Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

SK

Har sett Boondocks Saint flere ganger og liker den fortsatt like godt.

Jeg har forressten akkurat sett Rogue/Territory(?).
Knallbra :)
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

TønsbergDavid

jeg så på en film som het Botched det stod det var grøss men den var ganske komisk :)

var ikke så alt for kjedelig men kanskje litt på starten :)

burde ikke sees om du skal se en skikkelig skrekk film..
Nathan Williams

eirik s

Hmmm. Ble fort stille her, gitt...

Anyway. Så Wanted for noen dager siden. Den var bedre enn jeg fryktet, faktisk ganske kul hvis du ikke tar den altfor høytidelig. Regissør Timur Bekmambetov er helt klart skvær gæærn, og selv om jeg begynner å bli litt lei sånne Matrix-inspirerte ting, så var det mye å kose seg med her. Likte speislt den lille keyboard-gag'en tidlig i filmen ("fuck you").

cc

A midnight clear: Artig og annerledes tilnærming av WWII-film
30 days of night: Helt grei, de fleste vampyrgreier varer jo som oftest kun 1-3 netter, så håpet på noe litt mer utfyllende denne gang, at de klarte å få frem den fryktinngytende ventingen, men de jukset seg jo til 30 dager ved å hoppe over en god del av dem..
Harold & Kumar: White Castle: Lættis, denne var bedre enn oppfølgeren, ja. Jeg liker characterne, de drar opp det hele et par hakk, og vil si det er en av de bedre teenflicks jeg har sett.
Get Smart: Vel, den hadde en god del *facepalm*-moments, og en del av dem var ganske latterfrembringende, men de fleste var bare latterlige, så om du skal se filmen, se den for det den er, ikke forvent mye

SK

Så Tropic Thunder idag, likte ideen, skuespillerne og alt, men det var noe som dro den litt ned.. Tror egentlig Stiller burde holde seg til og være skuespiller :P
Tom Cruise sin karakter i denne er den beste filmkarakteren på lang tid! ahaha
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Sitat30 days of night: Helt grei, de fleste vampyrgreier varer jo som oftest kun 1-3 netter, så håpet på noe litt mer utfyllende denne gang, at de klarte å få frem den fryktinngytende ventingen, men de jukset seg jo til 30 dager ved å hoppe over en god del av dem..
Det er et av mine (og mange andres) store problemer med filmen. Du har null følelse av disse berømte 30 dagene. Det kunne like godt vært noen timer. Se Carpenter's The Thing for hvordan man skal gjøre sånt (selv om den bare foregår over ett døgn eller to).

SK

Vet ikke om dette er nevnt før men The Thing er min alltime favoritt skrekkfilm.
Jeg er enig i det 30 days of Night problemet, virker som de filma de 2 første dagene, så hoppa de rett over til de 2 siste..
Og det så jo ut som om vampyrene tok hele gjengen i det første angrepet den første dagen, HVA FAEN gjorde vampyrene på mens de venta på at Hartnett og gjengen kom fram? if u get my point
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Mange sånne problemer i filmen hvis man begynner å tenke litt.

Og The Thing er langt framme på min topp-liste også.

Hjermahgerd

The Thing er helt fantastisk. Særlig musikken
No cake for the impurity
Blogg

eirik s

Latsabber. Må prøve å holde dette litt i gang...

Skal vi se (faen, dette blir jo nesten "skrekkfilmtråden", men fuck it):

Rogue var kul den. Det som ofte blir problemet med sånne "store, farlige dyr"-filmer er at de sjelden oppfører seg som dyr, men onde monstre. Her prøver de i hvert fall å holde oppførselen til krokodillen relativt naturlig en god stund, selv om klimakset strekker realismen et stykke forbi grensa.

Diary of the Dead var bedre enn jeg frykta utfra det jeg har lest om den, men den funka ikke helt.
Jeg stiller alltid høyere krav til Romero's zombie-filmer enn andre i samme sjanger, av den enkle grunn at han prøver å bruke dem som allegorier og si noe fornuftig om samtidig politikk og samfunn. Han har ting å komme med denne gangen også, men det er tydelig at han ikke stoler på publikummet sitt, siden poengene hans stadig vekk lekses opp i klartekst av flere av karakterene.
I tillegg fungerer ikke "dokumentar"-stilen (a la Blair Witch Project og Cloverfield) helt. Eller egentlig ikke i det hele tatt. Og det er litt synd, for hvis Romero hadde turt å stole på publikum og skuespillere litt mer, og sitt eget "reality"-konsept så hadde dette vært et mesterverk. Nå er det bare en relativt underholdende zombie-film (som allikevel er milevis foran andre wannabes i sjangeren)

Filip

Jeg så James Bond Quantum of Solace igår. Den var bra!
Meeen: han sa aldri de kjente replikkene som "Bond, James Bond" eller "shaken, not stirred" :(

eirik s

Enda en grunn til at jeg liker Daniel Craig-Bond miiiilevis bedre enn de andre såkalte "klassikerne".

eirik s

Første "full trailer" for Watchmen: http://movies.yahoo.com/feature/watchmen.html?showVideo=1

Det er kjempemorsomt å lese spekulasjoner fra folk som ikke har lest serien om hva de tror filmen handler om, basert på trailerne.

eirik s

Dumminger som ikke vil være med og leke...

SK

Må være ærlig her og si at jeg faktisk ikke gleder meg til den filmen..
1. Jeg har aldri hørt om Watchmen før du nevnte den..
2. Den ser litt for "fantasy" ut..

Jeg har ikke sett noen nye filmer i det siste så jeg har ikke noe annet fornuftig og komme med..
Så Boondocks Saints inatt da, men den har vi allerede diskutert
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"