50 dårligste filmer

Startet av SimenF, 13 januar 2007, 00:03:23

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

MariuS B.

Sitat fra: Jørgen S. G. på 15 januar 2007, 19:14:29
Sitat fra: MariuS B. på 14 januar 2007, 20:16:26
Sitat fra: leifer`n på 14 januar 2007, 19:58:29
værste filmen nogen sinne va open vater. når hoved personen dør synker hun selv om hun hadde rednings vest på seg.  ??? ??? ??? å heile filmen så ut som om den var laget av smårollinger. :-\
Forr det første: Denn heter Open water. For det andre: Er det ingen som greier å følge systemet egentli?  Foreløbi står det bare 1.2.3. Ikke bare skriv filmene hulter i bulter!! Så jeg får skrive 4. forr deg da!!!

1. Da jeg traff Jesus....med sprettert
2. Hostel
3. Island of the Dead.
4. Open water
5. Lady In The Water Virker som en jævli dåli film. har begynt å se denn 3 ganger, men det blir bare til att jeg begynte gjøre noe annet, forr den er så gørr! Men det er mulig den er bra!

Hvordan skal du vite om filmer er bra eller ikke om du ikke ser HELE filmen?
Fordi att den er så forrbanna dåli att jeg ikke greier å se hele!! Men jeg har sett hele nå da.. å den suger!

TheAtl


eirik s


Eirik.E

1. Da jeg traff Jesus....med sprettert
2. Hostel
3. Island of the Dead.
4. Open water
5. Lady In The Water
6. Chasing Amy
7. Ghost of Mars
Hvis noen her i det hele tatt har prøvd å se denne filmen skjønner dere at den ikke trenger begrunnelse

eirik s

SitatGhost of Mars
Hvis noen her i det hele tatt har prøvd å se denne filmen skjønner dere at den ikke trenger begrunnelse
Jeg er stor John Catrpenter-fan men et sted går jo som kjent grensen. Og den gikk ved den filmen for min del...

SK

Hmm, siden jeg liker meningsløs action synes jeg den er kul jeg, men det er offissielt den teiteste slutten jeg noen gang har sett på en film..


1. Da jeg traff Jesus....med sprettert
2. Hostel
3. Island of the Dead.
4. Open water
5. Lady In The Water
6. Chasing Amy
7. Ghost of Mars

8. Rosemary's Baby

Skjemmest av å ha den :-[
Mamma kjøpte den fordi det var "en skrekk klassiker", men jeg har aldri gått og lagt meg under en film før..
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

Scurra

Sitat fra: SK
8. Rosemary's Baby
HÆ? Jeg er ekstremt uenig. Ungdommen nå til dags altså...


1. Da jeg traff Jesus....med sprettert
2. Hostel
3. Island of the Dead.
4. Open water
5. Lady In The Water
6. Chasing Amy
7. Ghost of Mars
8. Rosemary's Baby

9. Ultraviolet  <- jævlig dialog, jævlig handling, jævlige kulisser, og jævlig skuespill.

eirik s

Sitat8. Rosemary's Baby
Dobbeltfy!

Ultraviolet, ja... Jeg har den liggende, men har ikke sett den ennå. Jeg likte regissør Kurt Wimmer's forrige film, Equilibrium, ganske godt, så jeg var i utgangspunktet spent på Ultraviolet også. Men nå har det blitt sånn at jeg ikke tror jeg tør å se den...

bmx92

1. Da jeg traff Jesus....med sprettert
2. Hostel
3. Island of the Dead.
4. Open water
5. Lady In The Water
6. Chasing Amy
7. Ghost of Mars
8. Rosemary's Baby
9. Ultraviolet

10. country club killer

rett og slett den mest elendige filmen jeg har sett eeeever. dårlig skueskill. story'n er elendig.

TheAtl

Sitat fra: eirik s på 15 januar 2007, 23:50:57
Sitat fra: TheAtl på 15 januar 2007, 23:47:12
Chasing Amy

Fy! Det må begrunnes!

Hadde du stilt det spørsmålet om filmen ikke var kreditert Kevin Smith? Han dreper i denne filmen innholdet med overkonstruerte dialoger og et handlingsforløp som i beste fall får rollene til å fremstå karikert; hans øvrige filmer gir rom for personene og handlingen til å vokse ut over manus, den nesten reduksjonistiske måten å skrive på er fraværende her - og da også hva jeg finner tiltrekkende ved hans filmer. Den er rett og slett en stor skuffelse for en tilhenger, i alle fall for meg.

Å slakte en av Polanskis beste filmer er derimot relativt ubegripelig for meg.

Mvh
The Atl

eirik s

Nå er det vel ingen dialoger i en Smith-film som ikke er overkonstruerte, noe han også innrømmer sjøl: Ingen snakker sånn i virkeligheten. Og uten at jeg skal gå nærmere inn på det, så var det ganske mye i den filmen, både handlingsmessig, og ikke minst tematisk, som jeg kjente meg igjen i (i større eller mindre grad). Altså føltes filmen veldig "ekte", spesielt følelsesmessig, for min del. Men smaken er som baken (noen har bedre enn andre)
Sitatet handlingsforløp som i beste fall får rollene til å fremstå karikert
Kan du utdype det nærmere, gjerne med eksempler? Bare nysgjerrig på hva du tenker på spesifikt.

P.S. Jeg håper for guds skyld at du ikke er blandt dem som tolker det dithen at poenget skal være at "alt en lesbe egentlig trenger er en god pikk, så kommer hun på rett kjøl igjen". Mange (bl.a. Brita Møystad Engseth) som har kommet til den konklusjonen, og det er så til de grader på viddene...

