Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

oskar

Jeg hiver ut denne her jeg: Grosse Point Blank.
Jeg elsker den.
Åge har fingra Shaun White i Wigwam

eirik s

Sitat fra: oskar på  5 november 2011, 22:43:11
Jeg hiver ut denne her jeg: Grosse Point Blank.
Jeg elsker den.

Me too. Undiscovered classic.

eirik s

Bra dokumentarer:
-American Movie
-King of Kong
-Beyond The Mat
-Grizzly Man
-Anvil: The Story of Anvil
-Metal: A Headbanger's Journey
-Enron: The Smartest Guys in the Room
-Religulous
-Hearts of Darkness (se Apocalypse Now først)
-Taxi To The Dark Side

Bare en kjapp liste over noen jeg kom på i farta. De fleste av disse er kanskje mer underholdende enn dype alvorlige greier, så jeg skal legge hodet mitt i bløt og se om jeg kommer på noen sånne også.

SK

Sitat fra: eirik s på  5 november 2011, 23:01:47
Sitat fra: oskar på  5 november 2011, 22:43:11
Jeg hiver ut denne her jeg: Grosse Point Blank.
Jeg elsker den.

Me too. Undiscovered classic.

Morsomt, det er en av mine største "WTF" filmer, jeg hadde den liggende i rundt  4-5år å hadde null troen på den også kjedet jeg meg en kveld å så den, sjeldent at jeg blir så sinnsykt positivt overaska av en film men den var dritbra
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

oskar

Sitat fra: SK på  5 november 2011, 23:24:09
Sitat fra: eirik s på  5 november 2011, 23:01:47
Sitat fra: oskar på  5 november 2011, 22:43:11
Jeg hiver ut denne her jeg: Grosse Point Blank.
Jeg elsker den.

Me too. Undiscovered classic.

Morsomt, det er en av mine største "WTF" filmer, jeg hadde den liggende i rundt  4-5år å hadde null troen på den også kjedet jeg meg en kveld å så den, sjeldent at jeg blir så sinnsykt positivt overaska av en film men den var dritbra

Skjønner hva du mener. Tittelen og coveret er egentlig kjedelig men filmen er  helt konge. Den gikk igår på TV1000 Classic så jeg ble stående og se på den midt i lysslukkerunden min.

King of Kong er dritmorsom.
Ikke bare er det en bra dokumentar men det er virkelig en personifisering av godt og ondt i de to personene vi møter.
Åge har fingra Shaun White i Wigwam

eirik s

SitatIkke bare er det en bra dokumentar men det er virkelig en personifisering av godt og ondt i de to personene vi møter.
Jepp. Men: De har ikke akkurat vært fair and balanced der, altså. Hvis du søker litt rundt kan du lese litt kommentarer fra Billy Mitchell ("bad guy") om filmen. Og filmskaperne har innrømmet å ha "jukset" en del til fordel for Steve Wiebe ("good guy"). Det jeg synes er mest imponerende med, er at de har tatt et relativt snevert tema (for å si det mildt), og gjort det tilgjengelig for hvem som helst. Jeg har hørt om folk som ikke har spilt et eneste TV/Dataspill i sitt liv som satt klistra til denne filmen...

eirik s

Neste uke begynner det som pleier å være et av årets høydepunkter for meg, nemlig Oslo Internasjonale Filmfestival. Men i år ble jeg skikkelig skuffet over programmet, pluss at det ser ut som de har måttet kutte betraktelig når det gjelder festivalens omfang. Det virker dessuten dessverre som festivalsjef Tommy Løhrdals smak bare blir særere og særere. Jeg husker det året jeg så både Braindead og Army of Darkness på verdenspremierer på festivalen, mens den nå hovedsaklig består av de filmene som ikke fikk være med på Film Fra Sør, eller noe sånt. Blæ!

Tror jeg fant 3 eller 4 filmer som så interessante ut:
-Tidligere nevnte Paradise Lost 3
-David Cronenberg's nye film A Dangerous Method
-Julia's Eyes, en spansk skrekkfilm produsert av Guillermo Del Toro (skulle ønske han snart regisserte noe igjen)
-Page One: Inside The New York Times. Dokumentar fra avismiljø, som visstnok er kjempebra.

Ellers så var det me jeg ikke har hørt om, og dessverre nesten ingen av de jeg håpet på. Har hørt noe rykter om at det skal komme en ny filmfestival i Oslo til vinteren, så det kan jo bli interessant. Tror dessverre denne synger på siste verset.

Åsmund

Jeg ville sett BEATS, RHYMES & LIFE: THE TRAVELS OF A TRIBE CALLED QUEST og DRAGONSLAYER i tillegg. Dumt jeg ikke bor i dumme voldtektsoslo

eirik s

Godt mulig Woldsnes og jeg tar en tur på Dragonslayer, ja.

eirik s

#1239
Her er den nye filmfestivalen i Oslo: http://www.filmfest.no/
Meget spent på hvordan dette blir. Det som er litt interessant, er at den nåværende Olso Internasjonale Filmfestival faktisk het Oslo Filmfest en gang i tiden. Nykommerne er ikke så veldig originale, i hvert fall...

cc


SK

- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

For de som kjenner sine klassikere (både innen film og tegneserier) fant jeg denne lille godbiten:


SK

- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Sitat fra: SK på  6 desember 2011, 22:59:49
http://www.imdb.com/video/imdb/vi660971033/
Meget spent på hva Joss Whedon (Buffy, Angel, Firefly og snart Avengers) har funnet på her. Den har "ligget på hylla" i noen år, noe som sjeldent er et godt tegn, men jeg har en følelse av at dette kan være noe anderledes og kult.