Hovedmeny

Barspins

Startet av teh_vegar, 12 oktober 2006, 01:01:58

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

teh_vegar

Når du tar barspin har eg hørt at man ska ta sete me knerne.

Så eg prøve å vinkla sete på sykkelen min litt oppover idag, satte opp sete pinnen og. Men eg syns det va ganske vanskelig å holda det me knerne, og det va bare vondt. Syns det virka heilt fjernt :P

Så kordan ska me ta ein barspin, går d an uten å ta an me knernå liksom? eller.. :P

Erik

det går fint an å ta barspins uten å ta setet med knærne.

det er litt vanskeligere siden man må finne et mye mer nøyaktig balansepunkt, på grunn av at man ikke holder sykkelen fast.

er man for langt bak sparker man fra seg sykkelen, er man for langt framme tryner man og. hehe.

men det er bare å prøve i vei.

(og for å svare på et av spørsmålene dine; jo det er litt vondt, kommer an på hvilket sete du har, men man skal jo ikke holde setet lenge eller så jævlig hardt. dessuten får man elefanthud på innsiden av knærne etterhvert så da går det over uansett. hehe)
Sykkel: sykkel

teh_vegar

hehe, takk for svar!  :D

Men gjelde dette når du tar bunny hop og, eller va dette svare meint for bunnyhop? :P

Rølla

Det var ment for bunny-barspinn.
.Bikers unite.

teh_vegar

Så me andre ord så går det ikje an å ta barspin uten bunny uten å ta det me knerne?

Hadde vert litt greit å få prøva det sånn før eg prøvde med bunny hop  :P

magge

Barspin i manual du tenker på? Da bør du klemme setet, og ja, du får vondt i knærne :) (no pain, no gain) Du klarer det uten og, men det blir meget så vanskelig.
Dust yourself off and try again.

teh_vegar

Ja, men når eg har sett på folk som tar bar spin. Så har de sete lavere enn det eg hadde det, og eg fekk ikje tak i sete :P

Kanskje hvis eg hadde tatt det ennå mer opp, men då hadde det ikje eingang sett ut som ein bmx, og det hadde vert umulig å sitta på :P

magge

Setet setter du der du liker å ha det selv, altså tilpasset din kjøring.
Dust yourself off and try again.

teh_vegar

Sånn som eg like å ha sete, strir imot alt så har me barspin å gjør :P

Men eg har jo veldig lyst te å lera barspin, så det e vel et dilemma det då :P

harry

Sitat fra: Erik på 12 oktober 2006, 02:35:42
det går fint an å ta barspins uten å ta setet med knærne.

teh_vegar

Ja men va ikje det meint for bare bunny hops då? Som sagt kunne eg godt tenkt meg å prøva på manualen først :P

Tusen takk for svar alle sammen! hjelpe masse! :D

Daniel

synes du burde lære deg manual-barspin uten å klemme setet mellom beina, før du prøver hopp-varianten. går bra å gjøre barspins uten å klemme setet, bare len deg over styret og hold knærna tilbake.