Nøtteknekker (setepinne i ramma)

Startet av Dapp, 3 desember 2010, 06:23:30

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Rune

Herre min hatt
Dette er grunnen til at du ikke skal ha setepinnen din blodstram. Gi den heller litt slakke så den får bevege seg om setet får en smell.
Om den sitter fast så vil jeg tro at eneste løsningen din er å kappe driten i to. For jeg tror ikke du får kjøpt et borr uten konus i den størrelsen du trenger der. Og du må ha et borr uten kon for å sette i en drill. Et sete rør er 1" (25,4mm) og det er et stort borr. Du kan kjøpe deg en rundfil å file den i to.

Eventuelt en firkantet en. Det er nok løsninga di. Du får kjøpt den på biltema eller jernia.
Kanskje du til å med kan varme opp røret ditt nok til at setepinnen sklir ut av seg selv, men nå vet jeg ikke hvordan thermalite reagerer på varme da. Det kan hende det ekspanderer mer en røret.
Og om pinnen sitter fast så kan du vel likeså godt bare dytte den lengre ned. Om det er så trangt nå, så vil den vel ikke lage "ding ding" lyd som du sier

cc

Vær litt kreative da, mye mer glede i det. Nøtteknekkere er til for å bryne seg litt på og kose seg med. Jeg stemmer for tre skikkelige fiskekroker (enkel u-krok) og et sterkt snøre. Senk krokene nedi og rykk de fast under pinnen jevnt fordelt, heng så ramma opp ned etter taket og heng deg selv i de tre snørene. Ta det som en koselig fisketur. Hvis det fortsatt ikke skjer noe, varm opp seterøret utenfra mens det er spenn/vekt i snørene. Bruk en føner, eller kanskje propanbrenner forsiktig fra avstand - det fine med propanbrenner er at du kan grille pølsa og marshmellowsen mens du venter på fangsten også, win-win.

Dapp

Sitat fra: Adrian H på  9 desember 2010, 15:36:05
Ja. fuck det, skaff sånn drill med borr så skal jeg hjelpe deg ;)

har drill + borr, men igjen den havner bare langt nedi ramma og det gidder jeg ikke :P

TønsbergBendik

Sitat fra: M4r1us på  9 desember 2010, 18:24:22
Sitat fra: Adrian H på  9 desember 2010, 15:36:05
Ja. fuck det, skaff sånn drill med borr så skal jeg hjelpe deg ;)

har drill + borr, men igjen den havner bare langt nedi ramma og det gidder jeg ikke :P
Du skal ikke borre den ned, du skal borre den i 2 biter og riste litt på ramma opp ned. Og så er det fixed.

SkedsmoSimen


ezkiiil

kjøp sånn runker på biltema :D og hekt den under kanten og begyn å napp :D funker fjell