Howto: Manual

Startet av Mongoose, 1 mai 2006, 16:08:21

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Thomas

Sitat fra: Anki på  9 juni 2006, 20:36:54
Meget interessant historie ThooMas. Du skulle ha brukt bakbremsen med en gang.
haha, nei! Men bare for at de som er nybegynnere kan ha et eksempel på hva som KAN skje når man ikke bruker bakbrems.
-Sgitnuar_

JanPhilip

jeg bruker heller aldrig brems når jeg gjør manual, men det er ikke no fasitt bare prøv deg frem og du finner fort ut hva du liker best :)

khon

1.Dere sier jeg skal lene meg bakover....Gjør jeg det så skjer det ingen ting.

2. Jeg har prøvd å lene meg bakover og presse styret mot meg =  fikk det til ett lite stykke, men datt ned igjen.

3. Jeg skulle prøve etter det hadde gådt en stund, Men da hadde jeg noe sinnsykt vondt i armene! :-\

Så nå er jeg veldig usikker igjen :(

Thomas E

Strake armer, og dytt rumpa nedover og bakover. Da kommer jeg hvertfall opp på bakhjulet, ikke det at jeg klarer å holde den der :P

Rølla

Hei folkens. Det er ingen endelig fasit på hvordan man gjør manual. Tips og vink er fint, men det som funker best er: ØVE ØVE ØVE.
Man må ikke tro at man klarer et triks fordi man har lest om det... GÅ UT OG ØV!!
Noen bruker brems, andre ikke. Gjør det som føles riktig for deg.
.Bikers unite.

HARO F2

i Dave Mirra BMX Trick Tips (dvd) sier han at man skal bruke bak bremsen :-\

eirik s

Igjen: Hvis man vil bruke bremsen, gjør man det. Eller så kan man la vær. Det er en grunn til at vi kaller dette freestyle

petter speth

er marshall en lett sykkel å gjøre det med? eler er den vanskelig... den er jo litt stor har jeg en følese av...

perkristian

den er like lett og like vanskelig som alle andre sykler vil jeg si, bortsett fra hvis den veier et tonn da... men ta utgangspunkt i twenty lr wtp som det går mest i av komplette sykler her...
Man må bare øveøveøve til man finner sitt eget "sweet-spot" og da er det bare øveøveøve på det sweet-spottet :)

chippi

Sitat fra: Tarjei på  1 mai 2006, 16:08:21
jeg vil vite hvordan hvordan vi skal gjøre manual? ;D

Burde man ha stor eller liten fart til å lære seg det? hva er lettest?

SimenF

Litt gammel tråd eller? Stor fart er best.
100% av alle telefonkioskvoldtekter skjer i, eller rundt en telefonkiosk. Det samme med telefonkioskdrap, og telefonkioskran!

Thomas

Prøv i en slakk nedover bakke med det du føler er passe fart
-Sgitnuar_


tell

Manual er, som eirik s sier et triks man bare må øve og øve og øve på, men et lite tips for å holde balansen er å holde en finger på bremsen, slik at hvis du detter for langt bakover trykker du bare inn bremsen slik at du tipper fremover igjen.. bare øv masse på å holde balansen

mvh Adrian Tell