turdown/lookback

Startet av Fr£|)RiK, 16 august 2006, 10:04:16

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Fr£|)RiK

hvordan gjør man disser trixsene har skikkelig lyst til og lære de for det ser så vanvittig kult ut,

harry

Sitat fra: Rune på 16 august 2006, 16:47:27
Dytt bakerste foten ned
Er det ikke den frammerste foten som skal ned?
og
hva er en full X på styre`?


eirik s

Selv om jeg selvsagt skjønner hva du mener, så krysser man jo strengt tatt ikke armene i en turndown. Så det kan være litt forvirrende, kanskje? Og litt usikker på hva som menes med "ned" i dette tilfellet. For bakfoten skal defintivt opp hvis man tenker pedalarmenes relative posisjon i forhold til ramma (hvis det ikke er snakk om en regular footed lookback air, da, men det er ganske sjeldent nå for tida)...

eirik s

Sitat fra: Rune på 16 august 2006, 23:12:42
dritt i å vri før du har sykkelen i riktig posisjon. Alt for mange vrir styret før de legger sykkelen riktig.

Hmmm. Lurer på om det er der problemet mitt ligger. Har aldri greid å clicke den ordentlig. Blir lissom sittende fast...

harry

Sitat fra: eirik s på 16 august 2006, 22:58:04
Så det kan være litt forvirrende, kanskje?
nei jeg sjønte hva rune mente, men ville bare pirke litt^^




Fr£|)RiK

ok da sjønner jeg, men for meg virker det lettest og ta det andre vei men får prøve meg fram

takk for all hjelt ;D

Bmx_tulebox

It's all in the hips...
det er ikke bare å sparke fra med beina. du må vri sykkelen inn på plass på en måte, du må vri hoftene, så sparke for å rette ut beina, så svinge styret nedover.bare ha føtttene normalt på pedalene, når du drar opp sykkelen i lufta blir det riktig uansett.  lookback er nesten det samme, bare at sykkelen er over/ ved siden av deg og ikke under, men ellers gaske likt.
it's all in the hips!

khon

hvor er det stedet der?

eirik s

Det øverste bildet er asfaltparken på Rykkinn i Bærum. Det nederste er GSF i Gamlebyen i Oslo. Apropos GSF, jeg så trailer for den nye noske filmen "Uro" i går, og de har flere scener spilt inn på GSF. Sikkert fordi det ser så baaaaad ut der...