"BMX NOTORIUS" greit kjøp for noob?

Startet av ødelagt, 21 januar 2010, 11:49:34

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

ødelagt

God dag folkens,

Dere får sikkert mange spørsmål i denne rettning fra nybegynnere, så her kommer enda et rop om hjelp.

Jeg har nå planer om å kjøpe meg en BMX sykkel, helst så billig som mulig, og jeg er klar over at kvaliteten blir dårligere jo mindre man betaler.
Men dette blir kanskje min første sykkel og da er det ikke noe poeng i å bruke mange tusen på den.

Det er da BMX Notorius jeg tenker på, det står veldig lite info på siden der, og jeg har nå lest litt på forumet her om hva slags rammer og slikt som er bra.
Jeg leitet på nettet en stund og fant en epost-adresse som jeg tror har noe med utfor.no/fullrulle.com, spurte da etter en spec liste.

Men utifra det bildet som ligger på Utfor.no, kan dere si noe om sykkelen?
Jeg er ca 1,90 og 110 kg.
Om den er totalt dritt må dere gjerne forklare hvorfor :)

Sorry for den dårlige linken, men URL'en på Utfor endrer seg ikke når man går inn på menyer.

http://www.utfor.no/

Jon

Dette er ikke en bra sykkel! Hvis jeg var deg ville jeg sjekket ut bmxelement.no. Siden du er såpass høy ville jeg gått for en sykkel med minimum 20,75"tt (top tube) helst 21". Hvis ikke jeg husker feil er for eksempel Stolen Sinner, Stolen Warp og Stolen Heist 20,75" og de ligger på rundt 4500. Det er litt dyrere der og da, men myyye billigere i det lange løp.

Rune

www.bmxelement.no
Om du er så høy og tung så må du ha en lengre og mer solid sykkel.
Stolen Cheater til 7190,-
Stolen Score til 5190,-
Begge de har 20,75" lengde på toptuben, jeg synes ikke du burde gå noe kortere enn det. Og begge er cromo rammer, som betyr at de tåler litt mer enn en hi-ten ramme.
Egentlig burde du hatt en 21" toptube som meg selv. Da har du valget mellom
FBM Warlord til 7990,-
Subrosa Novus til 6990,-
De har 21" toptube og er cromo rammer som også fins for salg på markedet som bare ramme.
Ut av de så synes jeg Subrosa Novusen er den beste, masse kjente deler som selges seperat til en bra pris.

Men om du bare skal cruise på en bmx så er sikkert den du så på mer enn bra nok. Skal du gjøre triks så kjøper du en skikkelig bmx på www.bmxelement.no

didrik P.

men den han hadde sett på kosta jo 2,500,-  + han var int i en billig.. tviler da på om han hopper soppas i prisen.
tralle!

Gerber

Altså, for det første er det fullt mulig å søke for å få råd til hvilke sykler man bør kjøpe. Jeg tar utgangspunkt i at vedkommende har gjort dette.
Etter å ha lest litt i disse topicene, ville han fått tilstrekkelig informajson til å forstå at man kjøper et sportsutstyr av en viss kompleksitet. Pris ~= kvalitet. (les: ikke alltid, men oftest).
Man kjøper utstyr som passer til sine fysiske og personlige krav.
Ville du kjøpt et snowboard på leketøysbutikk som var altfor kort for deg og knakk hvis du prøvde å stå med mer enn et bein på det, bare fordi det var billigere?
Jeg tror svaret er nei.

Det er ikke dermed sagt at man MÅ gå for det mest dyrhetsbaserte og minst høyvektorienterte og den mest top-notchhetsbaserte sykkelproduktet man finner, men at man kjøper noe som ikke går i stykker med en gang. Det er dyrere å måtte bytte alle delene på en "billig" sykkel, enn å legge i et par lapper ekstra og få noe man kan bruke lenge. EASY matte

Grevlingen

Quote fra utfor.com:

"BMX NOTORIUS

BMX NOTORIUS 341 BMX med forstrekede felger Dreibart styre og pegs, vekt 15 kg
."

- Personlig er jeg svært skeptisk til både forstrekede felger og dreibare styrer og pegs.
ok dudes... lets walk this sucker! -RAD

ødelagt

Takk for alle svar, får ta meg tiden til å tenke litt mer, eventuelt se hvor mye penger jeg faktisk vil bruke på sykkel nå.
Kjøpte jo trossalt ny terreng sykkel sommer'n som var.

Igjen, takk for alle svar  :-*