Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

eirik s

Nei, forresten: Etter å ha lest det intellektuelle høydepunktet som var dine innlegg i Alexander Rybak-tråden tror jeg ikke du kødder...

Gerber

Jeg så nettopp Lesbian Vampire Killers. Og jeg må virkelig si at det er lenge siden jeg ble så overrasket av en film. På godt og vondt, vil jeg nesten si.

eirik s

"Bill" er død. RIP David Carradine  :-[

Hjermahgerd

Sitat fra: eirik s på  3 juni 2009, 22:07:32
Jepp, det er måten å bedømme en film på: Det første promo-bildet uten noen som helst slags annen informasjon...

Vil si jeg ga den er fair sjanse, ja
Gir den 3 av 11 stjernetomler opp på skrå
No cake for the impurity
Blogg

eirik s

SitatVil si jeg ga den er fair sjanse, ja
Gir den 3 av 11 stjernetomler opp på skrå

Jepp. Ingenting å glede seg til. En av dagens beste mannlige skuespillere i hovedrollen i en overnaturlig western med dette plottet:

"Hex is a scarred Confederate soldier who wanders the post-Civil War west as a bounty hunter, often finding himself up against supernatural forces. In the film Hex battles a voodoo practicioner (played by John Malkovich) who plans to raise an army of Confederate dead to take over the country".

Og Megan Fox som prostituert:


Må være trist å ikke kunne glede seg til sånt..

Andy K

Minner meg litt om spillet Deadland.

eirik s

Er vel en viss mulighet for at de som lagde det spillet enten har lest Jonah Hex-serien (som dukket opp i 1972) eller noen av bøkene til Joe Lansdale (som også har skrevet Hex-serier): http://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Lansdale

Hjermahgerd

Sitat fra: eirik s på  4 juni 2009, 21:49:16
Må være trist å ikke kunne glede seg til sånt..

Du skulle bare visst
No cake for the impurity
Blogg

eirik s


eirik s

Hitchcock, ja. Anbefaler spesielt Rear Window, Psycho, The Birds, Vertigo og North by Northwest.

For å være litt pirkete, så vil jeg vel si at han ligger nærmere thriller enn skrekk, med unntak av noen filmer (spesielt Psycho).

eirik s

#685
SitatMen når sant skal sies, liker jeg faktisk den "nye" versonen av Psyco med Vince Vaughn bedre enn orginalen
... og der forsvant det lille som var igjen av din film-kredibilitet etter Indy-diskusjonen i fjor.

Og med unntak av Psycho, The Birds og (kanskje) Frenzy faller så godt som alle filmene til Hitchcock innenfor thriller-rammene. Har du sett filmer som North by Northwest, Rebecca, Strangers on a Train, Torn Curtain,  eller The Man who Knew Too Much, for eksempel? Skal godt gjøres å kalle dem for skrekkfilmer. Skjønner du i det hele tatt distinksjonen mellom de to sjangrene?

Og seriøst, du bør ikke prøve deg på meg i forhold til filmhistorie...

Spesielt ikke skrekkfilmhistorie.

Edit: Det er jo Larzzzzzzz, jo! Wohoo! Da forstår jeg med en gang kombinasjonen av total kunnskapsmangel og ekstrem tro på sine egne (manglende) evner...

eirik s

SitatTil tross for at du er en gammel gris på 35
Snakket med mora di, nå eller?

Til saken:
SitatDen øverste der forstod jeg ikke helt.
Det var jo noe nytt.

Sitatnå burde det kanskje sies at jeg var her tidligere kun for å lage totalt faenskap, da
Så da bør du tas i mot med åpne armer nå, mener du? Har du noen form for selvinnsikt i det hele tatt?

Uansett: Jeg kan mye filmhistorie. Punktum. Er det å utrope seg til verdenshersker eller å gjøre noe som trengs å jekkes ned? I tillegg så sa jeg det på denne måten:

"For å være litt pirkete, så vil jeg vel si at han ligger nærmere thriller enn skrekk, med unntak av noen filmer "

Var det så voldsomt? Det var jo du som begynte å bruke sterke ord om noe du tydeligvis ikke har den minste peiling på.

Til slutt: Selv om jeg og andre her tidligere har hatt moro av å rævkjøre deg i nesten hver eneste diskusjon du har vært med i, så synes jeg de holdningene du fremviser (og jeg driter i om det er kødd eller ikke) burde være nok til at du holdt deg unna for godt eller i hvert fall tenkte deg nøye om. Jeg er vanligvis ingen tilhenger av banning på forumet, men i ditt tilfelle er jeg villig til gjøre et unntak...

Andy K

SitatSå da bør du tas i mot med åpne armer nå, mener du? Har du noen form for selvinnsikt i det hele tatt?

Har aldri bedt om dette jeg. Er du som helt klart har savnet meg. Eller er det fortiden du savner? Du innser at du ikke helt har fått til noe i livet? Velkommen til fremtiden. Fortiden er noe man ikke kan gjøre så mye med.
Life's a bitch, ey?

Kan du fortelle meg hva som gikk igjennom hode ditt når du lagde deg en ny bruker her? Husker du ikke noe av det som skjedde i fjor sommer?

SitatMen når det er sagt, så hadde det vært jævlig artig å møtt på deg engang

Skulle ønske jeg kunne møtt deg en dag. For med den holdningen du har her så har du fortjent ei real ørtæv.

SitatSett hva for et lowlife jeg har diskutert med

Diskutert? Hvis du kaller den hendelsen fra ifjor sommer en diskusjon, så må du slå opp det ordet i ordboka. ( www.ordbok.no )

SitatDet er jo ganske klart at det eneste du har oppnådd med livet, er å bli en liten forumrotte, etter at BMX drømmen gikk til helvete

Hva har du oppnådd med livet ditt? (Utdyp)

Jon

Sitat fra: LarsBMX på  8 juni 2009, 22:45:07
Sitat fra: Andy K på  8 juni 2009, 22:18:45Hva har du oppnådd med livet ditt? (Utdyp)

Tja, har jo akkurat gått ut av BI nå da. Ferdig utdannet som revisor, allerede sikret meg jobb og har en grunnlønn på like under 500.000 kr (Og dette er før jeg får praktisere alene).
Så jeg vet ikke helt, det er jo litt spennende å være 23 år gammel, og ha høyere lønn enn de fleste her inne (Vil jeg tro i allefall)

Sitat
Skulle ønske jeg kunne møtt deg en dag. For med den holdningen du har her så har du fortjent ei real ørtæv.
Beklager, men jeg møter ikke bønder. Med mindre du er fra Bærum eller Oslo vest, ønsker jeg på ingen måte noe fysisk kontakt med deg. (Og ja, jeg kan se at du er bonde. A-endinger er direkte uhørt)
http://www.youtube.com/watch?v=KJviluxexUk

Tjalve

Sitat fra: LarsBMX på  8 juni 2009, 22:45:07

Tja, har jo akkurat gått ut av BI nå da. Ferdig utdannet som revisor, allerede sikret meg jobb og har en grunnlønn på like under 500.000 kr (Og dette er før jeg får praktisere alene).
Så jeg vet ikke helt, det er jo litt spennende å være 23 år gammel, og ha høyere lønn enn de fleste her inne (Vil jeg tro i allefall)

og likevell oppfører du deg som en prepubertal 13åring, well done :)

Begynner vel å spore litt av denne tråden nå...
box fresh