Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

SK

Sitat fra: eirik s på 12 februar 2009, 16:35:58
1. Husker ikke hvor Terry Gilliam er hen, men Sam Raimi og Joel Coen er portvakter, i hvert fall. Coen var forresten redigeringsassistent på Evil Dead i sin tid...
2. Det er fordi deler av filmen er spilt inn i Norge.


SitatJeg fikk ikke lyd på traileren til iblablabla Basterds btw....
Funker fint her. Uansett: Den kan lastes ned som Quicktime HD fra samme sted...

Og hvis du ikke gidder det:
http://www.youtube.com/watch?v=pel3GE97evA

Gilliam var lege, han kjente jeg igjen, men raimi og coen så jeg på rulleteksten. Det var det jeg skjønte.. hehe

Nå har jeg ikke lyd på youtube heller! drittpc
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

SitatGilliam var lege
Det var det, ja. Lenge siden jeg har sett den, gitt...

Og mens vi er inne på det: Sam Raimi blir skutt i fillebiter i Coen-brødrenes Miller's Crossing  ;D

SK

jeg tror jeg har sett millers crossing på tv engang for lenge siden.. hmm

Btw. Her sitter jeg (syk) med No country for old Men, Cry Wolf, Iron Man, Hot Shots 2 og Terminator 1. Klarer ikke å bestemme meg hvilken film jeg skal se, hvilken?
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Det spørs på humøret, antar jeg.

Er Cry Wolf denne http://www.imdb.com/title/tt0384286/ ? Den så ikke så veldig interessant ut, spør du meg, så den ville jeg vel ha droppet.

Utfra mitt eget humør akkurat nå ville jeg vel ha sett enten Terminator eller Hot Shots, tror jeg. Men No Country for Old Men er den klart beste filmen der...

Og se Miller's Crossing "på ordentlig", for faen!

SK

#409
Jeg er syk, så trengte noe som funka på humøret, men endte utrolig nok med å se alle Terminatorfilmene på rappen.. hehe
Jepp, den Cry Wolf. Helt grei thriller som jeg ikke har sett på en stund.

Jeg bestilte filmer igår så jeg får ta den neste bestilling..
Bestilte forressten:
Speed 2
Resorvoir Dogs
Coach Carter
Blair Witch Project
Haunting
Beverly Hills Cop box
og Orca


og her en liten funfact fra T.2
I scenen når John står og kjefter på Arnold fordi han skal lære å ikke drepe folk så gir John pistolen til Arnold mens hanen er spent, så bytter det til en annen kameravinkel, da er hanen avspent, så putter Arnold pistolen ned i buksa i en annen vinkel da er hanen spent igjen! haha :D
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

SitatSpeed 2
Kondolerer.
SitatHaunting
Hvilken? Originalen fra 1963 (klassiker) eller remaken fra 1999 (en av tidenes dårligste filmer)?


SK

Den nye, den kosta 33.- + owen wilson er med så jeg kjøpte den bare.
Er Speed 2 så dårlig? Har ikke sett den på ca 10år, husker nesten ingenting. Speed 1 er jo råkul...
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Jepp, det er den. Enkelt og greit.

eirik s

Og jeg gir meg ikke.*

Her er nok en greie som bør overbevise dere om at Watchmen ikke er "just another superhero movie":
http://www.youtube.com/watch?v=_zUgBK0-qbo

Her trengs det litt backstory: I det alternative universet i Watchmen er det ikke superhelt-serier som dominerer det amerikanske tengeseriemarkedet, men pirat-serier. Og en av dem er med som en "comic-within-a-comic" i boka (vi snakker om tegneserieversjonen av Watchmen her, heng med). Den er både ment som en måte å  utfylle bokas univers, men den kommenterer også hovedhandlinga direkte, både gjennom måten den veves inn i historien på, og også hvordan den har et paralelt handlingsforløp med en av hovedkarakterenes utvikling.
Så til film-versjonen. Først og fremst er "...Black Freighter" konstruert for å fungere som en tegneserie, både som visuelt og kontekstuelt virkemiddel, så den kommer ikke til å være med i filmutgaven av Watchmen i utgangspunktet. Men som en liten gave til fansen har Zack Snyder og kompani laget en tegnefilm-versjon (absolutt ikke for barn) som skal gis ut på DVD samtidig med at hovedfilmen settes opp på kino. Etter hvert skal den visst også klippes inn i en Director's Cut utgave av hele sulamitten på DVD.

I serien er det også utdrag fra en selvbiografi ("Under the Hood") en av de aldrende folka fra "første generasjon superhelter" har skrevet. Den er nå blitt filmet som en dokumentar, som også skal være med på denne DVD'en. Denne er det er litt synd at ikke får plass i hovedfilmen, siden det er ganske mye backstory der som er mer eller mindre viktig for handlinga, og om ikke annet så er det "universbyggende"

Uansett: Jeg bare elsker hvor nøye de har vært med detaljene her, så nå får man bare håpe at det viser seg i det ferdige produktet.

P.S. 3 uker igjen! Har jeg nevnt at jeg gleder meg?

*He he. Siden jeg har hypa denne såpass mye, får jeg virkelig håpe at det ikke er en drittfilm. Da blir jeg vel korsfesta her. Men de første pressevisningene var i går, og det jeg har sett av reaksjoner hittil (ingen anmeldelser ennå) fra folk jeg vanligvis stoler på, gjør at jeg føler meg relativt trygg  ;D

Hjermahgerd

Sitat fra: eirik s på 13 februar 2009, 18:24:21
Her er nok en greie som bør overbevise dere om at Watchmen ikke er "just another superhero movie":

Jada, vi har skjønt det nå
No cake for the impurity
Blogg

eirik s


SK

Det ble forandring i planene.

3000 Miles To Graceland
Beverly Hills Purk Collection Box     
Miller's Crossing (Special Edition)
Orca - Havets Hevner    
Reservoir Dogs (2 Disc)
The Blair Witch Project
THE DUDESONS 1 (US TV-series)
THE DUDESONS 2 (US TV-series)

hehe
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

SK

- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Hi hi. Jeg har vært der en av action-scenene foregår (Guggenheim-museet i New York). "Bildebevis":




Uansett: Den har jeg hørt en del forskjellig om. Både bra og dårlig, men de fleste er vel enige om at action-sekvensene er bra. Tviler på om det blir kino-tur for å se den, for å si det sånn...

Anki

Denne tråden burde bytte navn til: "Eirik og SKs filmtråd"