"Nye" Voldsløkka

Startet av eirik s, 24 mai 2007, 18:31:35

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

eirik s

I Østkantavisa i dag står det en lengre artikkel om utbygginga av Voldsløkka. Fokuset er selvsagt på den kommende fotballbanen, men det viste også tegning av hele området. Og personlig saynes jeg ikke det ser så veldig bra ut for vår del. Mestparten av dagens skatepark blir til landhockey (det må da være flere som skater og sykler enn landhockey-spillere?) og skatehallen ser ikke akkurat gigantisk ut. Det er satt av litt plass til uteskating også, men 600 kvadrat er ikke akkurat noe å slenge ræva i taket for.

Ikke verdens beste scan, men dere får vel et visst inntrykk:



P.S. Det er vel ingen av oss kontaktpersoner i BMX-miljøet som har hørt en dritt ennå, og det er heller ikke så veldig positivt...

eirik s

Mens vi er inne på det: Jeg har lekt med tanken på å prøve å få til en gravøl-jam for gamle Volds. Veit ikke når de eventuelt begynner å rive, men det er vel greit å gjøre det ganske snart. Noen interesse?

cc

Snakket med faren til Ola på 17. mai, han fikk nr til Trond Stange i kommunen og skulle ta kontakt for å få status. Jeg har litt mye å gjøre på skolen nå, men kan plukke opp den tråden igjen snart.

eirik s

Når jeg ser litt nøyere etter, så der det faktisk ut som mesteparten av det nåværende områdeet "vårt" ikke skal bygges noe på. Men om det betyr at vi får beholde det, er vel tvilsomt...

Anki

Hva i helvete er "dans+øvrig areal"?

eirik s

Der kan du danse, Anki. Å som jeg gleder meg...

Thomas

Skal vi få en bitteliten park, som garantert blir for skatere 90% av tiden?! Da må alle sykle street hele tida da... Grinde istykker masse rart... Tøft!
-Sgitnuar_

Leifi

hihi, enig med thoomas, blir digg å grinde istykker benkene til fotballbanen og smelle noen pegs i landhockey banen :P
yay, i ride little bike

eirik s

Sitat fra: leifer`n på 24 mai 2007, 22:36:01
hihi, enig med thoomas, blir digg å grinde istykker benkene til fotballbanen og smelle noen pegs i landhockey banen :P

Ja for all del, la oss garantere at vi ikke får bruke noe av anlegget...

cc

Sitat fra: ThooMas på 24 mai 2007, 22:32:51
Skal vi få en bitteliten park, som garantert blir for skatere 90% av tiden?! Da må alle sykle street hele tida da... Grinde istykker masse rart... Tøft!
Men hvis du tror du dette skjer, hva tror du er grunnen? Skaterne har lagt frem mange siders forslag til anlegget og vært i flere møter med kommunen. Har du? Har du engang prøvd å ta kontakt for å hjelpe til og få en fot innenfor? Skjer ikke noe før du begynner vettu.
(Ja, Eirik og jeg har meldt interesse for prosjektet, men ikke hørt så mye. Skal som sagt mase snart, bare bli ferdig med eksamener etc)


SK

#11
Ser ut som Skatehallen blir på størrelse med 1/3 fotballbane.. Noe som er en god del mindre enn den orginale(tror jeg) Voldsløkka..?
Men det blir jo innendørs da, bedre enn ute :P
Men jeg er så glad att det ikke er noen særiøse skatere her, og att jeg og Mats var med og tegna parken som kommer her..

Så synes jeg det er dritbra av deg cc og Eirik att ihvertfall noen BMX'ere tar initiativ! (rett?)
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

SitatMen det blir jo innendørs da, bedre enn ute Tongue
Kun når det ikke er vær til å være ute.

SK

Ja, du har jo rett der da..
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

k$

jeg møtte jo gutta fra kommunen som hadde ansvaret for ombyggingen på volds i fjor sommer, to gamle karer med grått skjegg og greier som lurte på hva det var for noe jeg sykla på, og de så ut som de hadde detti ned fra månen når de skjønnte at vi brukte parken vi og, de hadde aldri hørt om eller sett en bmx før, men de hadde hatt masse kontakt med skaterne, som hadde gitt dem en tegning over en skatehall i svergie de skulle kopiere, snakka mye om dem om bmx og hvor mye vi brukte parken, ga dem aadressen hit for og ta kontakt og sånt mendet har vel gått i gleemme boka, en fikk sjokk når jeg innså hvor lite de som hadde amsvaret visste, men de var ålreite karer hvertfall, men skaterne prøver sikkert å gjøre så vi ikke kan kjøre der