Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

Åsmund


Andy K

Sett scrubs du også skjnner jeg. Hva med denne da:

" Have you ever seen a portal before?"

UTEN Å SJKKE IMDB!

Åsmund

#482
Veit ikke, men når jeg søkte i imdb fant jeg dette http://www.imdb.com/title/tt0158062/

Ihvertfall, du burde greie dette sitatet: ''I eat green berets for breakfast''.

SK

Sitat fra: eirik s på  1 mars 2009, 01:19:31
Okay, det er mulig å ta 80s nostalgia litt for langt. Det gjelder forresten dobbelt hvis man ikke (eller knapt nok) var tilstede på 80-tallet...

Betyr ikke at jeg ikke kan elske filmene derfra? alle favorittfilmene mine(nesten ihvertfall) er fra 80tallet eller tidlig 90tall..
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

Åsmund

Jeg såg troll 2 i dag.
http://www.youtube.com/watch?v=egwD4jTo3GE&feature=related (den linken sier litt)
Såg også Lords of Dogtown i dag. Den var bra ja. Ja det var den.

eirik s

SitatBetyr ikke at jeg ikke kan elske filmene derfra? alle favorittfilmene mine(nesten ihvertfall) er fra 80tallet eller tidlig 90tall..
Nei, du får ikke lov!


SK

ånei :(

Så alle madmax filmene idag, er ikke noe rart at de er kultfilmer! ihvertfall 1-2
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Nå holder jeg på å gå opp i liminga mens jeg venter på Watchmen-premieren på fredag (og jeg har en føleslse av at de norske kritikerne ikke kommer til å være snille i morra), så derfor må jeg prøve å spore av litt.
Her er traileren for Public Enemies, Michael Mann's (Heat, Collateral m.m) nye film om John Dillinger, med Johnny Depp og Christian Bale i hovedrollene:
http://www.apple.com/trailers/universal/publicenemies/

SK

- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s


Erik

treer av dagbladet og fire i vg.

var den sånn midt på treet, eller er det bare de anmelderne som ikke har lest, og likt, tegneserien?
Sykkel: sykkel

eirik s

Jeg så det, og det var sånne reaksjoner jeg hadde mer på følelsen at ville komme. For meg er det nesten mer positivt med en firer fra han i Aftenposten som ikke har noe forhold til serien, enn sekseren fra Espen Rambøl i Dagsavisen som sikkert er blodfan fra før.
Jeg ser den først i morra, så vi får se. Utfra det jeg har lest på nettet så er det veldig vanskelig å bedømme på forhånd, for det er kjempesplitta meninger både blant mainstream-kritikere som ikke kjenner serien fra før* og blodfans i "geek-samfunnet". Og ingen av dem er enige om hva som funker eller ikke.

Jeg har en følelse av at den absolutt vil fungere best for folk som kjenner serien godt, og da kan man jo diskutere hvor bra filmen egentlig er (det kommer en director's cut på DVD som vil være en halvtime lenger, som sannsynligvis vil gi historien litt mer pusterom). Jeg tror uansett den vil være verdt å se, uansett om man liker den eller ikke. Relativt sikker på at det er en film det er vanskelig å være likegyldig til (og jeg vil veldig gjerne høre reaksjoner fra folk som ikke veit hva de går til ;))

En annen ting er at det kan hende det er som med serien, at man er nødt til å se den flere ganger for å få med seg alt...

*Mange av de negative "uinvidde" anmelderne ser ut til å ha misforstått poenget totalt, men det kan jo være fordi filmen ikke formidler det skikkelig. Nei, nå må jeg slutte og spekulere og vente til i morgen kveld.

SK

- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Inntil videre sier jeg bare WOW! Ellers trenger jeg å tenke litt på hva jeg akkurat så...

SK

Tror det var alt jeg trengte å vite, den skal sees.
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"