Å herre min ....

Startet av eirik s, 17 juli 2008, 21:29:50

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

eirik s

Lenge siden vi har prata film her nå (jeg har tenkt på å starte opp en skikkelig filmtråd en stund, men har ikke kommet så langt), men nå så jeg noe som jeg bare må dele med dere.
Til neste år kommer filmatiseringen av Watchmen, "tidenes beste tegneserie" (hold kjeft, Scurra) av Alan Moore: http://en.wikipedia.org/wiki/Watchmen
Det har vært gjort 4-5 forsøk på å filmatisere Watchmen tidligere (selv om mange mente det var umulig), men nå ser det endelig ut som Zach Snyder (regi på Dawn of the Dead-remaken og 300) kommer i mål. Superfansen har gått og siklet etter noen glimt fra filmen i et års tid nå, og endelig, her er den første traileren:

http://www.empireonline.com/video/watchmen/

OK, for folk som ikke har lest serien (noe som vel inkluderer de fleste her, dessverre) var vel det der bare en masse pene bilder med lite sammenheng, men for meg: FY FAEN!!! Det er alt for lenge til 2009 :(

SK

bilder osv:
http://www.imdb.com/title/tt0409459/

Den så rå ut.. har ikke hørt om serien engang da men :-[
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må se ganske forvirrende ut for de som ikke kjenner historien  ;D

SK

Derfor jeg søker etter striper på nettet nå ;)

EDIT: La merke til hvem som har regien nå.. this gotta be good
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Jeg vil egentlig anbefale å prøve å unngå spoilers her, så tråkk forsiktig...

Jon


SK

Sitat fra: JonBergen på 17 juli 2008, 22:46:48
Hva er en spoiler?

Vis noen avslører noe viktig i feks en film(hvordan den ender elns) da spoiler du.. tror jeg
Spoil betyr jo ødelegge
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"


Jon

ok, var bare litt usikker ::)

Andy K

Tro det kommer til å bli helt vilt!

Scurra

Superheltfilm uten superhelter. Like bra som bmxfilm uten bmxer!

eirik s

#11
Jepp, en 15 meter høy blå mann som vinner Vietnamkrigen egenhendig er jo helt hverdagslig...

Du skuffer meg virkelig med at du har misforstått boka så til de grader, Gus.

Forresten, er ikke Batman en "superhelt" heller?

For å vise fram übergeeken i meg litt: Jeg skjønner ikke helt superkrefter=superhelt-argumentet. Ingen av de tidligste "superheltene" (dvs før det var en egen genre) hadde overnaturlige krefter (Robin Hood, Green Hornet, Zorro, Tarzan, The Shadow, Spirit). Superman var vel den første "ekte" superhelten, men Batman kom rett etter og er minst like viktig for genrens utbredelse.

Shit, I need to get out more...

P.S. Eller at dette er akkurat som at Zodiac ikke var en "for lite kreativ seriemorder", eller hva det var. Dumme filmen som prøver å være realistisk...
P.P.S. Excuse me while I watch it again... and again and again

Jkk

Litt småofftopic kanskje.  Men jeg hørte på radioen idag om ei bok kalt "Becoming Batman"
Det er absolutt mulig å bli "batman" på de fleste punkter. Men det krever 12 år trening for å bli så god i selvforsvar, og du klarer kun å holde deg på topp i 5. Så 17 år med hard trening der 5 år er du superhelt. Pluss at 4-5 stk gikk an å ta men 10 er helt umulig

eirik s

He he. Kult. Men man trenger også detektiv-evner på geni-nivå, en million-arv som inkluderer en gigantisk hule under eiendommen din og et traume i barndommen som gjør deg gæærn nok til å løpe rundt i et flaggermuskostyme om natta.

Her er Batman som 60-åring, forresten (fra "The Dark Knight Returns"):


Andy K

...and again, and again, and again...