Hvordan komme i gang med fotografering

Startet av MAGNUmS, 23 oktober 2006, 04:41:13

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Tösedreng

fyldig å fine svar, det likte jeg veldig ;) ble litt klokere å kan jeg påstå :)

Tösedreng

Hepp! Jeg skal kjøpe meg en ekstern blits. Har et Nikon D40, noen av dere som har en god en og annbefale?


* aka mads

Som cc sa tidligere, sb 800 eller en sb 600, begge Nikon. Ville hørt med en fotosjappe, eller bare ring til Nikon, de kan svare deg på sånne spørsmål. kan selv anbefale sb 800, har hatt min lenge, og det er en meget god blitz. m
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

Leifi

idag så var me fyst å sykla å filma street, og så dro me te fjellet og lagde et hopp og filma og jibba i noen timer, og når eg skal se igjennom filmen på kameraet nå, så var alt og eg mener alt på hele tapen fylt med gråe vannrette striper, sjekka d liksom før me var ferdi å filme og da var hele tapen helt fin, noen som vet ka som har skjedd og hvordan man kan fikse det? det er mange timers arbeid, fall og triks som vi ikke har satt før som vil gå tapt viss det ikke blir fiksa :'(
yay, i ride little bike

Mongoose

Sitat fra: leifer`n på 19 februar 2008, 22:18:25
idag så var me fyst å sykla å filma street, og så dro me te fjellet og lagde et hopp og filma og jibba i noen timer, og når eg skal se igjennom filmen på kameraet nå, så var alt og eg mener alt på hele tapen fylt med gråe vannrette striper, sjekka d liksom før me var ferdi å filme og da var hele tapen helt fin, noen som vet ka som har skjedd og hvordan man kan fikse det? det er mange timers arbeid, fall og triks som vi ikke har satt før som vil gå tapt viss det ikke blir fiksa :'(
feil tråd kis

Leifi

yay, i ride little bike

Erik

30d er et bra kamera. 5 bilder i sekundet burde funke greit.
Sykkel: sykkel

Åsmund

Har noen peiling på en bra blitz til eos 400d?

Erik

580 ex II som er toppmodellen til canon eller
430 ex som er noe rimeligere
Sykkel: sykkel

Åsmund

ja, 580 ex II blir for dyrt tror jeg..

Kristian

Whoop!
Jeg skal kjøpe et speilreflekskamera. Jeg vil hovedsakelig ta actionbilder av BMX og kanskje Skating.
Hva bør jeg velge som en ingangsbillett til fotoverden?

-kristian :)
Sitat fra: C-Man på 18 juni 2008, 17:42:24
Jeg er glad fordi Kristian knakk armen i går. Det betyr at vi andre kan progge i fred, uten å bli tatt igjen hele tiden.  :P

Åsmund

Canon EOS 450/400d. Nikon d70s eller d80 og d40.

OleA

Kjøpte selv Canon eos 400d for ikke lenge siden og selvom jeg fortsatt er på veldig nybegynnerstadiet når det kommer til foto vil jeg anbefale dette kameraet på det sterkeste.
Veldig brukervennlig, føles dønn solid og veldig mye innstillinger å velge å vrake i.
I tilegg til 18-55 kit-objektivet som fulgte med (og som faktisk har fungert ganske bra til sykkel fotografering) har jeg kjøpt et Canon 100-300mm objektiv og i morgen kommer mest trolig canon 430 ex (blitz som nevnt ovenfor) i posten.
Vil mest trolig investere i en canon 580ex II etterhvert bare jeg får satt meg mer inn i helt generell bruk av blitz.
K-town / Granli knights

* aka mads

Hyggelig å høre Kristian. Snakk med meg, jeg kan sikkert fikse en grei deal på noe vet du...
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

NaaDeN

ey, jeg skal bestille speedlite ex580 fra USA snart, i og med at jeg ble anbefalt den blitsen hvor en jeg spurte til mitt canon eos 450 D

Men jeg tenkte kansje jeg skulle bestille fisheye og ? hva er til og anbefale som passer mitt kamera? hva bruker dere andre med fisheye ? med zome og sånt?

er denne bra? : FISHEYE ZENITAR 2.8/16 LENS

Det er jo bare 16 mm zome på den hvordan fungere det osv? :) takk for raske svar

Mvh
Christian naaden