Er snowboardere veldig høye?

Startet av eirik s, 2 mars 2007, 21:04:44

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

eirik s

Har akkurat sittet og kikka litt på Arctic Challenge fra Midtstuen, og lurer på en ting: Er det bare meg, eller er de rimelig generøse med høydemålinga? Føler at jeg har litt trening i å bedømme høyde etter noen år i "denna bransjen", og syntes det var noe som skurra litt. Så jeg tok en nærmere titt på de bildene hvor de viser "meterstreker" (nei, jeg har ikke noe bedre å gjøre på en fredagskveld). Så jeg har nå konkludert med at en gjennomsnitts snowboarder er over 2 meter høy, og han kameramannen oppå quarteren må være bortimot 2,5 meter (tatt i betraktning at han står et par meter inne på plattformen)...

cc

Tukla med høydestokken? Sunket litt godt nedi snøen med all den hotte sirkusactionen rundt?

eirik s

Sitat fra: -Larz- på  3 mars 2007, 02:22:58
Der tar du dessverre feil!
Snowboardere er ikke noe spesielt høyere enn alle andre!

Terje Håkonsen (Mitt forbilde) blir ikke 9.8 meter av å hoppe så høyt :P :D




Skjønte du noe som helst av innlegget mitt?

Kanuca

Neida, snowboardere er faktisk veldig lave!

Ikke spør meg hvorfor, men det sto en eller annen plass at gjenomsnitts høyden var på 1.80! Det er faen lavere en meg, som er 14 XDD

De virker kanskje høye, men det har noe med at de filmer i froske-perspektiv...

Eirik.E

1.80 er vel gjennomsnitt på de fleste...
Jeg er 1.80, jeg føler meg ikke spesielt lav... det er bare du som er unormal

Kanuca


eirik s

#6
Sitat fra: Kanuca på  3 mars 2007, 15:35:25
Neida, snowboardere er faktisk veldig lave!
Ikke spør meg hvorfor, men det sto en eller annen plass at gjenomsnitts høyden var på 1.80! Det er faen lavere en meg, som er 14 XDD

Herregud! Leser dere i det hele tatt gjennom innleggene dere svarer på?
Okay, jeg må tydeligvis ta dette med teskje: Jeg vet at snowboardere ikke er høyere enn vanlige folk. Det var ikke det som var poenget mitt!! Det jeg mente at den høydemålingsgreia de operer med i Arctic Challenge-sendinga er rimelig suspekt, og hvis man skulle ta den som utgangspunkt må deltagerne der være rundt 2 meter høye (og kameramannen 2,5 meter). Noe de selvfølgelig ikke er på ordentlig, men det vil da si at 1 meter i på målinga der ikke egentlig er 1 meter, noe som igjen vil si at de ikke går så høyt som de påstår. Var det litt lettere nå?

Sitat fra: Kanuca på  3 mars 2007, 15:35:25
De virker kanskje høye, men det har noe med at de filmer i froske-perspektiv...

Takk. Etter 3 år film/TV-utdannelse, 15 år med filming av BMX og 23 år på BMX-sykkel visste jeg ikke det. Duh!

magge

Syns det virka som kommentatoren sa helt andre høyder enn det så ut som på TV, så linjene på tv'en var kanskje mer som en veiledning til publikum? Vet ikke jeg, så bare litt i stad.
Dust yourself off and try again.

Andy K

SitatTerje Håkonsen (Mitt forbilde) blir ikke 9.8 meter av å hoppe så høyt 

Hoppet han ikke 9,6 meter?

eirik s

Sitat fra: magge på  3 mars 2007, 18:05:17
Syns det virka som kommentatoren sa helt andre høyder enn det så ut som på TV, så linjene på tv'en var kanskje mer som en veiledning til publikum? Vet ikke jeg, så bare litt i stad.
I går stemte i hvert fall de linjene med det kommentatorene sa. Jeg bare synes ikke det ser så høyt ut som de påstår, uansett målesystem...

eirik s

Sitat fra: -Larz- på  3 mars 2007, 19:22:37
Er edu dum??

Ja, man må jo være dum hvis man ikke har fått med seg de 20 centimeterne med forskjell. Jesus!

Og igjen: Jeg tror ikke det var så høyt...

eirik s

Jeg tror jeg ville lært meg Quote-funksjonen før jeg kalte andre for dumme. Og det kan jo hande at ikke alle har sittet klistret til TV-skjermen for å få med seg nøyaktig hvor høyt de hoppa, da vet du. Og om Håkonsen "kjenner forskjell pr cm" har da fint lite med om kampen88 har fått med seg den nøyaktige høyden.
Sitat fra: -Larz- på  3 mars 2007, 19:27:38
Det er elektroniske målegreiser... Så det var 9.8 m....
Du har fremdeles ikke skjønt poenget mitt, ser jeg. Er det virkelig så utrolig vanskelig?

Kanuca

Ja :/

Men du har HELT feil. De er ikke 2 meter.. De er jævla lave!

eirik s

Jesus Holy Christ!
Larz: Jeg snakket ikke om følelsen det er å å gjøre en sånn høy air. Teskje-metoden igjen: Du spurte kampen88 om han var dum siden han ikke hadde fått med seg at Håkonsens nøyaktige høyde, og det var det jeg kommenterte. Les i sammenheng! Når jeg bruker sitat-funskjonen er det en grunn til det!

Kanuca: Hva i innerste helvete er det egentlig du prater om? For ørtende gang, det er ikke en diskusjon om snowboarderes reelle høyde!

eirik s

CC skjønte det i tredje innlegg han... Og nå har jeg i tillegg forklart det 4 ganger, da. Hva var det jeg ikke forsto, forresten?