Howto: 180 (enåtti)

Startet av Fr£|)RiK, 7 april 2006, 14:19:38

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

Fr£|)RiK

Sitat fra: BeatPack på 17 september 2006, 20:42:33
Når der tar 180 bruker der bunnyhopp da..? eller bare hoppe...? kan bare 90


hoppe man må opp i luften

Hockeyerdal

Sitat fra: BeatPack på 17 september 2006, 20:42:33
Når der tar 180 bruker der bunnyhopp da..? eller bare hoppe...? kan bare 90


Bunny...

OleA

Før så bare "poppet" jeg 180´en. Altså bare hoppe med begge hjulene samtidig og samtidig vri meg rundt. Prøvde bunnyhop måten for et par dager siden å fant ut at det funket fint det å. Driver man med street er vel bunny måten den beste.
K-town / Granli knights

BeatPack

Akkurat som jeg ikke er sterk nok til og kaste meg rundt, kommer bare 90...
eller er det bare øving og teknik som gjelder..?

Marius

Noen glemmer å bruke beina, og drar alt med armene. Da kan det bli litt tungt.
Milk. Shaken, not stirred
- info@milkshakeco.com

Fr£|)RiK

Sitat fra: BeatPack på 17 september 2006, 23:10:23
Akkurat som jeg ikke er sterk nok til og kaste meg rundt, kommer bare 90...
eller er det bare øving og teknik som gjelder..?

jeg klarte bare 90 jeg og før men så prøvde jeg tipset til Erik om att du skal prøve og bite deg i skuldra og da klarte jeg det :P men ikke bokstavligtalt bit deg

Singletta

ai ai jeg pleier å svinge rett før jeg får forhjulet over kanten og så drar jeg me hele kroppen og bruker beina...et godt tipps er å, vri kroppen mot andre siden, og dra hele kroppen mot spinne siden når du kommer...så  får du lizm mer kraft og det blir litt lettere..

MeaN

ja foresten jeg lurte på om alle svinger litt før dere tar 180?





zup?

eirik s

Sitat fra: BergenHenning! på 18 september 2006, 15:05:16
ai ai jeg pleier å svinge rett før jeg får forhjulet over kanten og så drar jeg me hele kroppen og bruker beina...et godt tipps er å, vri kroppen mot andre siden, og dra hele kroppen mot spinne siden når du kommer...så  får du lizm mer kraft og det blir litt lettere..

Nei, nei, nei! Hvis du tar det med videre til 360 på litt store ting, kommer du til å drifte noe helt sinnsykt helt uten kontroll. Jo mer rett fram man greier å¨kjøre inn i et rotasjonstricks, jo bedre...

MeaN

Sitat fra: eirik s på 25 september 2006, 17:12:30
Sitat fra: BergenHenning! på 18 september 2006, 15:05:16
ai ai jeg pleier å svinge rett før jeg får forhjulet over kanten og så drar jeg me hele kroppen og bruker beina...et godt tipps er å, vri kroppen mot andre siden, og dra hele kroppen mot spinne siden når du kommer...så  får du lizm mer kraft og det blir litt lettere..

Nei, nei, nei! Hvis du tar det med videre til 360 på litt store ting, kommer du til å drifte noe helt sinnsykt helt uten kontroll. Jo mer rett fram man greier å¨kjøre inn i et rotasjonstricks, jo bedre...

men hjelpe ikke det snu ratte kjempe fort før ratasjonen?
zup?

eirik s

Du får rotasjon av det, ja, Men, som sagt, i litt større fart vil det sannsynligvis føre til at man både mister kontrollen og drifter sidelangs. Trust me. I learned the hard way. Å snu hodet den veien man vil rotere er det aller viktigste.

MeaN

Sitat fra: eirik s på 25 september 2006, 19:03:08
Du får rotasjon av det, ja, Men, som sagt, i litt større fart vil det sannsynligvis føre til at man både mister kontrollen og drifter sidelangs. Trust me. I learned the hard way. Å snu hodet den veien man vil rotere er det aller viktigste.

okej, jeg tror jeg sjøøner, du mener at hvis man svinger før 180(for eksampel) so kommer man til å lande skeivt also ikke ca90 grader mot bakken?
zup?

eirik s

Ikke nødvendigvis. Men nå snakker jeg om på litt større ting, som f.eks. boxjump eller dirt, ikke bunnyhop. Å drifte betyr å hoppe "sidelengs"...

cc

Får legge til enda en bekreftelse: Å svinge før du hopper for å lettere rotere er en dårlig idé, ikke lær dere 180 på den måten. Den beste måten å trene akkurat dette på, er å kjøre på de hvite stripene på en parkeringsplass. Prøv å holde deg innenfor den hvite stripa hele veien før hoppet og etter landing.

CrimsoN

En ting eg aldri har fått med meg helt..
Feil fot fram.. I hvilken reting lsm ? Eg har venstre fot fra og hopper mot høgre, er de riktig ?