Hovedmeny

minsin

Startet av SK, 27 juli 2006, 02:34:22

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

BroderHuck

#15
Det at han faktisk velger å poste sykkelen sin for at andre skal få se den burde jo være grunn nok..

Når det kommer til pegsa, burde vel det å file vekk noe av serateringen være nok. Jeg gjorde det på gamlesykkelen og det gjorde noe med grindinga.
High Hopes.

eirik s

Sitat fra: BroderHuck på 27 juli 2006, 17:11:24
Det at han faktisk velger å poste sykkelen sin for at andre skal få se den burde jo være grunn nok..

Ja, dumme meg som ikke juger. Og uansett, for ørtende gang, jeg kritiserte ikke sykkelen hans, men kom med helt saklige forslag om hvordan den kunne forbedres, og med tilsvarende "språkbruk" som i halvparten av alle andre sykkelpresentasjonstråder...

Og jeg gjentar, det er dere som gjør min eventuelle misbruk av det norske språket til problemet. Det var ikke det han reagerte på!

SK

#17
Du vet den lille tingen du klemmer på vaier`n.
Den datt av, jeg trodde det var verre men det var det ikke.
pluss at gjengene i vaierstremmeren gikk til H#¤£$&. . . .
Skal bestille nytt fra Element i kveld.
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

SK

foresten, skal selge pegsene
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

JanPhilip

Eirik, det var ingen som reagerte på rådene dine, men heller måten du svarte hans (også upassende) "takke" innlegg på. Muligens på denne linn spesielt, som kan virke litt angripende.

Sitat fra: eirik s på 27 juli 2006, 15:17:57
At du er en inkompetent mekaniker som tydeligvis ikke greier å kappe en kabel en gang, er da virkelig ikke mitt problem...

Det jeg tror Rune mente å si var at du kunne formulert det på en annen måte, som f.eks slik: "Om du ikke klarer å gjøre det selv så kan du beskrive probleme nøyere slik at vi kan prøve å hjelpe deg, eller du kan prøve å snakke med noen i en sykkelbutikk" etc.

Og Rune er jo fantastisk diplomatisk av og til?! :-)

eirik s

Hvis det var det de reagerte på, er det ikke bare jeg som har formuleringsproblemer...

Sitat fra: JanPhilip på 27 juli 2006, 17:38:54
Det jeg tror Rune mente å si var at du kunne formulert det på en annen måte, som f.eks slik: "Om du ikke klarer å gjøre det selv så kan du beskrive probleme nøyere slik at vi kan prøve å hjelpe deg, eller du kan prøve å snakke med noen i en sykkelbutikk" etc.

Og omtrent det hadde jeg også svart hvis ingen hadde slengt dritt når alt jeg prøvde å gjøre var å hjelpe...


cc

Haha, dere er søte, men la nå gutten få holde tråden sin i fred, dvs ontopic

Er vel en grei sykkel, men uvanlig oppsett. Likner mest på en flatsykkel om man ser kjapt på sykkelen, kan være pga høyt sete og styre, som får rammen til å se kort ut

SK

Jeg kjøpte nye pegs fordi mine orginale rustet bort  :-\ jeg kjøpte de der pegsene fordi de var fine, og til en rimelig pris.
Jeg vart veldig, veldig sur idet jeg oppdaget at det var ødelagt. . .men jeg skal bestille mye nytt senere.
Beklager raserianfallet mitt. . . .
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Sitat fra: Rune på 27 juli 2006, 19:52:21
Hvem har egentlig sagt at det er greit å fortelle noen hvordan de skal ha sykkelen sin?
Som det står i reglene på bikecheck forumet til bg:
Your bike needs _____.
If all you have to say is "you should change ___" , "it sucks because it has ____ parts", "your seat is too high", "bars too wide", or similar, shut the fuck up and do not post. It is their bike, not yours. Trend Police are not welcome and are subject to a temp banning to be determined by mods/admins. Normally 10 days minimum. You have been warned. BMX is not about conforming to someone elses standards.

Men det var da ikke det jeg gjorde (kanskje bortsett fra refleksene, som mest var på fleip)? Å fortelle at noe er montert feil og gi råd for hvordan det bør monteres for at det skal virke skikkelig må jo gå an. Tror kanskje du hadde kommentert det hvis f.eks. stemen sto feil vei, ikke sant, Rune?

Og det samme med styrebredde: Jeg sa hva jeg ville gjort personlig fordi det er et veldig bredt styre, og mange tricks blir lettere med et smalere et. Og siden SK er ganske ny på dette, kan det jo være greit å få litt tjuvstart på en del sånne ting man ikke nødvendigvis tenker på i begynnelsen.

Jeg er ikke blant de som til stadighet sier at "du bør ta av alle bremsene" eller "du bør sette på alle bremsene" eller "du bør kjøre pegless" eller "du trenger bare bakbremsen". Det jeg pleier å si er at jeg synes det kan være lurt av nybegynnere å kanskje starte med alle bremser og pegs, og heller fjerne ting etter hvert som man finner ut hva man liker å gjøre. Og det er noe helt annet...

Forresten SK: De pegsa du har vil jeg tro er av aluminium. Hvis du skal kjøre ramp og street bør du ha noen av stål, eventuelt titan hvis du er rik  ;)

eirik s

#24
Jeg mente bak fram, som i baklengs ;D. Noe annet hadde vel ikke vært feil vei?

Og ja, jeg vet det er ekstremt eksempel, men det var for å poengtere at det jeg kommenterte var ting som var montert feil, slik at de ikke virket ordentlig. Fakta, ikke skjønn...

SK

Rekfleksene er borte ;)  men det er også frambremsa,må nokk bestille mye nytt.
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

Kenny X

Er det en Haro?

SK

ja det er det. en F3 ;D
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

SK

Jeg skal bestille deler snart, så fort jeg får råd.
Noen innvendinger/Anbefalinger?

Twenty
Twenty stålends

Primo
Wall grips

Primo
Pentagon

Dia-Tech
Dirty Harry


Animal
Animal Light pegs

Bestiller alt på Element ;)
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

Fredrik

#29
Jeg ville kansje gått for et annet sete enn Pentagon, det veier jo over 600g..
Har det selv, og skal kjøpe et lettere et!

Skal du ha Primo hadde jeg gått for Balance...