Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

Hjermahgerd

No cake for the impurity
Blogg

eirik s

Rise of the Planet of the Apes er meget, meget bra, folkens. "Why cookie Rocket?"

eirik s

Fant noe litt spesielt akkurat nå. Joe Hill (sønnen til Stephen King) skriver for tiden noe av det aller beste som finnes innen moderne tegneserier, Locke & Key, og for en stund siden ble det laget en pilotepisode til en mulig TV-versjon av serien. Dessverre valgte Fox å ikke gå til produksjon på en full TV-serie, men folka bak pilotepisoden la ut traileren allikevel, sånn at man kan få litt inntrykk av hva de går glipp av. Og jeg må si at det ser veldig "riktig" ut i forhold til det fantastiske originalmaterialet, så man får håpe at noen andre påtar seg produksjonen i stedet:
http://www.youtube.com/watch?v=r_KmKC5K8QU#ws


OleA

Sitat fra: eirik s på 26 august 2011, 00:21:08
Fant noe litt spesielt akkurat nå. Joe Hill (sønnen til Stephen King) skriver for tiden noe av det aller beste som finnes innen moderne tegneserier, Locke & Key, og for en stund siden ble det laget en pilotepisode til en mulig TV-versjon av serien. Dessverre valgte Fox å ikke gå til produksjon på en full TV-serie, men folka bak pilotepisoden la ut traileren allikevel, sånn at man kan få litt inntrykk av hva de går glipp av. Og jeg må si at det ser veldig "riktig" ut i forhold til det fantastiske originalmaterialet, så man får håpe at noen andre påtar seg produksjonen i stedet:

Takk for å ha introdusert meg for denne serien.
Nettopp bladd meg gjennom vol.1 nå. La straks inn bestilling på de tre neste.

Shame at de ikke ble noe av serien nå også, men tror nok at andre TV selskaper vil være villige til å gi det en sjanse.
K-town / Granli knights

eirik s

For en stund tilbake linket jeg til en test-trailer for det som forhåpentligvis skal bli en animasjonsfilm basert på Eric Powell's tegneserie The Goon.
De har dessverre ikke fått finansiert prosjektet ennå (selv med David Fincher på produsent-siden), men i dag la de ut en liten test til, som gir en veldig god smakebit på tonen i serien, og kanskje filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=_KEfRR0XIko#

Dapp

Sitat fra: eirik s på 10 september 2011, 11:05:12
http://www.youtube.com/watch?v=UmYAvikSPrA#ws

denne så sinnsyk ut! Søkte litt rundt men finner ikke ut når denne kommer ut. Har du noen dato?

eirik s

Den vises på festivaler for tiden, så vidt jeg vet, og det betyr ofte at de ikke har distribusjonsavtaler for filmen ennå. Så jeg vet ikke. Personlig håper jeg den dukker opp på Oslo Filmfestival i november...

Dapp

Sitat fra: eirik s på 19 september 2011, 07:46:02
Den vises på festivaler for tiden, så vidt jeg vet, og det betyr ofte at de ikke har distribusjonsavtaler for filmen ennå. Så jeg vet ikke. Personlig håper jeg den dukker opp på Oslo Filmfestival i november...

Si ifra når du finner ut noe da! Den ser jo sykt heftig ut!

eirik s


Tjalve

Sitat fra: eirik s på  1 oktober 2011, 21:24:29
Attack the Block er helt fantastisk. Se, se, se!

Haha, så den igår, dritrå film! Beste konseptet på lenge! vet du om noen lignende filmer som den?

Så Hobo with a shotgun idag, utrolig morsom og relativt blodig film! Anbefales på det sterkeste!

Hard Candy var også stilig! kanskje litt kjedelig i lengden (bare litt) men kom seg veldig på slutten!
http://www.youtube.com/watch?v=a-C2H4ipxz0#ws
box fresh

eirik s

#1181
Sitat fra: Tjalve på  2 oktober 2011, 00:15:15


Haha, så den igår, dritrå film! Beste konseptet på lenge! vet du om noen lignende filmer som den?


Hmm. Hvis vi definerer den som horror/sci-fi/komedie, så bør man vel kunne finne noe. Alle disse faller ikke inn under den definsjonen, men er filmer jeg mener har noe av den samme attituden og energien. Rekkefølgen er min foretrukne:

-Shaun of the Dead (Edgar Wright, 2004)
-An American Werewolf in London (John Landis, 1980)
-Evil Dead 2 (Sam Raimi, 1987)
-Re-Animator (Stuart Gordon, 1985)
-Braindead (Peter Jackson, 1992)
-Hot Fuzz (Edgar Wright, 2007)
-Return of the Living Dead (Dan O'Bannon, 1985)
-Gremlins (Joe Dante, 1984)
-Gremlins 2 (Joe Dante, 1990)
-Starship Troopers (Paul Verhoeven, 1997)
-Dog Soldiers (Neil Marshall, 2002)
-Bubba Ho-Tep (Don Coscarelli, 2003)
-Zombieland (Ruben Fleischer, 2009)
-Kick-Ass (Matthew Vaughn, 2010)
-The Host (Joon-Ho Bong, 2006)
-Tucker & Dale vs Evil (Eli Craigh, 2010)
-Creepshow (George A Romero, 1982)
-Killer Klowns From Outer Space (Stephen Chiodo, 1988)
-Feast (John Gulager, 2005)

En annen "annerledes" alien invasion-film jeg kom på (men som ikke har det samme komiske elementet) er Altered (Eduardo Sanchez, 2006). Lavbudsjett fra en av gutta som lagde The Blair Witch Project. Check it out.

Siden du var inne på Hobo With a Shotgun, foreslår jeg at du tar en titt på noen av disse. Ganske sikker på at de har vært inspirasjonskilder:
-Street Trash (Jim Muro, 1987)
-Basket Case (Frank Henenlotter, 1981)
-Brain Damage (Frank Henenlotter, 1988)

SK

Starship Troopers og Dog soldiers faller ikke under den kategorien synes jeg da, men resten av lista var bra.
Eneste filmen jeg ikke har sett er Killer clowns from outer space, gikk lei etter 30min, noe av det verste jeg har sett i mitt liv xD

Vil også nevne Bad Taste, Severance og The Cottage.
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

SitatStarship Troopers og Dog soldiers faller ikke under den kategorien synes jeg da
Hvorfor ikke? Begge to blander humor med skrekk og/eller sci-fi og har en "fuck you"-attitude til det etablerte. I tillegg har Starship Troopers noe på hjertet, i liket med Attack the Block.

Når det gjelder Killer Klowns (med K), så vet jeg ikke hva slags forhold du har til de filmene den kødder med, dvs 80-talls ungdoms-skrekk, som for eksempel The Blob, Critters, Night of the Creeps osv. Jeg tror det nesten er nødvendig å ha sett en del sånne for å kose seg med den ;)

P.S. Enda en til lista: Slither (James Gunn, 2006).

SK

Joa men det er ikke skrekkkomedie i mine øyne, det er action/skrekk med et par morsomme comments. (spoon ftw)
Jeg vet ikke hva som skjedde, men jeg syntes Killer Klowns bare var dryg..
Ah Slither, den glemte jeg..
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"