Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 4 Gjester leser dette emnet.

eirik s

SitatFøler på meg at mesteparten av dette forumet er for alternative for oscars eller hva?
Hvis du med "alternativ" mener at man foretrekker filmer med mye bilkjøring og skyting, så er du nok inne på noe ;)

Det var akkurat så kjedelig som det pleier å være, og det virket som at spesielt James Franco ga fullstendig faen som vert. Eller så er jeg helt enig i at det hadde vært kult hvis Jennifer Lawrence hadde vunnet for Winter's Bone (og skulle også gjerne sett John Hawkes få en statue for samme film) og at Social Network skulle vunnet for beste film, og spesielt beste regi. The King's Speech er absolutt en bra film, men ikke i nærheten av på samme nivå.

Mine persaonlige favoritt-øyeblikk er at Trent Reznor nå kan kalle seg "Academy Award Winner Trent Reznor", og at Eli Wallach fikk en æres-Oscar.

P.S. Når det gjelder Inception, så er jeg en stor fan av filmen, men den fikk omtrent de prisene den fortjente. Hadde ikke blitt sur hvis den hadde fått manus-pris i tillegg, men foto burde gått til Roger Deakins for True Grit.

Hjermahgerd

King Speech lukter mistenkelig av meitemark forresten
Premium grade Oscar-bait
No cake for the impurity
Blogg

eirik s

Sitat fra: Hjermann på 28 februar 2011, 19:58:39
King Speech lukter mistenkelig av meitemark forresten
Premium grade Oscar-bait

Absolutt. Men ikke av verste sort, om du skjønner hva jeg mener. Det er en veldig bra film, men igjen, ikke i nærheten av flere av de andre nominerte. Jeg har sett 6 av 10 i best picture-kategorien, og ville rangert dem slik:
1. The Social Network
2. True Grit
3. Inception
4. Winter's Bone
5. The King's Speech
6. Toy Story 3

Har en følelse av at både 127 Hours og Black Swan vil blande seg inn i topp 3-4 her når jeg får krøka meg til å se dem.


H_Hansen

127 hours er fantastisk. Ler litt av komentarer jeg ser innimellom som sier at Aron Ralston gjorde hele greia for å oppnå PR.

Så tilfeldigvis programmet NBC lagde om hendelsen for ett år sia og fikk da vite at det skulle filmatiseres. Ventet siden da.

MCM

Man bør heller forholde seg til Troma. sorry. har vært på jobbfest.
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

eirik s

Denne ser kul ut, og har fått gode reaksjoner rundt på nettet. Sammenlignes med Shaun of the Dead (kanskje ikke så rart, siden en del av de samme folka er involvert). Det ser ut som det er litt BMX her også, uten at det nødvednigvis er positivt:
http://www.youtube.com/watch?v=cD0gm7dHKKc

TønsbergBendik

Sitat fra: eirik s på  3 mars 2011, 20:37:43
Denne ser kul ut, og har fått gode reaksjoner rundt på nettet. Sammenlignes med Shaun of the Dead (kanskje ikke så rart, siden en del av de samme folka er involvert). Det ser ut som det er litt BMX her også, uten at det nødvednigvis er positivt:
http://www.youtube.com/watch?v=cD0gm7dHKKc
Ser ut som en veldig bra og spennende film. Fikk skikkelig lyst til å se den nå!

SK

- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Ny Super 8-trailer. Begynner virkelig å like det jeg ser:

http://www.youtube.com/watch?v=1vjM1u639C0

MCM

Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

eirik s

Og vi er endelig i gang:



matias


OleA

#1092
Sitat fra: matias på 28 mars 2011, 19:00:20
hobbiten?

"slow clap"

Anywho. Siden Edgar Wright høstet "Best Director" for Scott Pilgrim Vs. The World på Empire Magazine awards i går kveld følte jeg behov for å dele min begeistring for denne filmen, (som flere i denne tråden før meg).

Jeg så filmen først for noen uker siden og jeg kan ikke huske sist jeg satt igjen med en så tilfredstillende følelse etter å ha sett en film. Alt stemmer i denne.

Nå har jeg lest tegneserien, den var fantastisk og vil bli lest flerfoldige ganger (dette kommer fra en som aldri har brydd seg stort om grafiske noveller). Sett filmen X antall ganger, inkludert med alle kommentatorspor, og jeg sitter fortsatt med "røykesuget". Må ha mer.

For alle som ikke har sett denne er det en soleklar anbefalning. 
K-town / Granli knights

SK

Tror jeg har anbefalt den jeg å,  men gjør det igjen.
Jeg så filmen 2ganger etter hverandre på en kveld og det er sjeldent jeg gjør, gjør det bare vis alt i filmen er perfekt og jeg sitter igjen glad å lysten på mer! (Gjort det før på feks Rat Race, Sherlock Holmes, Eurotrip og Fired Up).
Håper det kommer en etterfølger!
Har uheldigvis ikke lest tegneserien men det kan ordnes.
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

MCM

Den er ganske bra ja, men nå trenger jeg ikke å se film mer egentlig. My dinner with Andrè er alt jeg har og si. http://www.imdb.com/title/tt0082783/
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.