Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

KolbotnChris

hahahahha, det kommer ann på hva du din seksuelle legning.. eller hva det nå heter

eirik s

Kan vi si oss ferdig med den da, og holde oss til vanlig film bittelitt? Ikke for å være vanskelig, altså...

Gerber

Jeg så nettopp Lemony Snicket's A series of unfortunate events. Fysøren, den var skikkelig merkelig. jeg fikk liksom ikke tak i metaforene. irriterende egentlig. noen andre som har sett den, som vil dele tanker rundt den?

eirik s

Jeg så den for en stund siden, og vet heller ikke helt hva jeg skal si (og husker egentlig ikke så mye heller). De har visst satt den sammen av de 2-3 første bøkene i den ganske lange serien (som jeg også begynte på en gang uten å få helt taket på dem :))
Det var meninga at det skulle komme fler, men den gjorde det såpass dårlig at prosjektet døde.

Hmm. Dette innlegget hjalp deg jo egentlig ingenting, ser jeg...

Andy K

Så Quantum of solace her om dagen, vet ikke helt hva jeg skal si om den, syns alt ble litt for kaotisk og handlinga var litt tung å gripetaki (iforhold til at det er en James Bond-film), noen fler som har sett den? Andre synspunkter?

SK

Slumdog Millionaire og Rocknrolla må være de eneste filmene som frister :P hehe
Også W litt da, siden jeg begynner og bli fan av Josh Brolin.

Kompisen min er bond fan, vis det er verdt og vite om Bond, så vet han det, han vet årstall, hvilken skuespiller, hvilken pistol, klokke, bil og hvem som hadde biroller i ALLE filmene, og når han blir skuffa av en Bond film, da gidder jeg rett og slett ikke og bruke penger på å se den :P


Men jeg lurer på, noen som har sett Hell Ride?
Husker jeg var superstoket når jeg så trailer og skuespillerne på imdb men nå som den er kommet har jeg ikke fått sett den av noen helt uforklarlige grunner.. Noen som har sett den? er den bra?

- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Siden jeg ikke liker "tradisjonelle" Bond-filmer er det i min bok bare positivt hvis en såkalt Bond-fan ikke liker de nye filmene...

Jeg er sånn ca halvveis i Hell Ride, men er ikke overimponert, dessverre. Ble også "lurt inn" av traileren, men den er jævla rotete og mangler fullstendig karakterer man kan sympatisere med. Masse enkeltøyeblikk som er ganske kule, though. Bør vel se den ferdig før jeg avsier endelig dom...

SK

Det jeg trodde, har du sett den ferdig nå? :)
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

MCM

The death and life of Bobby Z var ganske artig
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.


Ruggeland

Jeg snublet over en film på TV her en dag, nemlig "The quick and the dead". Er det bare jeg som synes det var en skamløs rip-off av tre kjente Sergio Leone-filmer? Jeg synes det var så mye i den filmen som var direkte stjålet fra Clint og co. Noen som har sett den og kan uttale seg?
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.


Åsmund


eirik s

SitatJeg snublet over en film på TV her en dag, nemlig "The quick and the dead". Er det bare jeg som synes det var en skamløs rip-off av tre kjente Sergio Leone-filmer? Jeg synes det var så mye i den filmen som var direkte stjålet fra Clint og co. Noen som har sett den og kan uttale seg?

It's supposed to be.

For å utdype: Jeg digger The Quick and the Dead. Den er regissert av en av mine favorittregissører Sam Raimi (Evil Dead-trilogien, A Simple Plan, Spider-Man-filmene), som her har laget noe som absolutt ikke må sees på som en seriøs western. Men nettopp en hyllest til Sergio Leone, ispedd Raimis egen sinnsyke stil på full guffe. Men jeg kan skjønne at den virker litt rar hvis man ikke er med på vitsen...

Russel Crowe's første amerikanske rolle også, tror jeg.

eirik s

Eiriks oppsummering av Oslo Internasjonale Filmfestival 2008, dag 1:

Slumdog Millionaire
av Danny Boyle: Denne så jeg kun fordi filmskribenter jeg stoler på (for å si det sånn) var helt over seg. Jeg hadde ikke lest noe om den eller sett traileren, og jeg vil anbefale folk å gjøre det samme. For dette er en film som absolutt bør sees når den kommer på vanlig i kino i Januar. Og stort mer vil jeg ikke si, fordi jeg unner folk å ha samme opplevelse som meg.

Veldig god start på festivalen.