Problemer med khe geisha freecoaster

Startet av Merali, 22 mars 2012, 15:58:52

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Merali

Hei.


har en liten problemstilling med coasteren min; jeg får ikke tråkka.


om jeg demonterer og monterer alt sammen i navet så fungerer det å tråkke helt til jeg tar bunny eller ruller langt, så må jeg tråkke flere runder for at det skal skje noe. Hvis ikke det går så er det bare... stopp.


det kjennes ut som clutchen ikke tar tak, at den ''løsner'', evt ''ruller ut av gjengene''  så fort den får belastning. jeg kjører uten de små shimsa, noe jeg har gjort lenge. kan dette ha noe å si? har gjort det en god stund. clutchen så forholdsvis bra ut, og det gjør gjengene på driveren også.


noen som har en logisk forklaring på dette?

Waldemar

For et par dager siden så hadde jeg også noe problem med min freecoaster(alienation rush v2). den låste seg vis jeg tråkket bakover. Det som jeg gjorde for å fikse den var å åpne den og tørke bort all den gammle greasen, og smørte på ny. Etter det så funka den fint. Nå vet jeg ikke om det hjelper med din, men det er verd et forsøk.

maggy123

Hvis coasteren glipper, så pass på at du ikke har fylt opp utsiden av clutchen/innsiden av skallet med grease. Da vil den bare skli. Bruk litt whitesprite eller noe annet fettløselig, og smør den inn med en liten dråpe teflonfett eller annen form for tynnere fett. Dette bare fordi den ikke skal være HELT tørr.

Merali

Takk for svar! Kom frem til at det var de fjærbelasta kulene som sitter på akslingen som hadde fått seg en støyt, ganske åpenlyst egentlig, var ett par hakk på begge sider...