Hovedmeny

Plastpedaler

Startet av Nikko, 2 juli 2011, 14:10:18

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Nikko

Halo!

Jeg har nå tatt livet av akslingen på flere twisted pedaler, og nå har fly pedalen min knekt. Plastikkversjonen altså. De knekker, eller bøyer seg noe brutalt. Veier 75 kg, og kjører ikke fryktelig hardt. Noen som har tips om en plastpedal hvor akslingen tåler mer? Eller må jeg rett og slett bare prøve meg frem..? 

Martin A

Prøv JCPC de har funket veldig bra til meg så langt å jeg har hat de i ca 8 måneder nå.
garrett reynolds <3

Nikko

Sitat fra: Martin A på  2 juli 2011, 14:38:18
Prøv JCPC de har funket veldig bra til meg så langt å jeg har hat de i ca 8 måneder nå.

Nja.. Der er det jo stålpins, da kan jeg like godt kjøre med vanlige pedaler.

cc

Jeg lurer på om det var Superstar sine plast/nylonpedaler som hadde litt tykkere aksling. Mulig jeg husker feil. Selv kjører jeg Stolen Thermalite nå, foretrekker de fremfor Twisted fordi de har en del bedre grep under skoen men likevel glir godt. Jeg tror dog at aksling og lager er samme skiten på tvers av de fleste av plastpedalene.

Men du, JCPC har vel bare gjennomgående unbrakoskruer.. ergo det er jo bare å kutte dem korte nok til at de ikke toucher.

Nikko

Sitat fra: cc på  2 juli 2011, 17:05:20
Jeg lurer på om det var Superstar sine plast/nylonpedaler som hadde litt tykkere aksling. Mulig jeg husker feil. Selv kjører jeg Stolen Thermalite nå, foretrekker de fremfor Twisted fordi de har en del bedre grep under skoen men likevel glir godt. Jeg tror dog at aksling og lager er samme skiten på tvers av de fleste av plastpedalene.

Men du, JCPC har vel bare gjennomgående unbrakoskruer.. ergo det er jo bare å kutte dem korte nok til at de ikke toucher.

Hmm.. Får prøve Superstar sine jeg da. Syns grepet på fly sine er helt konge, men hjelper lite hvis jeg må bytte de støtt.

Hvis jeg kutter skruene på JCPC blir de vel fryktelig glatte?

Oppgave til milkshake gutta det her.. De snakka vel på å lage no aksling greier til plastpedaler for en stund siden. Spørs om de droppa hele greia!?

RL1

Sitat fra: Nikko på  2 juli 2011, 18:19:48
Oppgave til milkshake gutta det her.. De snakka vel på å lage no aksling greier til plastpedaler for en stund siden. Spørs om de droppa hele greia!?
Kan ikke tro at titaniumsakslinger vil holde noe bedre enn de i stål altså. Og hvorfor skal plastpedalene ha svakere akslinger enn metallpedalene?
MilkshakeCo.

warland

Hva med United Value pedaler, har hatt de i 6-7 måneder nå å har ikke merket noe galt med de.
"BMX is changing my perspective of the way i look at life" Sykkelen min

cc

Sitat fra: RL1 på  2 juli 2011, 20:43:04Og hvorfor skal plastpedalene ha svakere akslinger enn metallpedalene?
Ren gjetting: Pris? Plastpedaler går for rundt 200kr, øvrige ligger på minst 3x den prisen, da kan vel produsent ta med bedre lager osv.

Nikko

Sitat fra: RL1 på  2 juli 2011, 20:43:04
Sitat fra: Nikko på  2 juli 2011, 18:19:48
Oppgave til milkshake gutta det her.. De snakka vel på å lage no aksling greier til plastpedaler for en stund siden. Spørs om de droppa hele greia!?
Kan ikke tro at titaniumsakslinger vil holde noe bedre enn de i stål altså. Og hvorfor skal plastpedalene ha svakere akslinger enn metallpedalene?

I følge elementgutta hadde metallpedaler med maskinlager sterkere aksling. Jeg får vel bare prøve meg frem.

RL1

MilkshakeCo.

Nikko