Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 4 Gjester leser dette emnet.

SK

haha, gleder meg til 3-10
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

Åsmund

Altså jeg ser på 30 days of night nå, ganske kul
Såg Get Smart i går, morsom.

Hvis du vil ha en kul serie se Dexter. Og Prison Break, Heroes og Entourage. Og selvfølgelig South Park, men det har pause

SteinO

Entourage, beste serien noen gang laget, min mening!!

eirik s

SitatHvis du vil ha en kul serie se Dexter. Og Prison Break, Heroes og Entourage. Og selvfølgelig South Park, men det har pause
SitatEntourage, beste serien noen gang laget, min mening!!
Hmm. Går sikkert an å lage en egen serie-tråd også.
Mine kommentarer uansett:
Dexter har jeg bare sett første (og muligens andre?) episode av, og det funka ikke helt for meg. Men det er en sånn serie jeg tror jeg bør gi en sjanse til.
Prison Break begynte jeg aldri å se (er hekta på mange nok allerede).

Heroes, ja. Uff. Så mye potensial, så dårlig gjennomført. Og serieskaper Tim Kring påstår at han aldri har lest superheltserier? Yeah right! Det er jo faen ikke en eneste karakter eller historie som ikke har vært gjort fjorten ganger bare i "X-men" allerede, og ikke bare er klimakset i første sesong en super-ripoff av Watchmen, men de har tydeligvis ikke forstått det de prøvde å kopiere en gang.
Forresten: Måten de "unngår" eksplosjonen på i avslutninga av sesong 1? For det første: Hvorfor trenger Peter hjelp a broren sin til å fly bort, når han på dette tidspunktet fint greier å gjøre det selv? For det andre: En atombombe som går av i lufta er mye farligere enn en som går av på bakken.
Og dette er bare toppen av isfjellet..
Det som irriterer meg mest er at det er et tema jeg synes er spennende, men som de ikke er i nærheten av å takle på en interessant måte. Og kritikerne faller over hverandre i ren begeistring fordi de tror det er første gang noen har sett på superhelter fra den vinkelen.

Entourage følger jeg også med på, men beste serien ever? Sex and the City for gutta, spør du meg. Selv synes jeg inside-greiene om filmbransjen er litt kule, men jeg mistenker at hovedpuplikummet her tenker "pupper".

Mine favorittserier (innenfor det mer seriøse) den siste tiden har vært Sopranos, The Wire, Deadwood og Battlestar Galactica.

Åsmund

Ja er nok enig med deg i de tingene du sier om Heroes. Mange ganger jeg bare har tenkt at dette var egentlig ganske rart, men jeg gidder ikke å tenke kritisk hele tida, for da tenker jeg så mye på det at jeg blir lei hele greia.
Dexter burde du å sjekke mer ut ja, utrolig kult.
Prison Break skal jo slutte og neste og siste episode av hele greia blir sendt neste mandag(?) i usa, noe som er greit, fordi det har gått så lenge.. Ett godt eksempel på en serie som har gått lenge er Lost.

eirik s

Lost synes jeg er litt opp og ned, men på sitt beste er den veldig bra. Har ikke sett så mye av sesong 4, men har planer om det. Jeg håper virkelig folka bak serien veit hvor de har tenkt seg, for å si det sånn...

Hjermahgerd

Sitat fra: BergenÅsmund på  3 desember 2008, 20:31:26
Prison Break skal jo slutte og neste og siste episode av hele greia blir sendt neste mandag(?) i usa, noe som er greit, fordi det har gått så lenge..

Det har virkelig vært noen skikkelig grusomme cliffhangers på slutten av PB-episodene i det siste! Dæven
I følge Wikipedia er det tre episoder igjen av denne sesongen, dvs etter den som ble vist i går. Den siste episoden i sesong fire blir dessuten beskrevet som en "Fall (Autumn) Finale".

Forresten fikk jeg endelig sett "Låt den rätte komma in" i dag og den skuffet ikke i det hele tatt. Sykt bra film
No cake for the impurity
Blogg

Åsmund

Gikk ikke noen episode i går da.
Og jeg har ikke gjort masse research, bare utifra denne http://www.tv.com/prison-break/show/31635/episode_listings.html

Hjermahgerd

My bad, det gikk en i forgårs. 1 desember
Jeg pleier å se dem dagen etter så jeg tullet litt
No cake for the impurity
Blogg

eirik s

SitatForresten fikk jeg endelig sett "Låt den rätte komma in" i dag og den skuffet ikke i det hele tatt. Sykt bra film
Good man  ;D

Tønsberg Sebastian

har noen sett den nye halloween filmen? den er jo bare dritkul
I love my bike!:)

the one taste.

eirik s

Den til Rob Zombie? Jeg tør nesten ikke ;)
Og ikke fordi jeg tror den er skummel. Jeg liker Zombie som filmskaper. Eller: Jeg liker attituden hans, og jeg tror det kan finnes en framtidig skrekk-klassiker inni huet hans et sted. House of a 1000 Corpses er bare rot, men jeg liker Devil's Rejects ganske godt, og det virket som han tok et langt skritt framover som regissør der. Men nesten alt jeg har hørt om hans Halloween-remake høres helt forferdelig ut, og de forandringene han har gjort i forhold til originalen får det bare til å virke som han misforsto poenget i den fullstendig. I tillegg til at jeg ikke skjønner vitsen med å lage en remake av den.

Men jeg får vel se den en gang, tenker jeg.

P.S. Her er en anmeldelse fra en kritiker jeg vanligvis stoler på i sånne sammenhenger. Se spesielt "karakteren" nederst: http://chud.com/articles/articles/11637/1/REVIEW-HALLOWEEN-DEVINS-TAKE/Page1.html

SK

Jeg liker The house of a 1000 Corpses, og jeg digger Devils Rejects! Men ble skuffa over remake'n av Halloween, synes synd på Danny Trejo å.. :(
Men jeg gleder meg til nye filmen hans kommer ut selv om det ikke er kommet så mye info om den enda..

Når det kommer til TV-serier så slutta jeg med Prison Break etter 2 sesongen for da gikk det for langt, samme med Lost.
Begge seriene burde bare sluttet etter første sesongene!
Eneste serien jeg følger med på atm er The War at Home! som er helt fantastisk morsomt :D
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

Eirik.E

Gled dere til Rocknrolla. Bedre film er det lenge siden jeg har sett! Likheter til Snatch, men er ikke for mye. Syns Guy Ritchie igjen har gjort en utrolig bra jobb! Denne er blant mine topp 10. :)

eirik s

Sitat fra: Eirik.E på  3 desember 2008, 22:46:54
Gled dere til Rocknrolla. Bedre film er det lenge siden jeg har sett! Likheter til Snatch, men er ikke for mye. Syns Guy Ritchie igjen har gjort en utrolig bra jobb! Denne er blant mine topp 10. :)

Hadde tenkt å se den under Oslo Filmfestival, men det kokte bort. Jeg liker Lock, Stock... og Snatch, men er ikke så superfan av dem som mange andre er. Regner med at Rocknrolla ender opp som en DVD-titt...