sykkel som er litt kort kansje ;) Jo dyrere jo bedre :P
100% av alle telefonkioskvoldtekter skjer i, eller rundt en telefonkiosk. Det samme med telefonkioskdrap, og telefonkioskran!

BmX Dud

Sitat fra: Simen F på  5 november 2006, 13:06:59
Du bør vel ha en sykkel som er litt kort kansje ;) Jo dyrere jo bedre :P

har du noen typer og anbefale da?

OleA

http://bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=1368&o=y
http://bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=1348&o=y

Kan ikke si noe av personlig erfaring, men etter å ha sett hva andre sier om disse syklene så er det et bra kjøp. Ikke er de spesielt dyre heller:)
K-town / Granli knights

BmX Dud

Sitat fra: OleA på  5 november 2006, 18:10:42
http://bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=1368&o=y
http://bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=1348&o=y

Kan ikke si noe av personlig erfaring, men etter å ha sett hva andre sier om disse syklene så er det et bra kjøp. Ikke er de spesielt dyre heller:)

dei sykklene er likke bilige som den eg allerede har

Nicco

Sitat fra: BmX Dud på  5 november 2006, 18:05:51
Sitat fra: Simen F på  5 november 2006, 13:06:59
Du bør vel ha en sykkel som er litt kort kansje ;) Jo dyrere jo bedre :P

har du noen typer og anbefale da?

Jeg anbefaler at du bare surfer litt rundt på forumet, veldig mye å lære..
Gjerne prøv å søke, hvis det er noe spesifik du er ute etter!

henrikBergen

hvor gammel er du? du voksel vel en del. bare til å kjøpe orginalsize sykkel. går ann å slamme hjulet og ha kort stem. da blir jo sykkelen kortere.. vent med å kjøpe sykkel til januar. da får element de nye komplettsyklene til twenty. tror de blir driitfete. kommer vel rundt 10 jan eller noe??

IKKE KJØP LITEN SYKKEL MED LAVT STYRE OSV MED MINDRE OM DU IKKE ER 7 ÅR ELLER DVERG!!

BroderHuck

Sitat fra: henrikBergen på  5 november 2006, 19:41:26
hvor gammel er du? du voksel vel en del. bare til å kjøpe orginalsize sykkel. går ann å slamme hjulet og ha kort stem. da blir jo sykkelen kortere.. vent med å kjøpe sykkel til januar. da får element de nye komplettsyklene til twenty. tror de blir driitfete. kommer vel rundt 10 jan eller noe??

IKKE KJØP LITEN SYKKEL MED LAVT STYRE OSV MED MINDRE OM DU IKKE ER 7 ÅR ELLER DVERG!!

Jeg er 1.90 og kjører 18.75... Føler meg helt comfy med sykkern min.
High Hopes.

harry

Sitat fra: BroderHuck på  5 november 2006, 19:43:06
Sitat fra: henrikBergen på  5 november 2006, 19:41:26
hvor gammel er du? du voksel vel en del. bare til å kjøpe orginalsize sykkel. går ann å slamme hjulet og ha kort stem. da blir jo sykkelen kortere.. vent med å kjøpe sykkel til januar. da får element de nye komplettsyklene til twenty. tror de blir driitfete. kommer vel rundt 10 jan eller noe??

IKKE KJØP LITEN SYKKEL MED LAVT STYRE OSV MED MINDRE OM DU IKKE ER 7 ÅR ELLER DVERG!!

Jeg er 1.90 og kjører 18.75... Føler meg helt comfy med sykkern min.

"takk for informasjonen"

BroderHuck

Sitat fra: harry på  5 november 2006, 19:46:17
Sitat fra: BroderHuck på  5 november 2006, 19:43:06
Sitat fra: henrikBergen på  5 november 2006, 19:41:26
hvor gammel er du? du voksel vel en del. bare til å kjøpe orginalsize sykkel. går ann å slamme hjulet og ha kort stem. da blir jo sykkelen kortere.. vent med å kjøpe sykkel til januar. da får element de nye komplettsyklene til twenty. tror de blir driitfete. kommer vel rundt 10 jan eller noe??

IKKE KJØP LITEN SYKKEL MED LAVT STYRE OSV MED MINDRE OM DU IKKE ER 7 ÅR ELLER DVERG!!

Jeg er 1.90 og kjører 18.75... Føler meg helt comfy med sykkern min.

"takk for informasjonen"

Sier bare det at du ikke trenger å bry deg så ekstremt mye om størrelse på sykkern, det som gjelder først og fremst er jo kvalitet. Er nok informativt nok for de fleste.
High Hopes.

OleA

Sitat fra: BroderHuck på  5 november 2006, 19:43:06
Sitat fra: henrikBergen på  5 november 2006, 19:41:26
hvor gammel er du? du voksel vel en del. bare til å kjøpe orginalsize sykkel. går ann å slamme hjulet og ha kort stem. da blir jo sykkelen kortere.. vent med å kjøpe sykkel til januar. da får element de nye komplettsyklene til twenty. tror de blir driitfete. kommer vel rundt 10 jan eller noe??

IKKE KJØP LITEN SYKKEL MED LAVT STYRE OSV MED MINDRE OM DU IKKE ER 7 ÅR ELLER DVERG!!

Jeg er 1.90 og kjører 18.75... Føler meg helt comfy med sykkern min.

Min er 18.75 den å, fin storleik det, for flatland. I street ville jeg aldri klart det. Jeg er omtrent 1.76-77 og synes alt mellom 20,5" - 21" er greit. Men dette er en smaksak, liker du sykkelen du har nå, kjøp bare en dyrere en som er like stor.
K-town / Granli knights

harry

Sitat fra: BroderHuck på  5 november 2006, 19:47:51
Sier bare det at du ikke trenger å bry deg så ekstremt mye om størrelse på sykkern, det som gjelder først og fremst er jo kvalitet. Er nok informativt nok for de fleste.

Der er jeg ikke enig. Kvalitet er jo selfølgelig viktig, men de fleste sykler som blir laget idag er jo av god kvalitet. Èn kan bli vandt til en kort eller lang sykkel, men å ha en sykkelel som er perfekt størrese merker man forskjell på. Jeg hadde synes at det hadde blitt ukonfortabelt å sykla på en sykkel som var 0.5" mindre enn den jeg har nå, så jeg synes at det er viktig at man tenker over sykkelstørrelse før man kjøper sykkel. Men det er jo smak og behag. Noen liker korte rammer, noen liker lange. Og det kommer selvfølgelig ann på hva man sykler.

Bmx dud: Tror 20.5 vil være en fin størrelse for deg, da har du en sykkel du kan ha viss du vokser.

ola bmx

Du burde kjøpe phoenix, den er drit digg og lett og tåler ganske mye.
Pointless team member