Mer moro i gamlebyen

Startet av Grevlingen, 13 januar 2009, 12:00:49

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Grevlingen

GSF har flere ting på gang. Området under og på Dyvekes bro skal utvikles til streetpark. Mangler som vanlig en del penger, men de har fått inn litt og positive ting skjer (pluss at disse folka har bevist at man kan få til utrolig mye med innsatsvilje, dugnad og engasjement) Jean tv bjørn har jo visstnok også dempet temperamentet sitt mot BMX`ere så her kan det bli moro. Anbefaler alle som har mulighet til å stille opp med dugnadsånd hvis det blir snakk om dette i løpet av våren/sommern. Eirik S og CC og dere andre som har litt ordentlig peil og erfaring rundt bygging kunne kanskje tatt kontakt med Petter og dem og kommet med forslag som kan gagne oss?
Link til ikke verdens beste artikkel om dette i Østkantavisen:
http://ostkantavisa.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090107/NYHETER/776484392
ok dudes... lets walk this sucker! -RAD

KolbotnLars

jævlig fetttt, dette trenger vi :) kult at bjørn har roa seg når det gjelder bmx også. great! er det kanskje mulig å få en liten konto hvor folk kan donere penger? veit ikke helt hvordan systemet er, men noe kan kanskje gjøres?

H_Hansen

Kult da. Ser ut som dette går en lys fremtid i vente :) Gleder meg til å se noe. Om dette blir gjennomført, fløtter jeg til Oslo =D

:-Petter

Sikter du til meg Petter? hehe

Hvis det var snakk om å flytte Ekeberg-pengene, så tviler jeg på om det lar seg gjøre, men jeg kan gjerne kjøre på med runde 2 og ta en prat med Sparebankstiftelsen. Oslo Idrettskrets (som fortsatt sitter på 1 mill. tror jeg) er dessverre ikke så hjelpsomme lenger...

Grevlingen

Siktet tydeligvis litt på deg også siden du kanskje har mulighet til å finne frem en slange og bruke hevertprinsippet på penger i fra Ekeberg og ned til dyvekes bro ;) Men tenkte egentlig på Petter (Sprett) initiativtaker til bowlen fra GSF, broren hans og resten av folket som stod på for å få i land prosjektet.
ok dudes... lets walk this sucker! -RAD

:-Petter

#5
Okei, er med nå. Snakket litt med CC selv når det gjaldt dette med penger nemilg.

Forresten, bare å slenge ut når det er dugnad på gang, så er jeg der ;)

(Dette burde kanskje graffiti-folket ta del i også, for alle vet hva slags søppel som ligger og slenger der...)


EDIT: Tror seriøst ikke vi kan dra noe mer ut av Sparebankstiftelsen, tross alt de som har finansiert heile driden til nå. Comments der?

Tommi

Petter, vi må bare tvinge idrettskretsen til å bruke pengene til det de faktisk skulle gå til

ordne møte med hu dama eller noe

Nicolas

Men vis vi skal lage en skatepark under brua der, burde tagging på veggene bli forbudt!
Ellers ligger det Cans over alt etter 1 måned.
Natta                                                                      God Morgen                                                                                                             Sykle?                                         Ja!

v e g a r d

Det er jo ikke noe poeng i å la noen tagge der, når dette i utgangspunktet er forbudt..

Offtopic: Hvordan er det med sykling i GSF nå? er det mulig uten å bli kasta vekk?

Rune

Sitat fra: v e g a r d på 13 januar 2009, 21:21:16
Det er jo ikke noe poeng i å la noen tagge der, når dette i utgangspunktet er forbudt..

Offtopic: Hvordan er det med sykling i GSF nå? er det mulig uten å bli kasta vekk?

Det er i utgangspunktet forbudt å sykle på vegger også. Bra at de har et fristed.

eirik s

SitatDet er jo ikke noe poeng i å la noen tagge der, når dette i utgangspunktet er forbudt..
Jeg tviler på om det er noen offentlig instans som har noen interesse av å stoppe taggeren som holder på under brua. Men ja, det må gjøres noe med hvis det kommer nye ting under der.

SitatHvordan er det med sykling i GSF nå? er det mulig uten å bli kasta vekk?
Det har vel egentlig kun vært en kort periode der det var noen sak. Hvis man bruker plegs eller kjører pegless, ser seg for, respekterer skaterne og gjerne bruker hjelm så skal det ikke være noe problem...

eirik s

SitatDet er i utgangspunktet forbudt å sykle på vegger også. Bra at de har et fristed.
Problemet med det er at mange av dem ikke respekterer de andre brukerne, dvs at de ikke rydder opp etter seg og tagger ned ramper mens de er i bruk. Jeg har til og med opplevd å blitt slengt dritt etter på Voldsløkka av noen som skulle tagge på veggen rundt bowlen, men tydeligvis synes det var kjempegøy å gå i veien for oss samtidig...

cc

Skal stikke innom GSF-sjappa en av dagene for å forhøre meg litt, takk for tipset Magnus!

eirik s

Sitater det kanskje mulig å få en liten konto hvor folk kan donere penger? veit ikke helt hvordan systemet er, men noe kan kanskje gjøres?
Dette tenkte jeg på også, hvis det er så at de tar imot midler fra privatpersoner.. Men hvis vi skal være litt "taktiske" tror jeg kanskje det kan være en ide å ha en kronerulling innad i miljøet først. slik at pengene kommer offisielt fra BMX'erne og ikke enkeltpersoner. Mer godvilje er en god ting, selv om det vi vil være i stand til å samle inn blir litt dråpe i havet i forhold til hva de trenger...

donki

du har så rett i det du sier det as g-streng. haaaaaaaaahahahahahahahahahahahahhahahahhhahahahahaha