Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Roger

Sitat fra: MCM på 11 februar 2009, 15:12:30
Denne her skal jeg se i kveld. Ser syykt lovende ut siden jeg digger bruce Campbell! http://www.imdb.com/title/tt0489235/

ikke prøv å se den uten meg

SK

Blæh, jeg å vil se den....

Men en ting
Er Tarantino så jævla stor?? at alt han har en liten bit med å gjøre er fantastisk? Det er greit, mannen er genial, men herregud! Feks, på coveret til Running Scared(som er en fantastisk film) står det "Tarantino approved, action guaranteed!"  ..    hva faen ?  Så filmen er ikke verdt å se vis Tarantino ikke liker den?

også en liten ting.. det er sikkert bare meg, men den beste filmen som Tarantino har vært med på er True Romance.. Elsker den filmen!
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

MCM

True romance er bra, men jeg syns Four Rooms er en av de bedre.
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

eirik s

SitatUlikt deg Eirik
Jeg sa at jeg driter i handlinga inntil videre. Dvs at jeg ikke er så opptatt av det på nåværende tidspunkt, siden jeg uansett skal se filmen, nettopp på grunn av de faktorene jeg nevnte. Hvis handlinga suger når jeg ser den, kan du banne på at jeg ikke driter i det.

Det er flere grunner til at jeg gleder med såpass til ... Basterds. For det første så har Tarantino ennå ikke bommet som regissør etter min mening*. For det andre, så bør dette være en litt ny greie for ham, så det blir spennende å se hvordan han takler det. Og for det tredje, så har han snakket om denne filmen i over 10 år, og de fleste trodde vel at det aldri ville bli noe av.

SitatMen en ting
Er Tarantino så jævla stor?? at alt han har en liten bit med å gjøre er fantastisk? Det er greit, mannen er genial, men herregud! Feks, på coveret til Running Scared(som er en fantastisk film) står det "Tarantino approved, action guaranteed!"  ..    hva faen ?  Så filmen er ikke verdt å se vis Tarantino ikke liker den?
Et par kommentarer til dette: For det første så er det som oftest de tinga han skriver og regisserer sjøl som er bra, og så er det mye veldig hit og dit der han er såkalt "executive producer". Men poenget er at en executive producer er som oftest bare produsent i navnet, og har fint lite med selve produksjonen av filmen å gjøre. Kan hende han har spytta inn litt penger, eller i Tarantino's tilfelle så låner han sannsynligvis bare bort navnet sitt til kompiser som lager film slik at det skal bli lettere for dem å få finanser. Hell Ride (æsj og fy) er et stjerneeksempel på dette. Running Scared tror jeg rett og slett bare han digget, og derfor lot dem bruke navnet hans i markedsføringa.
Og det er nettopp det de derre "Tarantino Approved"-greiene er: Ren markedsføring. Og ganske desperat (og litt trist) sådan etter min mening.

True Romance, ja. Den er litt interessant i Tarantino-historien, siden den er en av 3 filmer basert på et manus av ham som er regissert av noen andre**. Den ville garantert sett annerledes ut hvis han hadde laget den sjøl, siden Tony Scott har en regi-stil som er nesten dønn motsatt av Quentin's. I tillegg så døde Clarence i original-manuset.
Planen var egentlig at ha skulle lage den sjøl (og selv spille hovedrollen) sammen med noen kompiser, men så fikk han et godt tilbud for manuset, samtidig som det ble fart i Resevoir Dogs. And th rest is history...
Det er ganske tydelig at han har blanda følelser for den ferdige filmen. Han ville nok helst ha laga den sjøl, men jeg vet at han liker den ferdige filmen veldig godt (Tony Scott er en av hans favoritt-regissører av en eller annen merkelig grunn).
Den troner høyt på min favoritt-liste også, og jeg hadde en interessant opplevelse første gang jeg så den på kino i '93 eller '94. Jeg var alene, og ved siden av meg satt det to søte jenter. Da filmen var slutt spurte den ene om jeg hadde lyst til å bli med og finne noe og spise (just like in the movie), men jeg min jævla pingle takka nei, selv om de tilbød seg å spandere(!) Tro meg, jeg har lurt mye på hva det der kunne ha ført til. Faen!

