Howto: Bunny hop

Startet av erlend!, 2 august 2006, 01:09:56

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

JT

http://www.bmxbasics.org/new/bmx0703.html

www.bmxelement.no er et fin sted å finne sykkel.
Kan også være lurt å se litt på Kjøp/salg delen på dette forumet.
Erling vil åxå ha lystgass.

snaffle

1. http://youtube.com/watch?v=0sF-PoXR9ZU&fmt=18
2. Nei
3. Ikke alle, Jo dyrere jo lettere egentlig...


Suddenly a wild Alex appeared

Tomss

kjøp stolen heist :)
den er best
im retard

-Henrik

Hvis du går på www.extreme.com, så finner du "tricks and tips", så har du noen nybegynnertriks!;) (du må selvsagt velge kategori "bmx" eller bare bla ned på sia)
Uten mat og drikke, duger bmxproffen ikke! x)

Migla

Takk for hjelpa. Nå er en BMX kjøpt for halv pris, som kostet 1500 for meg, men før kostet denne kr 3500 . BMX'en er faen meg for tung :S Jeg er svak også da...  :'(

siguman

#20
Førsteinntrykket når en prøver en bmx er gjerne at den er tung, men etter 2-3 uker tenker du ikke over det.
Jeg syklet med en bmx på 15 kg ett år, og kom opp på 60 cm i bunny= Musklene venner seg til tung sykkel.
Ps: Den dagen du går over til en lettere/ bedre sykkel, er det bare en fordel å ha syklet på en tung sykkel. Styrke har mye med hvor rask progresjonen din er.

OleA

Sykler man med musklene får man bare en stygg å rar stil.
Det hele koker ned til riktig teknikk.

Bunnyhop er ikke akkurat hjernekirurgi. Øv så kommer det.
K-town / Granli knights

Just a Rider

Kjøpt deg en brukt en, som er bra. Jeg kjøpte min wtp sykkel nå nylig brukt for 1600 spenn, og den er ganske så grei. Bruk heller litt penger etterhvert som du blir bedre og når du finner ut om dette virkelig er sporten for deg ;)

* Og bunnyhop er ikke noe vanskelig. Dra opp styret skyv fram i det du skyver ut beina så skal det komme seg. Jeg lærte det på den første timen jeg fikk sykkelen. Google it :)

bmxbot

Før så greide jeg bare 30 cm høye bunnyer og lurte på hvordan jeg skulle klare høyere... så jeg prøvde mange forskjelige måter og hoppe på.. en av de måtene som gjør at jeg kommer høyere er å ikke være anstrengt , bare helt slapp men allikevel satse mye. Noe du kan gjøre er og vente litt med å flate ut sykkelen i lufta og heller dra den høyere opp.
Men du kan jo allikevel se på denne linken http://www.extreme.com/video/video.asp?vID=242&sWhere=tricks&sWhich=BMX   ;)

Leifi

trikset for å få høye bunny hops er mye trening og teknikk, og ett lite tips fra meg til dere som vil høyere enn 50cm er å dra opp sykkelen så fort som mulig, skal du høyt må du ikke bare dra opp seint, det var sånn eg gikk fra 50 til 90cm, når dere har sykla lenge nok, så blir bunnyhoppet like lett og dialed som om du skulle hoppe vanlig på beina! da blir bunnyhoppet nesten som bare en bevegelse!    ;)

have fun with it! peace!
yay, i ride little bike

Pix

dra styret alt du kan mot deg mens du hopper ...

SK

Sitat fra: Pix på 30 august 2008, 14:13:50
dra styret alt du kan mot deg mens du hopper ...
for det er ikke sagt 50 ganger?
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

Pix

Sitat fra: SK på 30 august 2008, 16:52:15
Sitat fra: Pix på 30 august 2008, 14:13:50
dra styret alt du kan mot deg mens du hopper ...
for det er ikke sagt 50 ganger?

49

joakim96

du bare lener deg nedover/ bøyer kne-et og drar deg så langt bakover som du greier og hopper med bakhjulet øv mye på det så greier du det bra

nikolai.n

Sitat fra: Sigurd på 11 juli 2008, 16:35:10
Jeg syklet med en bmx på 15 kg ett år, og kom opp på 60 cm i bunny= Musklene venner seg til tung sykkel.
Ps: Den dagen du går over til en lettere/ bedre sykkel, er det bare en fordel å ha syklet på en tung sykkel.

Så en fyr med sånn ræva bmx som veier et tonn, og han klarte sånn 10 cm høy bunny hop på den, så testa han min, en stolen stereo, som ikke er den letteste av alle sykler, så tar han sånn 60cm høy bunny,men han hadde sykkla på den tunge sykkelen i 4 år da:P

Anyway, Får man dårligere bunnyhop av å ha pedaler med dårlig grep? Så på den BMX Basics at man liksom dytter beina inn mot pedalen, og drar opp sånn, så om pedalen henger fast i foten, så får man bedre bunny da? Har Twisted plast pedalene med null grep på.