Reglement, OpenJam2010

Startet av SkienAron, 24 november 2010, 18:26:05

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Dapp

Joa sikkert litt dårlig argument, men hadde ikke store planer om og ha med hjelm men får vel ta med ;)

SkedsmoSimen

i understand him. hvis du drar langt, plassen er mang, så er det deilig å vite om du ikke trenger å ta medden, en hjelm tar faktisk stor plass i en bag, er jo stein hard og like tjukk i huet som alle på det forumet her :P

Ruggeland

Sitat fra: M4r1us på 26 november 2010, 12:09:04
Sitat fra: Andy K på 26 november 2010, 12:05:31
Ser ingen grunn til å syte over at det ikke er hjelmpåbud. Kjør med hjelm hvis du har med!
Det er mere et spm siden CC sier det er hjelmpåbud og skienaron sier det ikke er.

Det er hjelmpåbud i Nøstedhallen, og alle andre haller i Norge også. Det burde egentlig være nok, siden det egentlig handler om at vi ikke skal slå oss i hjel. Trond og co overlever, men de kan risikere å få problemer med finansiering og drifting hvis noen av oss slår inn skallen i en offentlig skatehall. Det de sier er at de ikke vil klare å håndheve dette, og derfor er det "ikke hjelmpåbud" i gåseøyne.

Jeg synes hele hjelmdiskusjonen her på forumet stort sett er både barnslig og egoistisk. Det er for dumt å si at det er ens eget problem om man faller uten hjelm, når resultatet blir at andre må få deg på legevakta/sykehus, tørke opp blod og kanskje til og med miste offentlig støtte til drifting av anlegg fordi det hele "er for farlig".

Vanlige utsagn med mine svar:
-"Har ikke råd til hjem".
BS. En hjelm koster så å si ingenting, 2-300kr og oppover. 500kr og du har en god hjelm. Det har du råd til. Og hvis du faktisk ikke har råd så vil jeg bare si at jeg har ennå ikke hørt om foreldre som nekter å kjøpe sykkehjelm til barnene sine. Du trenger neppe spørre pent engang, enda mindre klippe plenen hele sommeren. Og her kan man til og med få låne hjelm i hallen, så det finnes jo ikke problemer.

-"Hjelm er ubehagelig å ha på"
Kjøp en skikkelig hjelm. En som sitter godt og ikke er så tung. Isopor er best, men selv myke Protec-hjelmer beskytter vesentlig mer enn lue/New Era. Så tar du den heller av når du ikke sykler.

-"Hjelm ser teit ut"
Ja. Uten tvil. Men hvem er det egentlig dere pynter dere for i Nøstedhallen? Jenta i luken ved døra? Damene i kiosken? Meeh... Se på det som noe som naturlig kommer med det å sykle. Når dere sykler street/park ute og skal tøffe dere for jentene skjønner jeg at dette argumentet ikke holder vann. Men gjevnt over tror jeg ikke jenter ser på det å opptre uansvarlig som et kjempestort pluss. Tror faktisk dere har større sjanse med en bart, nuff said. Eventuelt får dere heller kompensere med å sykle fortere eller hoppe høyere.

-"Hjelm tar så mye plass i bagen"
Ha den på hodet da? Radikal nytenkning innen bruk av hjelm. Eller knepp den fast på utsiden av bagen, ha den på styret eller noe annet.

-"Æsj bæsj, Johnny Cash"
Har ikke noe godt svar på dette.
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

eirik s

Dette må være den dummeste diskusjonen om et seriøst tema i BMX.no's historie. Faen meg som å høre ungene i barnehagen når de ikke vil ha på lue i minus 20 grader...

Espen

hei, jeg heter espen og jeg har ikke hjelm!

jeg har ingen problemer med å låne en i hallen hvis det skulle gå sin gang, men er det påbudt eller ikke?

får jeg et ja/nei svar? pliiiiizzzZ?
Sitat fra: tønna på  6 juli 2010, 00:15:38
ps.ønsker ikke noen lang diskuskjon med eirik s.

SkedsmoSimen

fin stil, neida, men ja we get the point ;) hjelm er bra!! og det skader absolutt ikke å ta en med, bruke den og sitte på do med den. luv hjelm :)) og espen, det er IKKE påbudt DENNE helgen, men du ser jo søt ut med en <3

Ruggeland

Sitat fra: Espen på 26 november 2010, 15:45:37
hei, jeg heter espen og jeg har ikke hjelm!

jeg har ingen problemer med å låne en i hallen hvis det skulle gå sin gang, men er det påbudt eller ikke?

får jeg et ja/nei svar? pliiiiizzzZ?

I teorien er det påbudt, men i praksis ikke. Er det tydelig nok?
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

TK

Digger denne tråden, synd jeg ikke har popcorn.
Faen