Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 4 Gjester leser dette emnet.

eirik s

...eller så kan andre bidra litt også...

Rune

ingen andre har kompetanse nok. Jeg starter en egen tråd om det jeg er utdannet til

eirik s

Snakk for deg sjøl. Og jeg har utdannelse (en relativt utdatert sådann) innen redigering, ikke filmanalyse eller filmdigging eller noe sånt. Alle som liker å se film og har en mening om dem bør kunne være med på en filmdiskusjon.

On topic:
Jeg så den nye Friday the 13th i går (første gang jeg har sett en av dem på kino, og på fredag den trettende i tillegg :)). Den var absolutt underholdende, selv om jeg sitter med en følelse av at den faktisk var litt for profesjonelt gjennomført på en måte. Friday-filmene er liksom sin egen sjanger som er vanskelige å forsvare med vanlige kvalitets-kriterier, og med en gang de blir litt kompetent gjennomført med bedre skuespillere blir det ekstra tydelig hvor teit konseptet egentlig er.
Uansett: Hvis man har likt noen av de forekommende filmene, lar man seg nok underholde av denne også. Litt fantasiløse kills, dessverre, men Derek Mears i hvert fall den klart beste Jason til nå. Og så har den kanskje skrekkfilmhistoriens beste skrik (you'll know when you see/hear it).
Mye pupper også, forresten ;) (har du dårlig med kompetanse på det også, Rune?)

Tønsberg Sebastian

Sitat fra: eirik s på 14 februar 2009, 14:53:46
Snakk for deg sjøl. Og jeg har utdannelse (en relativt utdatert sådann) innen redigering, ikke filmanalyse eller filmdigging eller noe sånt. Alle som liker å se film og har en mening om dem bør kunne være med på en filmdiskusjon.

On topic:
Jeg så den nye Friday the 13th i går (første gang jeg har sett en av dem på kino, og på fredag den trettende i tillegg :)). Den var absolutt underholdende, selv om jeg sitter med en følelse av at den faktisk var litt for profesjonelt gjennomført på en måte. Friday-filmene er liksom sin egen sjanger som er vanskelige å forsvare med vanlige kvalitets-kriterier, og med en gang de blir litt kompetent gjennomført med bedre skuespillere blir det ekstra tydelig hvor teit konseptet egentlig er.
Uansett: Hvis man har likt noen av de forekommende filmene, lar man seg nok underholde av denne også. Litt fantasiløse kills, dessverre, men Derek Mears i hvert fall den klart beste Jason til nå. Og så har den kanskje skrekkfilmhistoriens beste skrik (you'll know when you see/hear it).
Mye pupper også, forresten ;) (har du dårlig med kompetanse på det også, Rune?)

den skal jeg se ass. vis den kommer på den teite sf kinoen her i tønsberg
I love my bike!:)

the one taste.


Leifi

hola, eg trenge ein film å se på, helst en komedie (stepbrothers lignende) eller noge sånt james bond/indiana jones film ting.
har sett ganske mange filmer, så hadde vert kult viss nigen hadde en anbefaling :)
yay, i ride little bike

SK

Bruce er helten min. Tror jeg har sett absolutt alt av  han på youtube.
Håper Bubba Ho tep kommer på DVD her til lands..
http://www.youtube.com/watch?v=X7Qo74_L3vo
http://www.youtube.com/watch?v=msVKvY_bvV8
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

HI hi. Jeg så Bubba Ho-Tep på premieredagen i New York, etterfulgt av Kill Bill 1  ;D

MCM

bubba ho-tep er fantastisk! Jeg digger "tenkereplikkene" til Elvis når han ligger der på sykesenga si. Haha
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

oskar

Igår så jeg Nightmare on Elm street for første gang.
Haha.. lolz0r.
Men den var gøy. En jailbait ung Johnny Depp som ikke har blitt rar enda. one two, hes coming for you. Three four, better lock the door. Five Six, get your crusifix.

Nå skal jeg se ferdig del to av 6 sesongen av Sopranoes.

Noen tips til neste serie?
Har Generation Kill i mint men det er foreløpig "bare" en sesong.
Åge har fingra Shaun White i Wigwam

eirik s

Generation Kill skal bare være en sesong, så vidt jeg vet. Hvis du ikke har sett The Wire eller Deadwood er det bare å sette i gang. Eller Rome, kanskje? Carnivale? Mad Men skal være bra, men den har jeg ikke begynt på ennå.

Hjermahgerd

Generation Kill er bare en miniserie, ja
Sjekk ut Deadwood som Eirik sier
No cake for the impurity
Blogg

Lasse

noen som har sett wanted? isåfall, er den noe og anbefale?
Katten

cc

Wanted er helt grei. Noen kule actionscener, men mye overdrevet og tildels tynn historie. Det er en grei actionfilm, type ganske tankeløs underholdning.

Vil anbefale Taken http://www.imdb.com/title/tt0936501/ som et mye bedre alternativ. Her føles alt ekte, og man tas godt med inn i filmen. Denne overrasket meg positivt etter å ha blitt skuffet av Transporter 3 og de andre nye i denne sjangeren. Taken er mer seriøs enn de to andre nevnte, men desto mer gripende og interessant.

MCM

Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.