Flerbruks ramme?

Startet av slm, 29 april 2013, 21:55:43

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

slm

Hei :)
Kan hende dette blir et litt teit spørsmål, men sånn får det bare bli.
Jeg har syklet såpass lenge nå og er sikker på at bmx er noe jeg vil holde på med, har ikke syklet lenge til å få til noe bra. Men det kommer seg nok med tiden, etterhvert som jeg får syklet mer.
Jeg digger både street og flatland, men vurdere å fokusere litt ekstra på flatland fremover. Og det jeg lurer på er om det er mulig å lage en sykkel som duger til begge deler? F.eks en sykkel med en flat ramme som tåler lett street eller en street ramme som har god geo for å gjøre flatland tricks på.

Beklager for en lang og muligens dårlig formulert tekst.

Mvh
Slm :)

Gøran

vil tro Fly Tierra er ramma du er ute etter ;)

Mener broderhuck hadde den som en flat sykkel. Tierran er jo en street/jibbe ramme. liten å rask
så den burde gjøre jobben.
du må uansett gjøre et kompromiss med en sånn sykkel. for å få til en sykkel som er super på begge deler blir vanskelig. men antar du kan lage noe som funker til begge deler

Tierra ramma finner du nok på bruktmarkedet, om ikke kan du høre med www.Bmxelement.no hvor lenge det er til de evt får inn en

http://www.flybikes.com/product/frames-and-bars/tierra-frames.html




Fit Benny L ramma er jo også noe i samme kategori. å vis du ser på noe av det som er filmet av Benny selv så kan man se at den er laget med tanke på endel Flat triks også..


Trondheim sykkel Fører Fitbike-co
www.trondheimsykkel.com


http://fitbikeco.com/frames/benny/




Lykke til med bygget = )


1601,Keep it Real
www.bmxelement.no

slm

Takk for svaret :)
Skal ta en titt på de nevnte rammene, sitter også å ser på en del Subrosa rammer atm.

Mvh
Stian

SteinG

Street ramme til flat går fint. Bare ha gaffel med kort fremspring, og kanskje et kort stem. Dekk med lave knaster. 4 pegs. Coaster. Så er du der.

slm

Takk for tipset.
Får sette meg ned og ta en titt på forskjellige deler og lage meg en liste. Slik at jeg vet hvor mye jeg må spare meg opp til.
Alle tips til oppsett mottas gjerne :)

SteinG

Du kan sende meg en epost med delelista du har i dag, så skal jeg komme med forslag på hva du kan bytte for å få en allround sykkel. Vi har noe flatland deler på lager som ikke ligger på sida.

slm

Takk, skal sende deg lista nå.