skal kjøpe bmx

Startet av -BMX-, 12 november 2006, 19:34:49

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

-BMX-

#15
ja men kan noen si meg vekt og høyde og hvor lang ....må bare vite det

Jørgen S. G.

Ok nå kan ikke jeg si så veldig mye om dette siden jeg ikke har en sykkel enda (bmx da) men TT er top tube alså lengden. når jeg var 147 vokste jeg 10 cm på et år eller noe sånt så hvis 20" er for 155-160, synes jeg at du burde velge den bolden.

-BMX-

hører på dere vil bare vite litt mere + med bold ...( ;Der litt kresen på hva jeg kjøper ;D)

SteinG

altså, man må velge om man skal kjøpe en sykkel som passer nå eller senere. det er samme med ski, snowboard o.l. det solgte jeg i en del år og alle foreldre var på greia at gutten må jo ha noe å vokse i. så da fikk sneipen et alt for langt brett og digre sko som han svømte i med sju par raggsokker. kiden fikk ikke til å kjøre. nå sier ikke jeg at det er så ille, men grunnen til at man lager 16 og 18" bmxer er for at de 120-140, og 140-160 skal ha noe som passer der og da, som skal få til noe der og da. selg dritten et år eller to senere når du har vokst fra den. sånn skal hvertfall jeg gjøre hvis jeg får en kid en gang.

-BMX-

så du mener at jeg ikke skal kjøpe den på bab

SteinG

det sier jeg ikke. kjøp hva du vil du. jeg bare prøver å hjelpe deg til å vurdere hva som er best for deg.

-BMX-

jammen du som kan dette her hva skal jeg kjøpe då ???

Jørgen S. G.

Sitat fra: -BMX- på 17 november 2006, 17:07:59
jammen du som kan dette her hva skal jeg kjøpe då ???

Han har jo sagt at en 18" ville passet bedre, men at det var opp til deg. Så da kan du jo kjøpe den på bmxelement eller den på bab eller hvis du vil ha 20" kjøp den på bab.

-BMX-

jammen det jeg tenker på er om den med 18 " kommer til å vokse fra meg fort

OleA

Sitat fra: -BMX- på 17 november 2006, 19:21:32
jammen det jeg tenker på er om den med 18 " kommer til å vokse fra meg fort

Da sparer du opp litt cash, selger 18" ramma og kjøper en ny ramme.
Jeg er 1.76 omtrent, og sykler flat på en 18.75 ramme, og synes 20" er mer enn langt nok for street.
K-town / Granli knights

-BMX-

men vis jeg kjøper 18" vet dere noe om hvor lenge jeg kan ha den til jeg må kjifte ?

eirik s

Det spørs jo veldig på hvor fort du vokser og, ikke minst, hvordan ramma føles for deg personlig. Det er nesten umulig å svare konkret på...

-BMX-

jeg tror jeg fastisk tar den 18" jeg