luft i dekkene

Startet av jørgen, 16 april 2012, 14:31:45

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

jørgen

hei lurer på hvor mye luf det skal være i dekkene?

jørgen

warland

Om du veier 60kg trenger du rundt 60PSI, om du veier 80kg treger du rundt 80PSI. Er slik regelen går ;)
"BMX is changing my perspective of the way i look at life" Sykkelen min

o-l-a-v

Pump de slik du liker dem, men vær sikker på at du ikke overskrider grensene som står på dekkene.

jørgen

ok tror jeg holder meg til den regelen  :)

Martin A

80 - 90 psi, det vil jeg anbefale uansett vekt!
garrett reynolds <3

Gerber

Sitat fra: warland på 16 april 2012, 16:07:25
Om du veier 60kg trenger du rundt 60PSI, om du veier 80kg treger du rundt 80PSI. Er slik regelen går ;)

høh? Hvorfor det? Aldri hørt

* aka mads

Jesus da godtfolk, dette er smak og behag. Hvis du skal ha høyt trykk i dekkene dine, så les på sideveggen av dekket. Dekk nåtildags har en maximal psi på mellom 50-120. Går du over maximal psi kan dekket revne. Hvis du vil ha godt grep og at det går litt saktere, så bruk lavt trykk (40-60), hvis det skal gå fort, fyller du max av det dekke ditt tåler.
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

warland

#7


Sitat fra: Gerber på 16 april 2012, 21:25:35
Sitat fra: warland på 16 april 2012, 16:07:25
Om du veier 60kg trenger du rundt 60PSI, om du veier 80kg treger du rundt 80PSI. Er slik regelen går ;)


høh? Hvorfor det? Aldri hørt
Steinar, eier av BMXelement skriver det hele tiden som svar på dekktrykk spørsmål på spørsmål siden.

"BMX is changing my perspective of the way i look at life" Sykkelen min

Don Runo

Jeg har ca 70 foran, og 90 bak. Da triller bakhjulet fort, og får ikke snakebitepungteringer. Foran får jeg litt mer demping.

Hvis du ikke har fylt luft siden ifjor, anbefaler jeg 2012-lufta fra Bab Racing. Den er litt lettere enn 2011-modellen, og sitter litt bedre i slangen.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

warland

Hørt rykter om at hvis du fyller dekkene med helium, får du bedre pop!
"BMX is changing my perspective of the way i look at life" Sykkelen min

Jonas

#10
Fyller du med sagflis kan du sykle på vannet! Her gjelder også 1psi/kg regelen, men du må huske å regne med sykkelen.
Uansett; på land bruker jeg 80-90 psi i hvert dekk, da blir dekkene harde og smude. :)

Håkon

Tjalvæææ

Don Runo

Sitat fra: Håkon på 17 april 2012, 18:29:08
7 bar.

Jeg bruker bare bar når jeg snakker om lufttrykket i pub-til-pub-sykkelen.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

maggy123

Sitat fra: Meruno på 18 april 2012, 14:14:31
Sitat fra: Håkon på 17 april 2012, 18:29:08
7 bar.

Jeg bruker bare bar når jeg snakker om lufttrykket i pub-til-pub-sykkelen.

Samme her bortsett fra at jeg bruker bar når jeg snakker om strand-til-strand sykkelen.

Yamahansen

veier 50 kg å kjører med 55psi bak å 50 framme ;p vill ha håndleddene til jeg blir gammel også (a)
eg e dritkul. 8)