* Bortsett fra i Four Rooms. Sorry, Marius men det er en drittfilm. Rodriguez sin del er den enste som er verdt å se (knapt nok).
** Quiz: Hvilke er de to andre? Og på hvilken annen Tony Scott-film har han bidratt til manuset (hovedsaklig litt dialog)?

P.S. My Name Is Bruce ligger også i min stadig voksende "skal se snart"-haug. Alle som liker herr Campbell bør se Bubba Ho-Tep og høre på kommentar-sporene hans på Evil Dead-DVD'ene.

SK

#394
Hell ride likte jeg ikke, men Running scared skjønner jeg godt han likte. Når du sier det, mener jeg at jeg har lest historien bak True Romance ett sted, hmmm

quiz. From Dusk till dawn og Natural Born Killers?

Siden jeg og en kompis er svorne Campbell fan så har vi "kremt" leta over hele internett for og laste ned begge de der 2, men det er ingen som vil seed'e :<
funfact, jeg kjøpte Dusk .. Dawn 2 kun pga campbell sto på forsiden, så var han med i 2min? sneeky sneeky

2 ting til, jeg ser nå at jeg digger flere av Tony's filmer, så han kan ikke være noe spess dårlig regissør.
også, noen her som har sett 11:14? Jeg vil si den er sykt bra skrevet og laget. Sykt morsom/syk/småspennende film, som ikke er så veldig kjent.
http://www.imdb.com/title/tt0331811/
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Sitatquiz. From Dusk till dawn og Natural Born Killers?
Jupp. Og svaret på det andre spørsmålet er Crimson Tide. Det er ganske lett å spotte Tarantino-dialogen blant resten...

Og jeg avfeide nok Tony Scott litt fort, ja. Jeg liker egentlig ganske mange av filmene hans jeg også, for eksempel nevnte Crimson Tide, Man on Fire, The Last Boy Scout og Enemy of The State. Men han har laga såpass mye dritt også, og Tarantino fremhever Days of Thunder som en favoritt, og da takker jeg for meg...

Håkon

Er det ikke to filmer med nesten identiske navn, Enemy in my state og Enemy of the state, om jeg ikke tar feil..?
Tjalvæææ

eirik s

Det er ikke Enemy at the Gates du tenker på? Fant ingen film som heter Enemy in my State, og det hadde ærlig talt vært en forferdelig tittel som har fint lite med vanlig bruk av det engelske språket å gjøre ;)

Det minte meg forresten på den kommende Michael Mann-filmen Public Enemies med Johnny Depp og Christian Bale. Jeg tror dette kan bli noe helt spesielt: http://www.imdb.com/title/tt1152836/

eirik s

Hi hi. Fra Empire's anmeldelse av Harald Zwarts Pink Panther 2:
"Perhaps Steve Martin should surround himself with funny people, rather than serious thesp co-stars Andy Garcia, Alfred Molina and Jean Reno, not to mention dull director Harald Zwart."

Hahahahahahaha...

MCM

bubba ho-tep er notert!!
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

Håkon

Sorry, jeg failet!
Tenkte på Behind enemy lines!
Tjalvæææ

SK

Last Boy scout er en av mine action favoritter faktisk, digger Damon Wayans i både den og Bulletproof..
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

#402
Den kom litt fortere enn helga, gitt: http://movies.yahoo.com/premieres/11990378

Edit: Goosebumps...

SK

Så akkurat Spies Like Us.. Bortsett fra å være en sykt morsom film fant jeg 2 funfacts
1. Terry Gilliam, Joel Coen og Sam Raimi har gjesteroller
2. Kong Olav er takket på etterteksten!  hehe


Jeg fikk ikke lyd på traileren til iblablabla Basterds btw....
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

1. Husker ikke hvor Terry Gilliam er hen, men Sam Raimi og Joel Coen er portvakter, i hvert fall. Coen var forresten redigeringsassistent på Evil Dead i sin tid...
2. Det er fordi deler av filmen er spilt inn i Norge.


SitatJeg fikk ikke lyd på traileren til iblablabla Basterds btw....
Funker fint her. Uansett: Den kan lastes ned som Quicktime HD fra samme sted...

Og hvis du ikke gidder det:
http://www.youtube.com/watch?v=pel3GE97evA