Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

SK

Har ikke sett Game of Thrones enda, og nå som jeg har sett ferdi sesong 3 av True Blood(fullførte inatt) så tror jeg det er The Walking Dead som er neste TV serie ute:)
Jeg vet, men etter å ha lest plottet på Dead silence så har jeg funnet ut at det er den typen film jeg driter i :P
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

sondre w

åja.

Annbefaler The Walking Dead, bra serie. Sessong 2 kommer i oktober tror jeg.

eirik s

Jeg syntes Walking Dead var veldig ujevn (og hadde en horribel sesongavslutning), men på sitt beste var den veldig bra. Absolutt verdt å kikke på, ja. Les gjerne tegnserien også (selv om den er minst like ujevn).

SK

og med ujevn mener du?
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Øøøøh... At noen epsioder var bra, noen midt på treet, og andre relativt dårlige.

eirik s


sondre w

Noen som har fått med seg når sesong 4 av True Blood starter på Norsk tv?

Hjermahgerd

Sitat fra: eirik s på 26 juli 2011, 22:07:10
Øøøøh... At noen epsioder var bra, noen midt på treet, og andre relativt dårlige.

Det blir sikkert ikke noe bedre nå som Frank Darabont har gitt seg som "showrunner"
Eller kanskje det blir det? Hvem vet
No cake for the impurity
Blogg

Åsmund

Jeg gav meg på episode 4

Dapp

Breaking bad! Konge serie.

OleA

Jeg så nettopp dokumentaren om Ayrton Senna.
For alle som har et snev av interesse for bilsport er denne et absolutt must.
K-town / Granli knights

oskar

#1151
Sitat fra: OleA på 30 juli 2011, 22:08:42
Jeg så nettopp dokumentaren om Ayrton Senna.
For alle som har et snev av interesse for bilsport er denne et absolutt must.
Kjøpte den i Danmark i helga:) Skal se den i kveld etter kjerringa og ungæne har lagt seg.


Edit 15:50
Har akkurat sett den ferdig nå. Voldsomme greier. På slutten begynte jeg å lure på om Ayrton krasjet med vilje for å ta livet av seg.  Hele holdningen hans og den dalende suksessen på slutten ga meg en skikkelig dårlig følelse.
Det er jo helt utrolig at løpet ikke ble stoppet når Rubens Barichello først krasjet på trening på fredag og Roland Ratzenberger døde under kvalifisering på lørdag.
Good.
Fucking.
Documentary.


Ikveld blir det LeMans fra -71 med Steve McQueen.
Åge har fingra Shaun White i Wigwam

MCM

Tror årets beste må være Tucker and Dale vs. Evil.
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

eirik s

Sitat fra: MCM på  1 august 2011, 03:46:39
Tror årets beste må være Tucker and Dale vs. Evil.

Den var kul, men jeg syntes det ikke funka helt så bra som jeg håpet. Uansett så er det klart den beste kombinasjonen av skrekk og komedie siden Shaun of the Dead. Og Tyler Labine og Alan Tyduk i hovedrollene var helt fantastiske.

OleA

Sitat fra: oskar på 31 juli 2011, 11:22:27
Sitat fra: OleA på 30 juli 2011, 22:08:42
Jeg så nettopp dokumentaren om Ayrton Senna.
For alle som har et snev av interesse for bilsport er denne et absolutt must.
Edit 15:50
Har akkurat sett den ferdig nå. Voldsomme greier. På slutten begynte jeg å lure på om Ayrton krasjet med vilje for å ta livet av seg.  Hele holdningen hans og den dalende suksessen på slutten ga meg en skikkelig dårlig følelse.
Det er jo helt utrolig at løpet ikke ble stoppet når Rubens Barichello først krasjet på trening på fredag og Roland Ratzenberger døde under kvalifisering på lørdag.
Good.
Fucking.
Documentary.


Ikveld blir det LeMans fra -71 med Steve McQueen.

Det er en tanke som er verdt å henge litt ekstra på. Han hadde jo også gjentatte "møter med gud" i løpet av løpene sine. Kanskje han til slutt tolket alt sammen som at det vare på tide å "gå videre"?

Men uansett hva som var grunnen til krasjet så er det utrolig å se hvor mye én enkelt person kan påvirke livet til så mange som han gjorde.
For et folk som ikke hadde noen ting var han det eneste lyspunktet i livet, og han gjorde også sitt for de som var dårligere stilt enn ham selv.
Begravelsen på slutten sier jo egentlig alt om hva han betydde for Brasil.

Det at Barichello gikk på egne ben fra det krasjet er forresten helt utrolig. Av alle krasjene gjennom filmen, var det det som så mest skremmende ut.

Alt i alt, som du nevnte, en veldig god dokumentar.
K-town / Granli knights