TheAtl

#26
Sitat fra: eirik s på 16 januar 2007, 20:29:50
Nå er det vel ingen dialoger i en Smith-film som ikke er overkonstruerte, noe han også innrømmer sjøl: Ingen snakker sånn i virkeligheten. Og uten at jeg skal gå nærmere inn på det, så var det ganske mye i den filmen, både handlingsmessig, og ikke minst tematisk, som jeg kjente meg igjen i (i større eller mindre grad). Altså føltes filmen veldig "ekte", spesielt følelsesmessig, for min del. Men smaken er som baken (noen har bedre enn andre)
Sitatet handlingsforløp som i beste fall får rollene til å fremstå karikert
Kan du utdype det nærmere, gjerne med eksempler? Bare nysgjerrig på hva du tenker på spesifikt.

P.S. Jeg håper for guds skyld at du ikke er blandt dem som tolker det dithen at poenget skal være at "alt en lesbe egentlig trenger er en god pikk, så kommer hun på rett kjøl igjen". Mange (bl.a. Brita Møystad Engseth) som har kommet til den konklusjonen, og det er så til de grader på viddene...

"Ingen snakker sånn i virkeligheten?" Det har du no rett i, men det er noe som heter troverdig fiksjon (det er neppe noen som tror Star Wars er virkelig). Filmen manglet - i mine øynne - dybde. Når analogien\anekdoten Silent Bob (Kevin Smith selv) forteller om Amy makter å oppsummere historien i hele dens dybde på 30 sek, hva skal en med de to øvrige timene?

Tematikken er forsåvidt grei nok; har selv hatt et forhold til en jente med betraktelig mer livserfaring ;) enn meg selv, så sjelskvalene er meg ikke fremmed. Nå endte forøvrig hun opp som narkis og jeg gal - men det er en annen sak.

Brita Møystad Engseth trenger seiøst pikk, dog jeg tviler på at noen vil påta seg oppgaven, hun ser forøvrig ut til å være godt i gang med å gro en.

Dessuten hadde han for få analsexreferanser i denne filmen (i motsetning til Clerks 1&2, Mallrats etc.). Alle vet at analsexhumor er feinschmeckerens svar på rumpehumor.

The Atl 

eirik s

SitatNår analogien\anekdoten Silent Bob (Kevin Smith selv) forteller om Amy makter å oppsummere historien i hele dens dybde på 30 sek, hva skal en med de to øvrige timene?
Er ikke det egentlig blitt Silent Bob's varemerke? Man kan jo egentlig si det samme om i hvert fall Clerks, kanskje i mindre grad de andre filmene. Det blir jo gjort narr av i slutten av Clerks 2...

But we have to agree to disagree, I think. Men det er ikke noe av det du har kommet med som gir grunnlag for inkludering på en "verste"-liste synes jeg...

TheAtl

Sitat fra: eirik s på 17 januar 2007, 06:57:29
SitatNår analogien\anekdoten Silent Bob (Kevin Smith selv) forteller om Amy makter å oppsummere historien i hele dens dybde på 30 sek, hva skal en med de to øvrige timene?
Er ikke det egentlig blitt Silent Bob's varemerke? Man kan jo egentlig si det samme om i hvert fall Clerks, kanskje i mindre grad de andre filmene. Det blir jo gjort narr av i slutten av Clerks 2...

But we have to agree to disagree, I think. Men det er ikke noe av det du har kommet med som gir grunnlag for inkludering på en "verste"-liste synes jeg...

Ben Affleck. Seriøst, den har ingenting på en slik liste å gjøre. Men å liste opp Edward Penishands og så videre er ikke mye givende; Chasing Amy er en film en får visse forventninger til. Dessuten visste jeg det ville provosere (deg), og filmen er langt fra god.

Mvh
The Atl

eirik s

Sitat"Ingen snakker sånn i virkeligheten?" Det har du no rett i, men det er noe som heter troverdig fiksjon
Well, duh! Det var ikke kritikk fra min side, men jeg vil påstå at å påpeke at Smith's dialoger er overkonstruerte er omtrent det samme som å si at vann er vått.

Personlig mener jeg at Ben Affleck er mye bedre enn sitt rykte. Han trenger defintivt en rolle som passer han (se også Hollywoodland), men da er han ganske bra. Og det gjelder Chasing Amy også. Men det er jo visse personer som har greid å se seg blinde på alt det andre styret rundt ham og ikke greier å bedømme skuespillerprestasjonene objektivt.
Når det gjelder forventningene til filmen, så kan jeg skjønne at folk ble skuffa over at det ikke er like rett fram komedie som de andre filmene hans, men det er noe av det jeg liker, faktisk. Det som også gjør at den hever seg langt over andre i samme sjanger er at den har en langt ærligere (og mer troverdig) slutt enn 99% av denne typen filmer.

SitatDessuten visste jeg det ville provosere (deg)
Det der er bare trist...

Men ja, jeg liker Kevin Smith. Vi har ganske mye sammenfallende interesser, og jeg liker stilen hans. Er jeg helt ukritisk? Nope. Jeg ser masse problemer med filmer som Mallrats og Dogma, for eksempel. Jersey Girl har jeg ikke sett en gang, og har ikke særlig lyst heller. Har også hørt en del ganske tvilsomme ting om han i siste, bl.a at han bare slipper inn anmeldere han liker på de større pressevisningene i USA. Og det faktum at han hatet Magnolia gir heller ikke stjerne i boka.
Men jeg vil påstå (sammen med mange andre, 93% Fresh på Rottentomatoes.com) at Chasing Amy på mange måter er den beste filmen hans, men det er ikke min favoritt (Clerks all the way)

P.S. Venter forresten fremdeles spent på eksempler på "et handlingsforløp som i beste fall får rollene til å fremstå karikert".