Howto: 180 (enåtti)

Startet av Fr£|)RiK, 7 april 2006, 14:19:38

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

henrikBergen

da hopper du ikke med kroppen sentrert over sykkelen. tipper du drifter bortover også da? gjør mye det samme bare på 360. aua, men prøv og ikke roter med overkroppen før sykkelen, bare bruk hode og skuldre. (det leste hvertfall jeg et sted)

Leifi

hvis man hopper 180 å lander i tiretap posisjon, hvordan kan man lære seg å hoppe en 180 ut av den tiretappen?
(bunny180-tiretap-bunny180)
og vil det funke ut av en 360tiretap ogtså? ???
yay, i ride little bike

eirik s

Sitat fra: leifer`n på 17 juni 2007, 01:02:20
hvis man hopper 180 å lander i tiretap posisjon, hvordan kan man lære seg å hoppe en 180 ut av den tiretappen?
(bunny180-tiretap-bunny180)
Ved å trene? Se på en video hvordan folk gjør det, så bør det være ganske klart. Kan være greit hvis du forteller hva du prøver å gjjøre det på også. Bakken? Ledge? Spine?Det du beskrev der er en 360 tailtap, forresten...
Sitat fra: leifer`n på 17 juni 2007, 01:02:20
og vil det funke ut av en 360tiretap ogtså? ???
...så da skjønner jeg ikke helt hva du er ute etter her. 540-rotasjon?

Leifi

har tenkt å gjøre de på bakken, eller på en bank.
når eg gjør 360tailtap så hopper eg litt over 270 og snurrer de siste gradene på bakhjulet.
så en som gjorde bunny180, landa på bakhjulet og så hoppet enda en 180. ka heter det egentli. og ka e forskjellen på tailtap og tiretap
yay, i ride little bike

SimenF

Her noen som gjør det jeg tror du mener etter 1 min og 31 sek: http://www.youtube.com/watch?v=lkO8gK2TKAw
100% av alle telefonkioskvoldtekter skjer i, eller rundt en telefonkiosk. Det samme med telefonkioskdrap, og telefonkioskran!

eirik s

Sitat fra: leifer`n på 17 juni 2007, 01:38:20
har tenkt å gjøre de på bakken, eller på en bank.
når eg gjør 360tailtap så hopper eg litt over 270 og snurrer de siste gradene på bakhjulet.
så en som gjorde bunny180, landa på bakhjulet og så hoppet enda en 180. ka heter det egentli. og ka e forskjellen på tailtap og tiretap
Begge deler kan vel i utgangspunktet beskrives som 360 tailtap (tailtap og tiretap er det samme), men man bør hoppe ut av den for at det skal være "ordentlig".
Og ja, det Arne gjør i klippet der er 360 tailtap...

SkedsmoSimen

det er en 360 man tar når du hopper 180 og 180 igjen. men hvis du mener 180 rollback bunny 180 så er det 180-180.:s

Tønsberg Sebastian

jaja, jeg klarer vanlig 180 på bakken men når jeg skal opp på ting f.eks fortauskant på rundt 10 centimeter,   ender det bare med hangupp når jeg roterer. ossen skal jeg få til bunny 180? help!!!!!!
I love my bike!:)

the one taste.


SK

teste å ta 180 over 2x4 på asfalten.
Prøv å ta så høy bunny du klarer, jeg klarte det ikke før jeg heller, nå tar jeg ca 30cm høye, så øve er ikke dumt :)
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

* aka mads

Hvis du får hangup, hopper du for tidlig, eller så har du for lite fart. øv!
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

thomas merali

stor fart hjelper.

ikke sving så ille før du hopper heller,  da lander du sånn føkka og får aldri til rollbacken

august93

Sitat fra: * aka mads på  6 april 2008, 22:30:00
Hvis du får hangup, hopper du for tidlig!
Eller for sent så du hekter mens du er på vei opp.

Nicolas

180 flat er enkelt!
 dette er en tricktips-topic. prøv å være LITT on topic da. folk leser her for å lære noe...

SPAMSPAMSPAM
Natta                                                                      God Morgen                                                                                                             Sykle?                                         Ja!

BmxAmatøren

skjønner ikke hvorfor dere som spør om disse tricksa ikke bare går innpå noe som er kalt YOUTUBE der er det jo proppa med gode filmer med nøyaktige forklaringer !