Hjelp og tips > Nybegynner

Ny på BMX

(1/4) > >>

-MS-:
Hey.. Ikke lenge til jeg bestiller ''Twenty Velvet'' .. Åsså tenkte jeg er det noe grunnleggene jeg burde lære meg ? Triks ? Skal jo drive mest med dirt, og mest high jumps.. ikke nå mye flatland.. Noen svar ? =)

Langseth:
Start med å bare cruise rundt og gjøre deg kjent med sykkelen. Kan være rar overgang fra 24-26" til 20".

En god ting å starte med er Bunnyhop, som er basis for de fleste tricks. Begynn bare på flatmark. Når du får teken på dette kan du prøve opp fortauskanter el.l..

Barspin er vel også et ganske enkelt tricks som kan læres relativt raskt.

www.bmxtrix.com er en god side på engelsk om hvordan man tar forskjellie tricks.

Lykke til  ;)

half-knife:
du kan jo prøve, etter å ha lært bunnyhop, prøve deg på 180 bunnyhop...
eller å se hvor mange grader du kan hoppe rundt, på flat... jeg klarer nesten 180 på min Hard Rocx Delirium, som er en dirt jumper

Rølla:

--- Sitat fra: Langseth på  9 juli 2006, 00:48:47 ---Start med å bare cruise rundt og gjøre deg kjent med sykkelen. Kan være rar overgang fra 24-26" til 20".

En god ting å starte med er Bunnyhop, som er basis for de fleste tricks. Begynn bare på flatmark. Når du får teken på dette kan du prøve opp fortauskanter el.l..

www.bmxtrix.com er en god side på engelsk om hvordan man tar forskjellie tricks.

Lykke til  ;)

--- Slutt sitat ---
Hmmm... Bunny barspin? Eller på jumpbox/Dirt? Eller på flatmark?

half-knife:

--- Sitat fra: Mr Roela på  4 august 2006, 17:54:45 ---
--- Sitat fra: Langseth på  9 juli 2006, 00:48:47 ---Start med å bare cruise rundt og gjøre deg kjent med sykkelen. Kan være rar overgang fra 24-26" til 20".

Lykke til  ;)

--- Slutt sitat ---
Hmmm... Bunny barspin? Eller på jumpbox/Dirt? Eller på flatmark?

--- Slutt sitat ---
tror han mente flat, bunny barspin er jo mye vanskligere (skrivefeil?)... mange jeg kjenner har i starten hatt problemer med å fjerne henda fra styre i luften...

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning