Hovedmeny

minsin

Startet av SK, 27 juli 2006, 02:34:22

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

SK

MIN baby, love it or hate it.
God og sykle på men begynner å se litt sjabby ut :-/

[attachment deleted by admin]
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

BroderHuck

Sitat fra: SK BMX PRO på 27 juli 2006, 02:34:22
MIN baby, love it or hate it.
God og sykle på men begynner å se litt sjabby ut :-/

Skulle nesten ha skrevet deleliste.
High Hopes.

SK

uf, det gidder jeg ikke, GT pedaler og styre hvertfall
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

#3
Flat-pegs, gitt. Åssen er de å grinde med? Noen spesiell grunn til at du ikke har fjerna refleksene? Også kan du med fordel kappe forbrems-kabelen din en del, og du bør absolutt tre den over stemen, ikke på siden av styret. Den har ikke særlig godt av det...

TomasN

har du ikke bremsehendel til bakbremsen din?

SK

joda, vent litt, jeg skal ta flere bilder


[attachment deleted by admin]
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Øøøh... Virker bremsene dine i det hele tatt? Den øvre gyrokabelen er montert feil (kablene under "splitten" skal stå motsatt av hva de gjør nå, sånn at de ikke krysser hverandre), og du bør som sagt tre kabelen til forbremsen anderledes i tillegg til å kappe den litt. Personlig ville jeg kappa noen cm av styret også...

SK

#7
Jeg skal ordne waier`n men jeg tar ikke sjansen på å kappe waier`n jeg, jeg kommer bare til å ødelegge det  :-[
Jeg har allerede planlagt å kappe styret
;)
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

#8
Beklager så mye at jeg prøver å gi deg noen gode råd, da. At du er en inkompetent mekaniker som tydeligvis ikke greier å kappe en kabel en gang, er da virkelig ikke mitt problem...

BroderHuck

Ikke ta alt så alvorlig og nedverdigende SK. Som sagt, sånne småproblem kan fikses på null komma niks. Ikke noe grunn til å blåse seg opp.
High Hopes.

BroderHuck

Sitat fra: Rune på 27 juli 2006, 16:06:45
Sitat fra: BroderHuck på 27 juli 2006, 16:00:43Ikke noe grunn til å blåse seg opp.

Enig, Så eirik burde slappe av litt? Prøv å hjelpe på en penere måte kanskje? Hvorfor ikke ta av refleksene? Fordi det er loven og mora kanskje synes de burde være på? Det er helt sikkert ikke hans feil at den er satt sammen sånn den er nå. Så det går ann og formulere seg på en bedre måte.

Sant nok. Det å lesse på med ting som burde fikses og tvetydige kommentarer er ikke måten å starte på.
High Hopes.

eirik s

Også du som er diplomatien sjøl vanligvis, ikke sant, Rune?
Og nå får dere gi dere littegrann! Halvparten av alle "Min Sykkel"-poster her får jo den type kommentarer enten om utseende på sykkelen eller "du bør slamme setet".
Hvordan var det jeg sa forskjellig?
Og hva i alle dager var det som var "tvetydig"?
Jeg kunne kanskje spart meg den refleksbemerkningen (men den var da ikke noe styggere enn det mange andre sier, inkl herverende personer), men resten var bare informasjon om hvordan bremseoppsettet burde være for å funke best mulig. Hvis det er å lesse på, bør man tydeligvis ikke si så mye her...
Og hvis han ikke var sikker på om han ville greie det, så kunne han bare latt vær. Ingen som tvang noen her. Det hadde jo bare vært å spørre om utdypning også, i og for seg...

En annen ting er jo at det han tok seg nær av var at han fucka opp bremsemekkinga, ikke hva jeg sa eller ikke sa om sykkelen hans. Han greier sikkert å si i fra om sånne ting sjøl uten hjelp fra dere store, tøffe gutter...

eirik s

Forresten, SK: Hvis du forklarer nøyaktig hva som gikk galt, kan det hende vi kan fikse det...

BroderHuck

Sitat fra: eirik s på 27 juli 2006, 16:33:20
Også du som er diplomatien sjøl vanligvis, ikke sant, Rune?
Og nå får dere gi dere littegrann! Halvparten av alle "Min Sykkel"-poster her får jo den type kommentarer enten om utseende på sykkelen eller "du bør slamme setet".
Hvordan var det jeg sa forskjellig?
Og hva i alle dager var det som var "tvetydig"?
Jeg kunne kanskje spart meg den refleksbemerkningen (men den var da ikke noe styggere enn det mange andre sier, inkl herverende personer), men resten var bare informasjon om hvordan bremseoppsettet burde være for å funke best mulig. Hvis det er å lesse på, bør man tydeligvis ikke si så mye her...
Og hvis han ikke var sikker på om han ville greie det, så kunne han bare latt vær. Ingen som tvang noen her. Det hadde jo bare vært å spørre om utdypning også, i og for seg...

En annen ting er jo at det han tok seg nær av var at han fucka opp bremsemekkinga, ikke hva jeg sa eller ikke sa om sykkelen hans. Han greier sikkert å si i fra om sånne ting sjøl uten hjelp fra dere store, tøffe gutter...


Tror han klarer det godt, ja, men jeg sier ifra i tilfelle videre diskusjoner utvikler seg. Det er dritt å måtte stå alene mot en "supermakt" som har en del mer erfaring. Snakker ikke om diskusjoner p.g.a. at den ene er påståelig, men generelt oppfølging og repetering av visse ting. Det du sa om pegsa kan også tydes sarkastisk, som f. eks. "har han ikke skjønt det med flat/street pegs får han bare ha det så godt".

Sier heller ikke at du burde slutte med å gi råd, men det å komplimentere i begynnelsen kommer en lang vei med. Det skal heller ikke være sånn at folk føler seg truffet av andres kommentarer, så da får du heller prøve å formulere det hele litt annerledes.

Og til SK: Ikke ta det så hardt, det er bare råd. Du skal sikkert ha sykkelen din et år til eller noe sånt, så da er det vel bare bra å få den i stand så mye du klarer. Som jeg sa (igjen) så er det småproblem. Ta det hele med fatning og vurder heller situasjonen i stedet for å gå over i frustrasjon. Ingenting er umulig..
High Hopes.

eirik s

Det spørsmålet om pegsa var faktisk genuin nysgjerrighet. Jeg holdt på å kjøpe meg noe lignende for mange år sida sjøl. Og slik dere reagerte i stad hadde det vel vært like galt fra min side å si "du burde hatt streetpegs i stedet." Tro meg, jeg skjønner bedre enn de aller fleste her hvordan det er å måtte klare seg med det man har...

Og igjen, det er da ingenting som tyder på at han følte seg truffet av det jeg sa (det virker heller som dere tolker ting veldig negativt). Han ble sint fordi han ikke fikk til å fikse bremsen sin. Kanskje det var min "feil" at han prøvde på noe han ikke klarte, men det var jo fordi jeg prøvde å hjelpe, og det jeg sa om bremsene hans er kalde fakta. Så når det gjelder "bremserådene" mine skjønner jeg rett og slett ikke hva som var så galt med formuleringa. Og for å gjenta det, spesielt ikke sett i sammenheng med mange andres kommentarer i tilsvarende tilfeller.

Den er jo i og for seg grei den kommentaren om komplimentene, men ville ikke det vært ørlite grann hyklerisk? Sykkelen han er jo en GT/Haro-hybrid, og det er vel ingen merker som får så mye (velfortjent) pepper her på forumet som akkurat de to...