Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Jon

Sitat fra: eirik s på  9 juni 2009, 19:41:15
Sitater det lov/etisk greit å quote fra pm
He he. Nei, egentlig ikke, og jeg har faktisk "tatt" Larzz for det en gang før.

Men gjett hva?
Nummer en: Siden det jeg gjengir er drittkasting mot meg (som dere står fritt til å være enig i), burde det være greit.
Nummer to: Jeg driter i det. Han er så langt forbi den grensen der i hvert fall jeg gidder å ta hensyn til akkurat ham, så fuck it! Han har også flere ganger innrømmet at han bare er her for å kødde (i tilegg til at han er anonym), så da ser jeg ikke helt problemet.

Men hvis noen mener jeg fortjener en advarsel i denne sammenhengen, tar jeg i mot den med glede...

åja, hehe. kansje jeg formulerte meg teit.. jeg mente ikke at du allerede har gjort det, for du tok jo ikke direkte sitat. jeg syntes bare det hadde vert artig å sett samtalenXD

MCM

innså nettopp at jeg ikke kan sende pm i det hele tatt.. skjer med det?
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

eirik s

Sitatjeg syntes bare det hadde vert artig å sett samtalen
På den måten, ja. He he. Jeg har ikke kopier av mine egne meldinger, dessverre, pluss at det er morsommere for meg å bare plukke ut passe små biter her og der ;)

Men seriøst: Det er et litt viktig spørsmål, faktisk...

Jon

Sitat fra: eirik s på  9 juni 2009, 19:47:36
Sitatjeg syntes bare det hadde vert artig å sett samtalen
På den måten, ja. He he. Jeg har ikke kopier av mine egne meldinger, dessverre, pluss at det er morsommere for meg å bare plukke ut passe små biter her og der ;)

Men seriøst: Det er et litt viktig spørsmål, faktisk...

hehe, jeg kan ikke se at det lille du gjorde kan skade noe :P

* aka mads

Jeg ler meg ihjel; Post alt du vil fra pm! Dette er for alles velvære her på forumet.

Jeg vil vite mer om denne tafatte hagegnomen!

Latteren min høres i Grimstad og omegn...
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

Håkon

POST ALT HAN SENDTE TIL DEG PÅ PM! <3

Dårlig gjort av han å slette alt det han skrev i går..
Tjalvæææ

cc

Han tok seg en velfortjent ukes ferie. Back on topic, please.

SK

Har akkurat sett traileren + noen klipp av Gran Torino, fyfaen den ser bra ut! Gleder meg sykt til den kommer på kjøpe DVD. Noen som har sett den her?
BTW: haha
http://www.youtube.com/watch?v=rlluWyTT9Gw
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

MCM

Jepp. Gran Torino er en grei film det. Ikke all verden da, men du har en gretten gammel clint eastwood. Og bare det er underholdende nok for meg, hehe
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

Håkon

Sitat fra: SK
Noen som har sett den her?

Jeg så den når den kom ut på kino.. Syntes også den var faktisk ganske underholdene!
Tjalvæææ

Bmx 5556

Sitat fra: Håkon på 10 juni 2009, 13:08:07
Sitat fra: SK
Noen som har sett den her?

Jeg så den når den kom ut på kino.. Syntes også den var faktisk ganske underholdene!

Me to.  :)

SK

Takker, da skal jeg ihvertfall se den :)
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Jeg så Terminator Salvation i går. Først og fremst: Den er absolutt verdt å se, men den har en del ting som gjør at den bommer på å være en ordentlig bra film:
-For det første begynner jeg å bli ganske lei av Christian Bale nå, siden han tydeligvis omtrent bare har en skuespill-modus. Og han føles absolutt ikke som en naturlig videreføring av de yngre utgavene vi har sett før av John Connor. Han var også tiltenkt en annen rolle, men "forelsket" seg i John Connor, noe som gijen førte til at den karakteren fikk en større rolle enn tiltenkt. Og det hjelper absolutt ikke...
-Dialogen er til tider helt håpløs, og man sliter litt med å se motivasjonen til flere av hovedkarakterene nå og da.
-I tillegg er hovedplottet, dvs til planen til "big baddie" Skynet rimelig idiotisk, og man begynner virkelig å lure på hvordan en så dum datamaskin kunne tatt over verdenen.
-En håpløs, jævla pinglete slutt, som ble satt inn i siste liten. Det jeg har hørt om originalslutten ville hjulpet drastisk, ikke minst med allle logikk-probleme fra tidsreise-aspektet i de tidligere filmene (det verste er at det er en replikk fra originalslutten i trailerne, som jeg satt og ventet på, men som aldri kom). Denne slutten ville også gjort dem mye friere storymessig i forhold til de neste filmene i serien (jepp, det kommer flere).

Det bra:
-Jævlig bra robot-designs som tydeligvis er ordentlig gjennomtenkte i forhold til funksjon, og ikke bare at de skal se kule ut.
-Overraskende bra action-sekvenser. Jeg fryktet det verste da jeg hørte at McG (Charlie's Angels-filmene) skulle regissere, men han klarer seg meget godt. Selv om det kanskje blir litt slitsomt innimellom :)
-Anton Yelchin som en ung Kyle Reese. At de ikke fokuserte mer på ham, kan jeg ikke forstå.
-"You could be mine" av Guns N Roses. For en gangs skyld et litt subtilt sitat fra de andre filmene, og mye bedre utført enn de forventede "Come with me if you want to live" og "I'll be back".
-En liten overrsakelse mot slutten. Eller, jeg visste om det, men for de fleste er det nok en overraskelse, så jeg skal ikke si mer.
-Det er tydelig at folka bak filmen har brydd seg om hav de har laget, og ikke bare er ute etter den neste lønnssjekken. Hadde bare noen av disse folka (les: manusforfatterene) vært litt flinkere, så...

Hmm. Dette hørtes mer negativt ut enn det føltes da jeg så den. Den bare er så snublende nærme å være en virkelig bra film noen ganger at det ble litt frustrerende når jeg satte meg ned og tenkte over det hele. Men løp og se den!


Hmm. Da er det Drag me to Hell kommende helg...

eirik s

Ikke 100% prosent filmrelatert kanskje, men nesten: Det kommer 26 helt nye Futurama-episoder til neste år. Så da får vi håpe at de hever seg over de 4 DVD-filmene og er nærmere god, gammel kvalitet.

Espen

Sitat fra: eirik s på 10 juni 2009, 18:34:55
Det kommer 26 helt nye Futurama-episoder til neste år.

JIPPII!!! jeg gleder meg til neste år
Sitat fra: tønna på  6 juli 2010, 00:15:38
ps.ønsker ikke noen lang diskuskjon med eirik s.