Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 4 Gjester leser dette emnet.

SK

Jeg så den orginale rett etterpå og det er sykt hvordan de har klart å flette inn så mange detaljer fra den første til prequeln. Eneste jeg savnet i den nye var den ekle isolerte stemninga, 29år nyere spesialeffekter hjalp ikke mye der ass.
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

Hjermahgerd

Sitat fra: SK på  1 november 2011, 08:48:31
Eneste jeg savnet i den nye var den ekle isolerte stemninga

Det er jo godt på vei det aller artigste i originalen da
... spørr'u mæij
No cake for the impurity
Blogg

Åsmund

Noen som har sett Carnivàle? Kult?
Fullfører Twin Peaks nå. Anbefaler alle til å se det

eirik s

Sitat fra: Åsmund på  4 november 2011, 12:13:42
Noen som har sett Carnivàle? Kult?
Fullfører Twin Peaks nå. Anbefaler alle til å se det
Jeg prøvde meg på Carnivale for noen år siden, men syntes liksom det var litt snålt for snålhetens skyld. Men jeg har planer om å gi det en ny sjanse.

Twin Peaks er selvfølgelig fantastisk. Jeg så den da den gikk på TV første gangen og ble skikkelig satt ut.

oskar

Sitat fra: Åsmund på  4 november 2011, 12:13:42
Noen som har sett Carnivàle?

Jeg har ogs gitt det en sjangse men begynte på the wire samtidig så det ble mildt sagt satt i skyggen:) Skal nok se det ja.


Forresten; Jeg kan anbefale alle å se filmen This is England. Alle som har sett den bør se serien This is England `86.
Skikkelig goe greier.

Har ikke tenkt til å se Twin Peaks. Bare for å erte eirik-gutten. Har ikke sett Gudfaren enda heller...
Åge har fingra Shaun White i Wigwam

eirik s

SitatForresten; Jeg kan anbefale alle å se filmen This is England. Alle som har sett den bør se serien This is England `86.
Skikkelig goe greier.
Støttes.

SitatHar ikke tenkt til å se Twin Peaks. Bare for å erte eirik-gutten. Har ikke sett Gudfaren enda heller...
Gudfaren 1 og 2 er viktigere enn Twin Peaks. Get on that shit!

Åsmund

This is England er veldig bra, syns ikke serien er like god, menmen.
Har ikke sett Gudfaren 1 og 2, og heller ikke Scarface og Goodfellas.
Sett Fire Walk With Me? Hørt både negativt og positivt om den. Verdt å se?

Og de som liker Entourage godt bør se How to Make It in America

eirik s

#1222
Jeg er ikke så stor fan av Scarface som mange andre, men den er absolutt verdt å se. Goodfellas er like viktig å se som de to første Gudfaren-filmene. Vi snakker om 3 av de 10 (5?) beste filmene noensinne.

Jeg likte ikke Fire Walk With Me noe særlig. Den prøver lissom litt for hardt, og har nesten ikke noe av sjarmen til TV-serien.

Jeg skal innrømme at jeg har sett på Entourage, men det er faen meg Sex & The City for gutta. Null karakterutvikling og hver sesong ender basically tilbake der den startet. Og med den minst karismatiske hovedrolleinnehaveren jeg har sett på lenge...

P.S Apropos This is England: De andre filmene til Shane Meadows er også verdt en titt, spesielt Dead Man's Shoes.

oskar

Sitat fra: Åsmund på  4 november 2011, 16:17:41
Og de som liker Entourage godt bør se How to Make It in America

How to make it er så jævlig bra!!!!!!!
Åge har fingra Shaun White i Wigwam

MCM

Entourage har jeg sett 0,5 av første episode. Skrudde av

How to make it in america er ok. Bored to death derimot er fantastisk. Elsker Ted Danson selv om jeg egentlig ikke liker ham
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

eirik s

Jeg begynte på Bored to Death, men klarte ikke å komme helt inn i det. Får gi den en sjanse til. Og så må jeg tydeligvis sjekke ut How To Make It in America.


SitatEntourage har jeg sett 0,5 av første episode. Skrudde av
He he. Jeg må innrømme at jeg faktisk har sett hele serien. Uten at jeg helt vet hvorfor (Jeremy Piven, antar jeg). Det er helt klart den dårligste serien jeg har fulgt hele veien.

Åsmund

Dead man's shoes er fet som pokker, fyy. Haha, Entourage er bare noe du sitter å ser på uten å måtte anstrenge noenting som helst for i det hele tatt å følge med. Litt som HotelCæsar.

eirik s

Steven Soderbergh's Contagion var veldig veldig veldig bra.

Her er traileren. Den gir litt feil inntrykk av hvordan filmen egentlig er, og inneholder en liten spoiler:

http://www.youtube.com/watch?v=4sYSyuuLk5g#ws

Åsmund

Så Paradise Lost nå, har noen sett den helt nye?
Også sett Zeitgest. Bare del 1.
Hvilke dokumentarer er bra=

eirik s

SitatSå Paradise Lost nå, har noen sett den helt nye?
Den har ikke kommet ennå. Eller, den ble vist på New York Film Festival for tre uker siden, men har ikke ordentlig premiere på HBO før i januar. Jeg regner med at du har sett nummer to? Og at du vet hva som skjedde i saken i slutten av august?

Nå det gjelder Zeitgeist (og Loose Change og andre slike) så bør du ta dem med en rimelig stor klype salt.

Nå skal jeg på kino. Kommer tilbake med en dokumentarliste litt seinere ;)