Pegs fra biltema - gjengene går i stykker

Startet av Ramses, 15 september 2013, 15:18:10

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Ramses

Jeg kjøpte pegs til å ha foran på min Mongoose. De er gjenget så jeg tenkte man ikke trengte muttere. Men da jeg strammet til, så røk gjengene. Jeg vurderer å ha mutter først, så pegs'ene og så en mutter til. Er dette er en fornuftig fremgangsmåte? Kjør debatt!

Waldemar

#1
Nei, det er ikke fornuftig. du må ha peggen på først, så tar du på mutteren. slik skal det se ut http://cdn1.coresites.mpora.com/freedombmx/wp-content/uploads/2012/07/BMX-Pegs.jpg
hvis ikke det er noen meget spesielle pegs de selger på biltema (noe som de sikkert gjør)

Don Runo

Peg må ligge rett på gaffel for støtte. Ikke så mye som en skive skal komme mellom peg og gaffel.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

cc

Pegs med gjenger er generelt en dårlig idé. Kjøp heller noen plastikkpegs fra en norsk ordentlig bmxbutikk så er du politisk korrekt på alle måter.

Gerber

Og hvis du ikke bryr deg så mye om å være politisk korrekt, så kan du knake til med stålpegs også - men jeg ville likevel kjøpt dem hos en skikkelig bmxbutikk.
Det som taler for plastpegs, er at i flere parker er den eneste typen pegs som er tillatt å sykle med. Det kan være verdt å merke seg

Ramses

Takk for mange tips. Da tar jeg metallboret og freser bort de resterende gjengene, og setter på skive og mutter på utsiden.