Oppdatert forum

Startet av cc, 23 juli 2006, 01:32:52

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

cc

Oppdatert forum
Hei, fikk gjort noen endringer i kveld. Fikset et par problemer, og lagt til ny funksjonalitet. Ønsker da noen tilbakemeldinger.
Obs! Mye av det som er gjort, er ikke tilgjengelig for dere som bruker norsk språk på forumet. Jeg foretrekker selv engelsk oppsett, men kan prøve å sette meg inn i hva som må endres for at mulighetene også skal dukke opp på det norske oppsettet. Det er nok litt arbeid, men skriv litt om dere føler sterkt på det. Velg foretrukket språk i profilen din.

Liste over ting gjort:
1. Fikset donasjoner
Velg Donations på toppen her for å lese litt om hva det er.

2. Lagt til bookmarks
Nederst på siden av hver tråd har man et par forskjellige valg. Hvis det er en tråd du ønsker å huske på, velger du bookmark her. Da vil du få opp denne og andre du har merket i lista My Bookmarks på toppmenyen.

3. Lagt til alternative filhoster
Vet ikke om det blir behov for denne - men siden det er endel som legger opp store videoer som er over grensa for standardvedlegg her på forumet, kan dere nå velge en annen gratishost å slenge fila ut på. Dette feltet kommer i lilla rett under feltet man skriver svar i. Prøv det ut, og gi tilbakemelding. Takk.

4. Lagt til spoiler-tag
Nå kan dere putte tekst som kanskje ikke alle ønsker å lese i en spoiler-tag. Se etter knappen med nuke-ikon når dere skriver innlegg.
Eksempel: [spoiler]Tekst som skal skjules[/spoiler]
Eksempel i bruk:[spoiler]Den lilla teletubby'n er homo :o[/spoiler]

5. Lagt til email-system
Nå kan alle sende mail til hverandre via forumet. Man slipper å oppgi epostadresser, og man slipper spam. Trykk deg inn på den du vil sende mail til, så ser du en egen knapp for epost/email der.

6. Lagt til følgende felt i profil: Gmail Talk, Myspace og Skype.
Endre din egen profil, og fyll ut disse feltene,så vises myspace-link i din profil og dine inlegg.

7. Bikecheck-felt i profil
Man kan enten skrive en utfyllende bikecheck i profilen (vha. BBCode), eller bare legge en link til sin bikecheck i sykkelforumet der. Se min profil for et eksempel på sistnevnte.

8. Andre små funksjoner lagt til:
. . 1. Sider på forumindeks (Link til hver side i tråden vises på forumindex, så man kan gå direkte til side 3, 4, 5 etc)
. . 2. Registreringsbar for dem som surfer forumet som gjest
. . 3. Eget synlig advarselssystem. Brukere som blir advart får nå PM og en indikator som viser at de er blitt advart
. . 4. Når et innlegg blir endret, har man et eget felt man kan angi grunn til endring, som vises i bunn av innlegget (se i bunn av dette)
. . 5. Når man holder musepekeren over en tråd, får man automatisk opp den første linja av innlegget som tooltip
. . 6. En binders til høyre for en tråd i forumindeks angir at det finnes vedlegg i tråden, og peker man på denne binders får man se antall vedlegg
. . 7. Minimum 4 ord og minimum 10 tegn i hvert innlegg. Dette kan justeres, så si fra.
. . 8. Blinkende ikon som gjør det enklere å se når man har fått PM
. . 9. Nye brukere får en automatisk en PM fra meg med link til regler og til nybegynnertråden
. 10. Av mindre interesse for de aller fleste, når søkemotorer som MSN eller Google osv er innom sida, vil de bli gjenkjent, og ikke telles som gjest

Nå må jeg avslutte her, men ja, gi gjerne tilbakemeldinger på hva som ikke funker med norsk, og hva dere synes vi bør beholde, og hva som var totalt unødvendig. Håper dere finner noe dere liker... si fra, på forhånd takk!

cc

#1
Du verden for en haug med tilbakemeldinger :)

Oppdatering
Jeg oppdaget i dag at de fleste av dere nok ikke har sett så mye til endringene som er nevnt over, måtte sette rettigheter for hver enkel brukergruppe i tillegg. Nå skal alle ha mulighet til å se/poste spoilers, flytte egne topics, og litt sånt. Har også bestemt at det skal bli litt greiere for gjester å bruke forumet - nå trenger man ikke lenger logge seg inn for å se vedlegg, men enkelte forum krever fortsatt innlogging.

Andre nyheter
Vi har nå fått to moderatorer: Anki og Rølla. Forumet har nå så mange medlemmer at jeg ikke klarer jobben alene, men nå skal disse hjelpe til, så bare pass dere! Takk til dere, Anki og Rølla. Forslag til nye moderatorer, kommentarer osv sendes på PM til meg.

Scurra

Anki og Rølla er veldig gode valg til moderatorjobbene, kødd løkk.

cc

Sitat fra: Scurra på 21 august 2006, 17:00:27
Anki og Rølla er veldig gode valg til moderatorjobbene, kødd løkk.
Fint - det tror jeg også.



Nå har jeg fikset litt på utseende på sitat her, kjører en test:
Sitat fra: cc på 21 august 2006, 16:42:25
Hey hey dette er en test
Sitat
Sitat fra: loremipsum.net på 21 august 2006, 16:42:25Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit