Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

snaffle

Eirik.E, vet du sånn ca når du er med i filmen?
Altså hvor langt ute i filmen.

Lurer på om jeg skal se parten din nå :P
Suddenly a wild Alex appeared

eirik s

Hmm. Jeg har ikke sett Crank ennå, men etter denne traileren for Crank 2 tenker jeg at det er noe jeg bør gjøre noe med:
http://www.firstshowing.net/2008/12/30/crazy-red-band-teaser-trailer-for-crank-2-high-voltage/

Snaffle: Han spiller Sigurd Jacobsen, som var en av kontaktene deres på kaia under planlegginga av den første sabotasje-aksjonen mot tyske skip.

Åsmund

Er det noe man burde ha sett ellerno før man da ser watchmen?

Syns den virker veldig sær, men ganske kul da.

eirik s

Sitat fra: BergenÅsmund på 31 desember 2008, 16:16:22
Er det noe man burde ha sett ellerno før man da ser watchmen?

Syns den virker veldig sær, men ganske kul da.
En del "vanlige" superhelt-filmer, kanskje. Så man har et slags referansepunkt.

Ruggeland

Sitat fra: eirik s på 31 desember 2008, 15:52:35
Hmm. Jeg har ikke sett Crank ennå, men etter denne traileren for Crank 2 tenker jeg at det er noe jeg bør gjøre noe med:
http://www.firstshowing.net/2008/12/30/crazy-red-band-teaser-trailer-for-crank-2-high-voltage/

Crank er utrolig kul. Vet ikke om jeg synes denne så like kul ut, fikk litt spin off-smak av traileren. Men samtidig; hvor galt kan det egentlig gå med en actionfilm med Jason Statham? Ikke så veldig håper jeg.
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

snaffle

Sitat fra: eirik s på 31 desember 2008, 15:52:35
Hmm. Jeg har ikke sett Crank ennå, men etter denne traileren for Crank 2 tenker jeg at det er noe jeg bør gjøre noe med:
http://www.firstshowing.net/2008/12/30/crazy-red-band-teaser-trailer-for-crank-2-high-voltage/

Snaffle: Han spiller Sigurd Jacobsen, som var en av kontaktene deres på kaia under planlegginga av den første sabotasje-aksjonen mot tyske skip.

Crank er verdt å se, syns nå jeg ihvertfall :)

Vet du sånn ca når han er med i filmen?
Suddenly a wild Alex appeared

eirik s

Relativt tidlig. Men hva så? Du skjønner hvem det er hvis du ser filmen og er sånn noenlunde i stand til å følge med...

snaffle

Fordi jeg orker ikke se hele filmen, og vil bare se parten hans :P
Ser hele filmen en annen dag :)

Edit:

Takk  ;)
Suddenly a wild Alex appeared

eirik s

Vet ikke hvor taktisk det er å mer eller mindre innrømme at du har lasta ned filmen overfor noen som er med i den, men det er nå så...

En annen ting er at den måten å se en film på er ganske trist, spør du meg. Pluss at det er en type film som bør sees på kino...

Eirik.E

Sitat fra: eirik s på  1 januar 2009, 13:23:23
Vet ikke hvor taktisk det er å mer eller mindre innrømme at du har lasta ned filmen overfor noen som er med i den, men det er nå så...

En annen ting er at den måten å se en film på er ganske trist, spør du meg. Pluss at det er en type film som bør sees på kino...

En grunn til at det sjeldent kommer storfilmer fra Norge er at det ikke er penger nok, Max Manus var planlagt mye større, men det var ikke penger. Det hjelper veldig lite når folk ikke støtter norsk film, men laster det ned ulovlig fra nett. Vet ikke hvor smart det er å prate om nedlastningen av denne filmen på offentlige norske nettsider. De har starta en ganske stor etterforskning av denne saken.

eirik s

#220
Var på førpremiere på Død Snø i går.
Hmmm. Litt usikker på denne.
Jeg liker at regissør Tommy Wirkola (Kill Buljo, som jeg ikke har sett) ikke bryr seg om norsk filmtradisjon i det hele tatt, men lager sånne type filmer han liker sjøl. Her er det drøssevis med referanser til kjente skrekkfilmer, hovedsaklig Evil Dead-filmene og Braindead, men dette blir innimellom også et problem etter mitt syn.
For de har virkelig slitt med å finne en god balanse mellom de forskjellige stemningene i filmen. Det begynner som en relativt seriøs skrekkfilm med alle "ungdommer som drar til en øde hytte for å feste"-klisjeene, og det er faktisk ganske skummelt en stund (selv om du kan se alle skvette-øyeblikkene komme på mils avstand) før det plutselig guffer på med full splatter-komedie. Og det er greit nok, men med jevne mellomrom kommer det "seriøse" tilbake, og gjerne midt i alt tullballet.
Jeg satt der og ønsket at Wirkola hadde valgt en tone og holdt seg til den, for det som skjedde nå, var at den seriøse tonen innimellom tok livet av vitsene, og tulle-tonen tok livet av spenninga. Det er mulig balansere sånne elementer, men det er veldig få filmer som får det til (An American Werewolf in London, Shaun of the Dead, og til en viss grad, Braindead).
Når det er sagt, så var det veldig mange kule enkelt-øyeblikk (blant annet et dypt tilfrdsstillende øyeblikk med Jenny Skavlan), og Wirkola har faktisk greid å komme opp med noen nye Zombie-gags, noe som ikke er helt enkelt etter 40 år med sånne filmer. Han har også et godt visuelt øye, og selv om ikke alle action-sekvenser funka like bra (timinga sitter ganske dårlig noen steder, noe som gjør at jeg fremdeles ikke har lyst til å se Kill Buljo, siden sånne type filmer trenger timing til fingerspissen for å fungere), tror jeg han har en interessant fremtid.
Får håpe han ikke ender opp som Harald Zwart, vår andre "vil bare lage kule Hollywood-filmer"-regissør...

Til slutt: Absolutt anbefalt. Jeg hadde det gøy i 1,5 time, men det kunne vært mye bedre med litt manus-flikking. Men gå og se den på kino, for jeg synes norsk film (og spesielt norsk film som ikke tar seg selv så jævla høytidelig) fortjener det for tiden.

P.S. Men hvis du bare skal se en skandinavisk skrekkfilm i år (fjor?), se La Den Rette Komme Inn. Den er et genuint mesterverk, og Tommy Wirkola har en stund igjen før han lager det, tror jeg...

P.P.S. De zombiene blødde fælt til å ha vært døde i 60 år...

Gerber

Æøh, jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg likte død snø, jeg. Var noen småelementer som kansje irriterte meg litt, samt at jeg synes zombiene var litt "levende" til å være zombier. Jeg liker zombier bedre når de ikke kan tenke.

Mange gode poenger i innlegget ditt, eirik

SK

Jeg tror aldri jeg har gledd meg mer til film som jeg gjør til død snø!! (eller noe sånt)
i løøve sånne filmer. driter i hvor lavt budsjett de har, jo lavere, jo bedre!
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

He he. Etter norske forhold så har de hatt et ganske brukbart budsjett, og brukt store deler av det på effektene. Så rent produksjonsmessig ser det relativt "dyrt" ut, med visse unntak *hosteksplosjonhost*...

eirik s

This one's for the Jason Statham fans (og bør gjøre dere til Patton Oswalt-fans også, noe som anbefales): http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=67077201&blogID=461660900